Igauņi ir visprasīgākie saistībā ar no ārzemēm ievestajiem lietotajiem auto - iAuto

Igauņi ir visprasīgākie saistībā ar no ārzemēm ievestajiem lietotajiem auto 2

 

Foto: iAuto.lv

GolinRiga | 1.maijs 2021 8:59

Mūsu ziemeļu kaimiņi visnopietnāk attiecas pret no ārzemēm ievestu lietoto auto kvalitāti, savukārt Lietuvas iedzīvotājiem pret to attiecas nedaudz bezrūpīgāk - tā liecina lietoto auto tirgotāja “Longo Latvia” pērnā gada nogalē veiktais Baltijas autobraucēju viedokļa pētījums .

95% Igaunijas autobraucēju ir svarīgi zināt noskatītā lietotā auto vēsturi, piemēram, odometra rādītājus, servisā veiktos remontus, informāciju par bojājumiem, kā arī 94% norādījuši, ka transportlīdzeklim jābūt izietai tehniskajai apskatei – tie ir ārkārtīgi augsti rādītāji prasībām par kvalitāti.

Lai gan Latvijas autobraucēji daudz neatpaliek, tomēr dati liecina arī, ka apmēram desmitajai daļai neinteresē lietotā auto kvalitātes oficiālie apliecinājumi: 11% neinteresējas par remontu vēsturi un 13% nav svarīgi, vai auto ir spēkā esoša izieta tehniskā skate. Lietuvā šie skaitļi ir vēl lielāki – atbilstoši 12% neliekas nozīmīgi zināt, kā auto ticis aprūpēts pirms tam, bet 17% tehniskās apskates esamībai nepievērš lielu uzmanību.

Lai gan medijos bieži ir redzami apkrāpto transportlīdzekļu pircēju gadījumi, parasti tie ir rezultāts nepietiekami rūpīgai piedāvājuma analīzei. Daudziem pircējiem arī nav zināšanu un bieži vien arī loģisku ieradumu par to, kā izvērtēt automašīnas stāvokli, pirms pieņemt lēmumu par tā iegādi.

“Lietotu auto iegādes procesā svarīgi ir atcerēties, ka ideālā gadījumā transportlīdzeklim jābūt ar oriģinālu nobraukumu un izsekojamu servisa vēsturi, kas būtiski var samazināt neplānotu remontu riskus neilgi pēc pirkuma veikšanas. Pārdevēja dotajai pēcpirkuma garantijai jābūt dokumentāli apstiprinātai, lai tā būtu spēkā esoša, un tās ir pircēja tiesības tādu formātu prasīt. Mūsu pieredze rāda, ka biežāk pircēji vēlētos garantiju, kur ir definēti nobrauktie kilometri, nevis mēneši pēc pirkuma darījuma,” informē Edgars Cērps, lietoto automašīnu tirgotāja “Longo Group” valdes priekšsēdētājs.

Statistika liecina, ka lielākā daļa jeb ¾ no Latvijā ievestajiem transportlīdzekļiem ir lietoti. Ar no ārzemēm ievesto automašīnu kvalitāti un vēsturi šobrīd iespējams iepazīties, saņemot informāciju no pārdevēja – juridiskām personām tādai jābūt par visām tirgojamām auto, kas gan bieži nav privātpersonu-pārdevēju rīcībā.

Pārbaudīt konkrētu auto nobraukuma vēsturi un citas tehniskās nianses var arī, izmantojot CSDD no šī gada pavasara sniegto bezmaksas informāciju no Nīderlandes, Slovākijas un Igaunijas valstu datubāzēm. Lai to uzzinātu, auto pircējiem pārsvarā nepieciešams transportlīdzekļa VIN numuru reģistrācijas numurs. Savukārt no Lietuvas ievesto auto informācija pieejama kaimiņvalsts reģistra mājas lapā, ja ir zināms VIN numurs, Lietuvas reģistrācijas dokumenta numurs vai transportlīdzekļa Lietuvas reģistrācijas valsts numurs (divas pozīcijas no trim) un Tehniskās apskates asociācijas mājas lapā. 

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1.maijs 2021 11:05
4 0 Atbildēt

Leiši ir ļoti izlepuši - viņiem padod auto, kam jābūt sametinātam vismaz no 3 citiem auto. Neteiktu, ka viņi nav prasīgi!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti