Alpine ar uzvaru atgriežas leģendārajā Montekarlo rallijā (+ FOTO) - iAuto

Alpine ar uzvaru atgriežas leģendārajā Montekarlo rallijā (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Alpine | 28.janvāris 2021 11:07

Piecdesmit gadus pēc pirmās uzvaras Montekarlo rallijā 1971. gadā Alpine šosezon atgriezās FIA Pasaules rallija čempionāta kalendāra prestižākajās sacīkstēs. Neraugoties uz pilnīgi neprognozējamiem dabas apstākļiem, visas piecas Alpine A110 Rally ekipāžas finišēja, turklāt dominēja FIA R-GT klasē.

Alpine, kas pagājušajā mēnesī Moncas ACI rallijā ar uzvaru pieteica savu atgriešanos rallija pasaulē, arī šoreiz nodrošināja lielisku rezultātu, gūstot uzvaru leģendārajā Montekarlo rallijā.

Montekarlo rallijs autosporta aprindās ir zināms ar visai netipiskiem apstākļiem, kad viena ātrumposma ietvaros dalībniekus var pārsteigt gan lietus un sniegs, gan ledus un migla. Turklāt šis rallijs  joprojām ir viens no prestižākajiem notikumiem sacīkšu kalendārā.

Dažādie izaicinājumi ļāvuši Alpine radīt savu pašiem savu leģendu – vispirms 1964. gadā ar Žaka Ferē uzvaru kopējā kategorijā ar Alpine A108, pēc tam ar Ove Andersona panākumiem, sēžot pie Alpine A110 1600S stūres 1971. gadā, un visbeidzot ar visu godalgoto vietu ieņemšanu 1973. gada Pasaules rallija čempionāta atklāšanas posmā ar Alpine A110 1800.

Neskatoties uz stingrajiem pandēmijas ierobežojumiem, pielāgoto maršrutu un pasākuma norisi bez skatītājiem, 89. Montekarlo rallijs atbilda saviem standartiem un sniedza dalībniekiem visus sagaidāmos izaicinājumus.

Kad vairāki desmiti dalībnieku pilnpiedziņas klasē jau bija veikuši savus posmus, uz starta līnijas stājās Alpine A110 Rally automašīnas ar šādām ekipāžām: Emanuēls Gigū – Aleksandrs Korja, Rafaels Astjē – Frederiks Vuklērs, Sedriks Robērs – Matjē Duvāls, Pjērs Rāgs – Žuljens Pesonti un Filips Bafūns – Arno Dunons.

Spītējot dabas apstākļiem, Alpine A110 Rally ekipāžas izvirzījās vadībā savā kategorijā divos dubļainajos posmos, kuri notika ceturtdien. Pēc tam šīs ekipāžas apliecināja savas spējas un potenciālu gan lietainajā piektdienā,  gan sniegotajā un ledainajā sestdienā.

Svētdienas ātrumposmi izrādījās vēl sarežģītāki, taču visas piecas ekipāžas, pateicoties Signatech Automobiles izstrādātajiem rallija auto modeļiem, veiksmīgi nokļuva Monako.

Emanuēls Gigū aizveda Alpine A110 Rally ekipāžas līdz uzvarai R-GT un divu riteņu piedziņas klasēs, taču kopvērtējumā finišēja 22. vietā. Francūzis, būdams R-GT klases līderis pēc SS2 ātrumposma, apsteidza gan 2018. gada FIA R-GT čempionu Rafaelu Astēru, gan Sedriku Robēru. Neskatoties uz pieredzes trūkumu, Pjērs Rāgs un Filips Bafūns iekļuva 50 labāko braucēju vidū.

Pateicoties šiem iespaidīgajiem sniegumiem, Alpine var godam atzīmēt savu 50. gadadienu kopš pirmās uzvaras Montekarlo rallijā 1971. gadā. Alpine atkal parādīja izcilu sniegumu, un visas oficiāli reģistrētās Alpine A110 ekipāžas veiksmīgi finišēja!

“Piecdesmit gadus pēc Oves Andersona vēsturiskās uzvaras šajā leģendārajā rallijā mēs nevarējām pat sapņot par labāku Alpine atgriešanos Montekarlo. Emanuēls Gigū rādīja lielisku sniegumu, kas ir nozīmīgs apbalvojums viņa lojalitātei, jo viņš pievienojās Alpine A110 Rally projektam jau pašos tā pirmsākumos. Papildus šiem sasniegumiem, mēs esam īpaši lepni ar to, ka visas ekipāžas sasniedza finišu, neskatoties uz ārkārtēji sarežģītajiem apstākļiem. Lietū, sniegā, dubļos, ledū un miglā nekas nenāca viegli, bet piecas ekipāžas izturēja šo grūto pārbaudījumu. Tas vēlreiz apliecina Alpine A110 Rally vadīšanas parocīgumu pat uz vissarežģītākajiem ceļiem,” norāda Filips Sino, Signatech direktors.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti