BMW grupa ieguvusi pirmo vietu kategorijā “vieglais autotransports” S&P Dow Jones Indices publicētajā Pasaules un Eiropas “Dow Jones” Ilgtspējības indeksā (DJSI), iegūstot 80 no 100 punktiem.
Tādēļ BMW grupa tiek uzskatīta par ilgtspējīgāko autobūves uzņēmumu pasaulē un BMW ir vienīgais auto ražotājs, kas parādās pie nozares līderiem jau no “Dow Jones” Ilgtspējības indeksa pirmsākumiem.
Kopumā 2020. gadā tika izvērtētas 39 automobiļu rūpniecības kompānijas. Rezultāti parādīja, ka BMW grupa ir pilnveidojusies visās trīs kategorijās (vadīšana un ekonomika, vides aizsardzība, sociālā dimensija).
“Cīņa pret klimata izmaiņām un resursu izmantojums noteiks sabiedrības nākotni, tajā skaitā arī BMW grupas. Šī iemesla dēļ mēs ilgtspējību un resursu efektivitāti esam padarījuši par biznesa centru un nostiprinājuši šo pieeju visās nodaļās. Šo mēs redzam kā svarīgu pamatu veiksmīgas nākotnes veidošanā, jo ilgtspējība un mūsu biznesa modelis nav atdalāmi,” saka BMW AG vadības padomes priekšsēdētājs Olivers Zipse.
Pašreizējā BMW grupas vadība “Dow Jones” Ilgtspējības indeksā norāda uz uzlabojumiem, kurus kompānija ir veikusi pēdējo gadu laikā. Piemēram, kopš 2006. gada visā starptautiskajā ražošanas tīklā BMW grupa ir samazinājusi enerģijas patēriņu uz vienu saražoto transporta līdzekli par 40% un CO2 emisija ir samazinājusies par 70%. Visas ražošanas vietas elektroenerģiju saņem no atjaunojamiem avotiem. No 1995. līdz 2019. gadam BMW grupa jaunajiem transporta līdzekļiem Eiropā ir samazinājusi CO2 emisiju par aptuveni 42%. Kompānija savās piegādes ķēdēs sistemātiski ir radījusi augstus vides un sociālos standartus un ir līderis šajā jomā.
Šobrīd tiek sperts nākamais solis tuvāk atbildīgai resursu pārvaldībai un cīņai pret klimata izmaiņām. BMW grupa nesen prezentēja jauno stratēģijas virzienu ilgtspējībai.
Kompānija sev ir uzstādījusi skaidrus mērķus, lai līdz 2030. gadam samazinātu CO2. Īpaši ir tas, ka pirmo reizi šie mērķi ir attiecināti uz visu dzīves ciklu: sākot no piegādes ķēdes līdz ražošanai un izmantošanas beigu fāzei. Mērķis ir par trešdaļu samazināt CO2 emisija katram transporta līdzeklim. 2019. gadā BMW grupas saražotajā autoparkā bija aptuveni 2.5 miljoni automašīnas, tas līdz 2030. gadam visā dzīves ciklā veidotu CO2 samazinājumu par 40 miljoniem tonnu.
BMW grupa pašlaik meklē veidus kā ražošanā samazināt CO2 emisiju. Mērķis ir līdz 2030. gadam panākt samazinājumu par 80% salīdzinājumā ar 2019. gadu. Tad CO2 emisija būtu mazāka kā 10% no 2006. gada līmeņa.
BMW grupa ieguldīs energoefektivitātes sistematizēšanā, lai no 2020. gada varētu iegūt 100% zaļu enerģiju. Atlikusī CO2 emisija, kura visā pasaulē radīsies ražošanas procesā, tiks kompensēta ar dažādiem sertifikātiem. Tas nozīmē, ka no 2021. gada BMW grupas ražotnes kļūs klimata neitrālas.
Mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt CO2 emisiju BMW grupas transportlīdzekļiem par 40% uz katru nobraukto kilometru. Šis mērķis tiks sasniegts ar masveida e-mobilitātes paplašināšanu. Tuvāko 10 gadu laikā uz ceļiem vajadzētu būt vairāk kā 7 miljoniem elektriskajiem BMW grupas transportlīdzekļiem, divas trešdaļas no tiem būtu ar pilnīgi elektrisku piedziņu.
BMW grupa samazinās arī piegāžu ķēdes CO2 emisiju par 20% katram transporta līdzeklim salīdzinājumā ar 2019. gada līmeni. Piegādātāja oglekļa emisija būs viens no galvenajiem kritērijiem līguma noslēgšanas procesā. Uzņēmums ir pirmais automobiļu ražotājs, kurš noteicis CO2 ierobežojumus savai piegādes ķēdei.
BMW grupa ir apņēmusies ievērot Parīzes klimata vienošanos. Šie jaunie mērķi kompānijai rada virzienu, kurš ilgtermiņā ir vēl ambiciozāks par divu grādu mērķi.