Lai sāls nekļūtu par auto īpašnieku murgu: padomi, kā kopt mašīnu ziemā 6

 

Foto: Pexels.com

Gjensidige | 16.februāris 2024 14:10

Ziemas periodā automašīna tiek pakļauta sniega, ledus un sāls ietekmei. Kā zināms, sāls ir viens no efektīvākajiem līdzekļiem ceļu kaisīšanai ziemā, jo tas izkausē ledu un rada drošus braukšanas apstākļus satiksmes dalībniekiem.

Tomēr arvien biežāk tiek runāts par to, ka sāls nodara nopietnus bojājumus automašīnām. Tieši tādēļ īpašas rūpes un regulāra apkope visas ziemas garumā ir ļoti nepieciešama. Gjensidige Latvija ir apkopojusi svarīgākos ieteikumus, kā kopt savu automašīnu un pasargāt to no potenciāliem sāls radītiem bojājumiem.

“Automobiļa mazgāšanu ziemā ir labāk veikt pēc iespējas biežāk. Svarīgi atcerēties, ka nepieciešams regulāri veikt virsbūves noskalošanu, lai izvairītos no pielipušā sāls un sniega atlikumiem. Auto mazgāšana ne tikai liks auto izskatīsies pievilcīgākam, bet kalpos arī kā instruments aizsardzībā pret ledus un sāls korozīvo ietekmi, nodrošinot auto veiktspēju ilgtermiņā,” stāsta Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Lauris Zemvalds.

Auto mazgāšana cīņā ar potenciāliem sāls bojājumiem

Izkusušais sāls maisījums veiksmīgi iekļūst mūsu automobiļu visgrūtāk aizsniedzamās vietās – ritošajā daļā, virsbūves detaļās, dzinēja telpā un pat automobiļa salonā. Mūsdienās ir viegli un ērti pieejamas pašapkalpošanās automazgātavas, kurās ir pieejamas augstspiediena pistoles, turklāt, ar tām mazgājot automašīnu, tiek izmantota īpašas vielas, kas paredzētas tieši automašīnu mazgāšanai zemā, krāsas pārklājumam nekaitīgā temperatūrā. Augstspiediena mazgāšana efektīvi nodrošina to, ka no auto virsbūves, auto apakšas un riteņu arkām tiek nomazgāti visi tur sakrājušies netīrumi, smilšu un sāls atliekas, kas var izraisīt nopietnus automašīnas bojājumus.

“Ziemā īpašu uzmanību vajadzētu pievērst auto apakšējās daļas mazgāšanai, lai to pasargātu no rūsas veidošanās. Attīrot mašīnu no sāls un netīrumiem, kas rodas, braucot pa ziemas ceļiem, galvenā uzmanība jāpievērš automašīnas arkām, sliekšņiem un apakšai, kur visvairāk uzkrājas sāls nosēdumi - visās mazajās spraudziņās un izliekumos. Vislabāk reizi pāris dienās izskalot arkas sliekšņus un vismaz reizi nedēļa nomazgāt automašīnas apakšu - mazgātavās, kur ir speciāli tam paredzēta mazgāšanas programma, tādā veidā pasargājot mašīnu no korozijas,” stāsta Dzintars Orskis, Wash&Drive Automazgātavu tīkla vadītājs.

Vaskošana – Tavs labākais draugs ziemā

Automašīnas ievaskošana ziemas periodā ir nepieciešama, lai novērstu putekļu un sāls pieķeršanos un uz virsbūves nodrošinātu lielāku aizsardzību pret vides kaitīgo ietekmi. Rūpīgi uzklāta vaska kārtiņa veidos papildu aizsardzību pret ārējo faktoru iedarbību, kavējot korozijas veidošanos un nodrošinot apstrādāto virsmu spožumu. Tas ir svarīgi ne tikai virsbūvei, bet arī automašīnas riepām un priekšējām restēm, kur nosēdumi uzkrājas visvairāk. Vaska pārklājums ne tikai liks automašīnai izskatīties spīdīgai, bet arī palīdzēs atgrūst netīrumus. Pateicoties vaska sniegtajām īpašībām, netīrumi un nokrišņi mazāk pielīp pie virsbūves, attiecīgi neveidojas tik liels virsbūves apledojums, un auto ir vieglāk tīrāms.

“Vasku vienmēr uzklājiet uz tīras virsbūves, sākot no auto apakšas arkām un sliekšņiem, virzoties uz augšu. Vaskam vienmēr jābūt siltam, lai tas labāk uzklātos uz virsbūves un nosegtu mikroplaisas lakojumā. Pašapkalpošanās automazgātavās pēc vaska uzklāšanas nepieciešams izmantot arī spodrināšanas programmu, kuras rezultātā uz virsbūves nepaliks ūdens nosēdumi. Slaucīšana pēc mašīnas apstrādāšanas nav nepieciešama, - ļaujiet ūdenim pašam notecēt no virsbūves,” komentē Dzintars Orskis, Wash&Drive Automazgātavu tīkla vadītājs.

Pēc kopšanas neļauj aizsalt auto durvīm un logiem

Pēc auto mazgāšanas uzmanība jāpievērš durvju un logu gumijas blīvēm, lai ūdens, kas tur satecējis, nesasaltu un neradītu problēmas virināmās durvis vai logus atvērt. Pēc izbraukšanas no automazgātavas visērtāk būtu atvērt visas automašīnas virināmās daļas (durvis, bagāžnieku, degvielas tvertnes vāciņu) un ļaut ūdenim, kas iekļuvis gumijas blīvēs, notecēt. To pašu rezultātu var iegūt, noslaukot gumijas blīves ar sausu lupatiņu. Lai mitrums neradītu problēmas ar durvju atvēršanu, noderīgi var būt pūšamie vai smērējamie silikona līdzekļi, ar kuriem lietderīgi iesmērēt visas gumijas.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
0pis 20.februāris 2024 9:12
1 0 Atbildēt

Ja dzeramo ūdeni no dzīlēm izmanto auto mazgāšanai, cik ilgi tam jāfiltrējas lai atkal nonāktu dzeramā ūdens fondā? Vai tas paliek tehniskā ūdens fondā un 5-eiro mazgātuves dzenā to ūdeni mūžīgi pa riņķi?

Kad tu mazgā auto kam šur un tur ir pa eļļas/solidola pleķim u.c. tehnisko materiālu izpausmes, pat bez ķīmijas mazgājot - vai to ūdeni lietu savā tējkannā? Ja nē, tad spēkā augstāk uzdotie jautājumi.

Pļurkt 16.februāris 2024 17:23
1 1 Atbildēt

Muļķības!!!

Bojā mitrums nevis sāls!

OK 17.februāris 2024 7:41
1 1 Atbildēt

Lieki skraapeejot mazgaashanas procesaa kraasa-lakas virskaartu arii rodas mikroplaisas,kas sekmee koroziju.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Prezentēts jaunais Rolls-Royce Cullinan (+ FOTO)

Britu luksuss automobiļu ražotājs Rolls-Royce modernizējis krosoveru Cullinan. Automašīnai pamainīti eksterjera un interjera elementi, V12 motors paliek. Lasīt vairāk

 

Braucam ar jaunākajiem auto "Latvijas Gada auto 2025" Pavasara testa dienā (+ VIDEO) 1

Jauns gads, jauns konkurss - iAutolv iepazīstina ar Latvijas Gada auto 2025 kandidātiem un pavasara testa brauciena dalībniekiem. Lasīt vairāk

 

Xiaomi SU7 salūst jau pēc 39 kilometriem; pilnīgi jauno auto salabot nevar (+ VIDEO) 15

Kāds pilnīgi jauna Xiaomi SU7 īpašnieks savā pirkumā vīlās jau pirmajā dienā, jo no iegādes vietas viņam ar elektrisko SUV izdevās nobraukt vien 39 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Elektroauto apkopju neredzamā puse...un tomēr te IR eļļa! (+VIDEO) 22

Viens no populārākajiem mītiem par elektromobiļu lietošanu ir tāds, ka tiem faktiski nav nepieciešama apkope vai arī tā notiek ļoti reti un maksā ļoti maz. Vai tā tiešām ir, jautājām Auto Bassadone servisa tehiskajam speciālistam Edgaram Lullem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti