Virtuālajā pasaules pirmizrādē “Porsche” prezentēja “Taycan Cross Turismo”, papildinot savu pirmo pilnībā elektrisko automobiļu klāstu ar daudzpusīgu bezceļu modeli un turpinot ceļu pretī ilgtspējīgai mobilitātei, informē “Porsche Latvija” centra vadītājs Ivars Norvelis.
Pasaules pirmizrāde norisinājās 4. martā “Hyperbowl Studio” Minhenes izstāžu kompleksā - studijā, kas sapludina filmu pasauli un realitāti. Pasākums tika pārraidīts tiešsaistē un to var noskatīties jebkurā laikā vietnē newstv.porsche.com.
“Mēs esam pārliecināti, ka nākotne pieder elektriskajai mobilitātei. “Porsche” šo kursu sāka vēl 2019. gadā, kad debitēja pirmais pilnībā elektriskais “Porsche” un tagad turpina ar “Taycan Cross Turismo”. Jau pērn katram trešajam Eiropā piegādātajam “Porsche” auto bijusi elektriskā piedziņa. Mēs redzam sevi kā ilgtspējīgās mobilitātes pionierus un plānojam, ka līdz 2025. gadam puse mūsu piegādāto jauno automobiļu būs aprīkoti ar elektrisko piedziņu, tiem esot pilnībā elektriskiem vai hibrīdiem,” stāsta Norvelis.
Vizuāli “Taycan Cross Turismo” atgādina ražotāja 2018.gadā Ženēvas auto izstādē prezentēto “Mission E Cross Turismo”. Tā siluetu raksturo sportiskā jumta līnija, kas aizmugurē virzās lejup – “Porsche” dizaineri to dēvē par plūdlīniju. Starp bezceļu (“off-road”) dizaina elementiem sastopamas unikālas priekšējā un aizmugurējā bampera uzlikas, kā arī sānu sliekšņi un aizmugurējo arku uzlikas. Bezceļu dizaina pakotnē “Cross Turismo” aprīkots ar īpašiem sargiem priekšējo un aizmugurējo bamperu stūros un sliekšņu galos. Tie piešķir auto tam raksturīgo sportisko izskatu un aizsargā pret akmeņiem.
Tāpat kā “Taycan” sedanu, arī “Taycan Cross Turismo” darbina inovatīva elektriskā piedziņa ar 800 voltu arhitektūru. Jaunā augsto tehnoloģiju šasija ar visu riteņu piedziņu un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta radīta bezkompromisa dinamikai arī bezceļu apstākļos.
“Cross Turismo” kabīne aizmugurē sēdošo pasažieru daļā ir palielināta par 47 milimetriem, lai pasažieriem būtu vairāk vietas. Savukārt aiz lielajām aizmugures durvīm paslēptā bagāžas nodalījuma ietilpība pārsniedz 1200 litrus.
Pilns Cross Turismo klāsta piedāvājums jau no tirdzniecības sākšanas brīža
Četras “Taycan Cross Turismo” versijas pieejamas uzreiz jau no tirdzniecības sākšanas brīža, 2021. gada vasarā. Standarta aprīkojumā jau ir uzstādīta “Performance Battery Plus” ar kopējo ietilpību 93,4 kWh, augsto tehnoloģiju šasija ar visu riteņu piedziņu un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta. Standarta aprīkojumā pieejams arī “Gravel” režīms, kas palielina jaunā modeļa ilgtspēju braukšanai pa nelīdzeniem ceļiem. Izvēles “Off-Road” dizaina pakotne palielina automobiļa augstumu pat par 30 mm. Tas nozīmē, ka ar “Cross Turismo” var braukt arī pa sarežģītu bezceļu apvidu. “Porsche” piedā-vā četrus Cross Turismo modeļus.
“Taycan 4 Cross Turismo” ar 280 kW (380 ZS) un 350 kW (476 ZS) jaudu “Launch control” funkcijai. Automobilim nepieciešama vien 5,1 sekunde lai sasniegtu 100 km/h, savukārt tā maksimālais ātrums ir 220 km/h. Ar vienu uzlādi pasaules saskaņoto transportlīdzekļu testēšanas procedūras jeb WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) ciklā auto spēj mērot 389-456 km garu distanci.
Tikmēr “Taycan 4S Cross Turismo” versija aprīkota ar 360 kW (490 ZS) un 420 kW (571 ZS) lielu jaudu “Launch control” funkcijai. Paātrināšanās laiks no 0 km/h līdz 100 km/h ir vien 4,1 sekunde un maksimālais ātrums, ko spēkrats spēj attīstīt ir 240 km/h. WTLP ciklā ar vienu uzlādi auto spēj mērot 388-452 km.
Savukārt “Taycan Turbo Cross Turismo” versija aprīkota ar 460 kW (625 ZS) un 500 kW (680 ZS) “Lauch control” funkcijai, kas ļauj auto paātrināties no 0 līdz 100 km/h nieka 3,3 sekundēs. Savukārt auto maksimālais ātrums ir 250 km/h un tas spēj mērot 395-452 km ar vienu uzlādi.
“Taycan Turbo S Cross Turismo” ir jaudīgākā Taycan Cross Turismo versija. “Launch control” funkcija aprīkota ar 460 kW (625 ZS) un 560 kW (761 ZS) jaudu. No 0 līdz 100 km/h šī versija spēj paātrināties visātrāk - 2,9 sekundēs. Savukārt maksimālais ātrums ir 250 km/h un nobraukšanas distance ar vienu uzlādi (WLTP ciklā) ir 388-419 km.
Sportiski aksesuāri: jauni aizmugurējie velosipēdu turētāji un Porsche elektriskie velosipēdi
Īpaši “Taycan Cross Turismo” modelim “Porsche” radījis aizmugurē piestiprināmu velosipēdu turētāju, kas piemērots dažādiem velosipēdiem. Tas ļauj transportēt līdz pat trīs velosipēdiem, nosakot jaunus standartus attiecībā uz ergonomiku un vadāmību. Vienlaikus auto bagāžas nodalījuma vāku var atvērt pat tad, ja turētājā ir velosipēdi.
“Porsche” arī vienlaicīgi prezentēja divus augstas kvalitātes elektriskos velosipēdus – “eBike Sport” un “eBike Cross”. Ar to mūsdienīgo dizainu, jaudīgo un ilgtspējīgo piedziņas tehnoloģiju šie velosipēdi ideāli saskan ar “Taycan Cross Turismo”.
“Taycan Cross Turismo” tirgū nonāks vasarā. Cenas Latvijā no 94.380,00 eiro (ietverot PVN 21 % apmērā).
Kas pa kropli!
Un ar kādu skaistuli ta brauc saucējs par kropli?
Viņš brauc ar tramvaju