Uzvara – daļa no Alpine dns

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 11.aprīlis 2021 9:12

Mūsdienu Olimpisko spēļu tēvs Pjērs de Kubertēns reiz ir teicis – svarīgi ir piedalīties. Tomēr Alpine uz lietām skatās citādi! Signatech-Alpine komandas direktors Filips Sino, cilvēks, pateicoties kuram 2013. gadā zīmols atgriezās autosportā, skaidro, kā uzvarētāja instinkts ir iekodēts Alpine DNS.

Dažiem pirmās asociācijas par Alpine saistās ar A110s automobili, kurš līkumo pa Montekarlo rallija sniegotajiem posmiem augstu Alpu kalnos. Starp citu, tieši Alpu kalni iedvesmoja zīmola izveidotāju izvēlēties šādu nosaukumu. Citiem atmiņā uzreiz ataust vienpilota auto sacīkstes vai, protams, Lemāna un tās leģendārās sacīkstes.

Trīskrāsainais uzvarētājs!

Katrā ziņā zīmols, kuru 1955. gadā dibināja Žans Redelē, ir nesaraujami saistīts ar uzvaru. Aplūkojot iespaidīgo panākumu sarakstu vien, kļūst skaidrs, ka zīmola mērķis vienmēr ir bijis uzvarēt. Alpine automašīnas jau sen ir izmantojušas savu izslavēto veiklību un svaru, lai apliecinātu Francijas inženieru meistarību. Zīmola nozīmīgākajiem sasniegumiem var pieskaitīt leģendāro uzvaru pirmajā Pasaules rallija čempionātā 1973. gadā, kā arī uzvaru Lemānas 24 stundu sacīkstēs, kas norisinājās piecus gadus vēlāk.

Atpakaļ trasē

Zīmols ieturēja ilgāku pauzi, taču vēlme atkal iedegt azarta dzirksteli un vēlreiz izbaudīt nepārspējamo uzvaras garšu lika atgriezties. Tā 2013. gadā Signatech-Alpine tika dots uzdevums īstenot zīmola atgriešanos sacīkšu trasē.

“Mūsu piedzīvojums ar Alpine sākās 2012. gada beigās. Groupe Renault vērsās pie mums, lai apdomātu un atrastu veidus, kā atgriezt zīmolu autosportā, kas bija daļa no Alpine zīmola atdzīvināšanas plāna. Nepagāja ilgs laiks, līdz sapratām, ka labākais veids, kā atgriezties, ir piedalīties izturības sacīkstēs,” stāsta Filips Sino, Signatech-Alpine komandas direktors.

Atgriešanās taktika

2013. gadā – trīsdesmit piecus gadus pēc slavenā triumfa Lemānas sacīkstēs – Alpine atgriezās trasē ar LMP2 prototipu. 

“Mūsu pašreizējais domāšanas veids ir tāds pats kā tas, kas palīdzēja Alpine veidot savu bagāto mantojumu autosportā, kad zīmolam bieži nācās strādāt ar mazāk resursiem nekā konkurentiem, liekot lietā radošumu un milzīgu apņēmību,” saka Filips Sino.

Atpakaļ uz uzvaras takas

Alpine ātri vien atgriezās uz uzvarētāju podesta augstākā pakāpiena. Pēc uzvarām Lemānas Eiropas seriāla sacensībās 2013. un 2014. gadā, 2015. gadā Signatech-Alpine pieteicās FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātam, kur 2016. un 2019. gadā guva uzvaras LMP2 sacīkstēs. Tāpat Signatech-Alpine savā klasē 2016., 2018. un 2019. gadā uzvarēja Lemānas sacensībās. Šajā sezonā Alpine komanda savu latiņu ir pacēlusi vēl augstāk.

“Pēc astoņu gadu ilgiem panākumiem LMP2 sacīkstēs 2021. gadam mēs esam izvirzījuši sev vēl vienu izaicinājumu,” teic Filips Sino. “Tas ir jaunas nodaļas sākums mūsu vēsturē, jo mēs tiecamies pēc izturības sacīkšu Svētā Grāla, proti, uzvaras kopvērtējumā!”

Visās frontēs

Papildus Alpine pārejai uz FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionāta “Hypercar” klasi un zīmola dalībai Lemānas sacīkstēs šī gada augustā, Alpine šosezon sagaida daudzi jo daudzi izaicinājumi. Zīmols pirmo reizi piedalīsies “Formula 1” sacīkstēs, kā arī rallijos, kuros jau 2021. gada sezonā gūti pirmie panākumi. 50 gadus pēc tam, kad zīmols plūca savus pirmos uzvaras laurus Montekarlo rallijā, privāti reģistrētais Alpine A110 Rally 2021. gada ziemas rallijā ieguva pirmo vietu R-GT klasē, tādējādi pierādot, ka zīmols neko nav zaudējis no sava uzvarētāja DNS.

Alpine nozīmīgākie sasniegumi autosportā

No daudzajiem simtiem Alpine uzvaru ievērojamākie un neaizmirstamākie panākumi ir:

• Rallijs: Starptautiskā konstruktoru čempionāta tituls 1971. gadā / Pasaules rallija čempionāta uzvarētāja tituls 1973. gadā / uzvaras Montekarlo rallijā 1971. un 1973. gadā.

• Izturības sacīkstes: uzvara Snieguma indeksa kategorijā Lemānā 1964. un 1966. gadā / Eiropas 2 litru sporta automašīnu čempionātā 1974. gadā / uzvara Lemānas 24 stundu sacīkstēs 1978. gadā.

• Vienpilota autosacīkstes: Eiropas Formula Renault čempionāta uzvarētāja tituls 1972. gadā.

• Rallijkross: Eiropas rallijkrosa čempionāta uzvarētāja tituls 1977. gadā.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti