Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Divi salipuši smagie 50

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 8.februāris 2014 11:33

Tā nu šie brālīši ir paraduši braukt. Pirmais tik ātri, cik drīkst (~ 80 km/h!), otrais, aizvēju vai mieru meklēdams, cieši astē. Kā salipuši...

Jau tā nebūdami ne īsi, ne mazi, abi kopā viņi veido izcili grūti apdzenamu šķērsli, rada „korķi” vieglo plūsmā, kurai atļauts kustēties ātrāk. Rada kašķīgu un bīstamu situāciju. Viņus neviens nesoda, kaut CSN pārkāpums (p. 120. Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268.punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē. Šī prasība nav spēkā, ja transportlīdzekļa vadītājs gatavojas apdzīt, kā arī intensīvas ceļu satiksmes apstākļos) ir acīmredzams, bez dārgiem fotoradariem un „stalkeriem” fiksējams.

Vainīgi, „profesionāļi”, un nemaz nekaunas... Ja izdodas tikt viņiem klāt un padiskutēt, veikli izmanto kārtējo miglainību noteikumos. Es gatavojos apdzīt... Viens tāds piektdien uz Ventspils šosejas „gatavojās” kādus septiņus līkumotus un viļņotus kilometrus. Gatavojās, kaut skaidri redzēja, ka reālas un drošas apdzīšanas iespējas ar viņa dinamiku nav un tik drīz nebūs, gatavojās, „sapsihojās”, līda uz avantūrām un rāvās atpakaļ labajā pusē. Es un man līdzīgi pieci vai septiņi vilkāmies astē un skatījāmies šo absurda izrādi. „Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos”...  Kas tie tādi ir? Vai kāds var paskaidrot?

Kā būtu jārīkojas – ja uz profesionāļa godpilno titulu patiešām pretendētu – brālīšiem smagajiem? Pirmajam, redzot kolēģa pūliņus, „jāatmet” gāzīte, jāieslēdz labais pagrieziena signāls un otro jāpalaiž. Ja pirmais nav ne labs cilvēks, ne labs šoferis, tādam vajadzētu būt otrajam. Redzot, ka apdzīšana pašlaik iespējama vien ātriem vieglajiem, viņam vajadzētu norimties, piekāpties, atkāpties tādā distancē, kas man ļautu abus spītniekus apdzīt pa vienam.

Tā vajadzētu. Tā nenotiek. Slikti braucam. Nervozi un bīstami.

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 8.februāris 2014 12:30
6 1 Atbildēt

Ša, ja neaizies bojā no sašutuma, parādīsies Vernons un sāks klārēt kautko par piedāvajumiem pastūrēt autobusu, visas situācijs uzvelšanu uz priekšā braucošo kravinieku, par apdzīt vēlošos ātrāk braut drīkstošo "noziedzīgo" prasbīu par brīvu un drošu pārkārtošanos pa labi pēc apdzīšanas manevra utt... :D

Palaidniex 8.februāris 2014 12:54
9 2 Atbildēt

p.s.

jau kaut kada rakstīju, ka man kāds "profesionāls vernons" pie stūres atļāvās taurēt un midžināt ar tālajām, kad vēlējos apdzīt divas fūras pa vienai un "nelietīgi" vēlējos izmantot distanci starp fūrām drošai apdzīšanai. Jo apdzīt abas bija nedroši dēļ pretējās plūsmas intensitātes...

Tas nekas, ka tāda profesionāļa vēlme braukt dažu metru attalumā no pirmās fūres ar satriecošiem 80 km/h sausā vasaras laikā pie labas redzamības bija uzrīkojusi krietnu vieglo auto sabiezējumu astē...

Vernons 10.februāris 2014 12:48
0 7 Atbildēt

Pārlasi Noteikumus! Un pierādi pretējo!

"Katram priekšā esošam ar savu rīcību ir jāgarantē drošība"!

Arī auto vadīt ir jābūt saprašanai un talantam. Izskatās ka Tev ir talants rakstīt to, kam nav seguma!

Palaidniex 11.februāris 2014 14:13
6 0 Atbildēt

A moš pakaļā braucošajam arī ir jāgarantē drošība? ko umņik? Ja man vajag strauji bremzēt, tad ko darīt - nebremzēt, jo tizls un ne par ko nedomnājošs un atbildību nenesošs Vernons tad būs "pakaļā", un pēc notikušā mēģinās blatot, ko un kāpēc priekšā braucošais nedrīkst? :D

Vernons 11.februāris 2014 15:02
0 8 Atbildēt

Izskatās, ka Tev ambīcijas pārsniedz zināšanas! Daram tā. Katram no galvas ir jāzina tikai trīspunkti, lai rastos saprašana par CSN būtību! CSN 4., 6. un 10. nosaka kārtību un secību kā darbojas CSN!

Un tad Tev būs pārliecība, ka priekšā braucošais Vernons un ne tikai, perfekti zina un pilda CSN prasības šadā secībā: 119., 118.4., 70., 73., 77. un 10.

Mums ir dažāds zināšanu līmenis. No šī brīža Tev ir tāds pats! Vēlu veiksmi!

Palaidniex 11.februāris 2014 15:18
7 0 Atbildēt

CSN sastāv no vairākiem punktiem

Ja es bremzēju un Vernons ieliek pakaļā - tad vainīgs ir vernons, jo neievēroja pietiekamu distanci.

Man ir jārūpējās par savu drošumu tajās lietās, kur varu kontrolēt un iespaidot - savā kustības virzienā. Ja tur ir šķēršļi, tad es tos apbraucu vai apstājos pirms tiem, ja apbraukšana nav iespējama.

ja stājoties, man kāds liek pakaļā - tad tas ir pakaļā!

113. - bremzēt drīkst - apbraukt - jau ir jautājums! Man spiežot brezmi situācijā nav jālūr spoguļos vai vernons ievēro 119. punktu! Ja Vernons nespēj apstāties pirms bums - tad esi visiem vernoniem vernons... :D JO stāvošs priekš braucēj ir tāds pats šķērslis kā koks stabs, siena utt. veidojums ar kuru saprātīgi domājošiem (neizskatās ka Tev tas piemistu) nevajadzētu kontaktēties... :D Ieskrēji šķērslī - pats vainīgs

Palaidniex 11.februāris 2014 15:28
7 0 Atbildēt

Bremzēšana nav manevrs - un 70 punkts nesaka ne vārda par bremzēšanu! Man jārāda pagriezienu rādītājs pirms spiest bremzi? Kāpēc?

73. punkts norāda ka ir brežu signāls (nesaprašām - sarkanas spožas lampiņas priekšā esošā "šķēršļa" pakaļpusē), ja tās nestrādā tad jārāda signāls ar roku.Un kā Tu pierādīsi ka es Tāvu neesmu redzējis, lai tieši vernonam dublējot bremžuguņus to esmu parādījis? Bremzēšana kas atbilst 113. punktam kā tāda nav manevrs, tā ir nepieciešamība nodrošināt drošību SEV PRIEKŠĀ (!), par kura veikšanu NAV JĀPRASA ATĻAUJA 119. punktu neievērojošan vernonam pakaļā...

Cilvēki bez vajadzības strauji nebremzē, ja nu vienīgi pirms vbernoniem, kam ir tāda karma...

zinātājs 8.februāris 2014 18:40
9 4 Atbildēt

pareiza rīcība ir ielīst pa vidu, nomest ātrumu un izveidot tukšumu, un ļaut visiem kas aiz smagā tikt garām.

Aigarcix 9.februāris 2014 15:30
1 1 Atbildēt

Un tad kāds ,kuram pajāt ka sadauzīs nedaudz sev purnu,ņems un ieliks tādam gudrītim pakaļā .Jasaka,ka vieglie daudz adekvātāk ar neuzvedas,aizlien priekšā un velkas vēl lēnāk,jo tagad nav kas aizķēza logus un var ieekonomēt uz šķidrumu.;).

VWfans 8.februāris 2014 22:23
1 0 Atbildēt

Te interesants blogs, ko raksta tālbraucējs Jānis:

taalbrauceejapieziimes.blogspot.com

kirdik 9.februāris 2014 14:12
1 0 Atbildēt

Atis beidzot ķēries pie Latvijas satiksmei ļoti sāpīgas tēmas,apsveicami!

jau iepriekš vairākkārt esmu par šo rakstījis komentārus.

''distances zagšana'' ir absolūti diletantiska rīcība,ko,diemžēl,piekopj pat vismaz puse profesionāļu,par vieglajiem nemaz nerunājot!

un tā ''gatavošanās apdzīšanai'',ielienot otram pakaļā,arī ir neloģiska! realitātē ir otrādi,pirms apdzīšanas atkāpjoties,tu tikai iegūsi!šo patiesību samērā bieži ir gadījies pierādīt dzīvē,ar 1.4 l motoriņu apdzīšanā iekabinot pat 2litrīgiem!

Palaidniex 9.februāris 2014 15:22
8 0 Atbildēt

Tā jau mums ir klasika, sēdēt ar burtiski bamperī priekšā braucošajam, lai palūkotos, kas priekšā - reāli jārauj pretējā joslā, ja slapjs laiks vispār pakaļa - stikli nemitīgi aizmesti ar šļakatām.

Un tad nāk pērle- izlienam, palūrēt, ir brivs, bet jau upinstinktīvi atlienam atpakaļ un tad vēlreiz lienot ārā sāk spiest to piekto ātrumu ar kuru nervozējis gar priekšābraucošā dibenu, paātrinājums nožēlojams un situācijā, kurā divi apdzītu droši, šis pats superapdzinējs manevru paveic tik bīstami, ka simtiem metrus attālu pretī braucējs uz manevra beigām ir spiests bremzēt...

kasinsh79 9.februāris 2014 15:37
0 0 Atbildēt

Visklasiskākais paraugs šajai problēmai - ceļš no LT/PL robežas līdz Varšavai. Jo īpaši tas posms līdz Suwalki pilsētai. Principā, neiespējamā misija to smago auto kolonnu apdzīt bez riska un veseliem nerviem. Tas tiek darīts uzreiz n' tajām fūrēm garām vienā piegājienā, ar ātrumu stipri virs 100 km/h, jo tur satiksme nereāli intensīva, kas nekad neapsīkst.

VWfans 9.februāris 2014 18:01
5 1 Atbildēt

Kāpēc tik traki pūlēties ar apdzīšanu tai Polijas posmā līdz Wyszkow pirms Varšavas, kur sākas bānis? Var taču pabraukt mierīgi vienā tempā ar fūrēm, un, kad sākas bānis, tad atvilkt!

Dragster 9.februāris 2014 19:13
0 0 Atbildēt

Kādreiz jau tika pacelta tēma - par 80 km/h ierobežojumu kravas automobīļiem un to sastāviem, bet kaut kā noklusa birokrātijas gaiteņos. Pat braucot uz atļautajiem 90 km/h vieglajiem nākas atdurties pret šādu kolonnu un tad atliek vai nu vilkties līdzi vai nu veikt apdzīšanas, kas dažam labam uz 90 braucējam varētu būt "interesants" pasākums.

Palaidniex 9.februāris 2014 19:22
4 0 Atbildēt

Divjoslu ceļi ir saprātīgākais risinājums... Tikai jāatceras, ka kravinieka nodarījums avārijā ir čum lielāks nekā vieglajiem, jo spēks ir massa reiz ātrums kvadrātā...

Un no 80 uz 90 paceļot sanāk 25% pieaugums spēkam.

Un ne visi ceļi un visi kravinieki spēj nodrošināt drošību..

Crankshaft 10.februāris 2014 9:02
1 0 Atbildēt

Palaidniex

Divjoslu ceļi ir saprātīgākais risinājums... Tikai jāatceras, ka kravinieka nodarījums avārijā ir čum lielāks nekā vieglajiem, jo spēks ir massa reiz ātrums kvadrātā...

===================

Vispār tā ir kinētiskās enerģijas aprēķina formula, bik cita padarīšana, nekā spēks :-) Bet divjoslu ceļi ... pilna Eiropa ar viņiem, kaut kā visi brauc, turklāt totāli ir izmantotas ceļa zīmes "80", un neraud, visi brauc ar tiem "80", resp smago ātrumā, reizēm garumgara kolona tā mierīgi pārvietojas...Nu nav un nebūs nekad visur tie divjoslu ceļi :-(

Tā līšana "pakaļā" ir raksturīgāka gados jaunākiem vadītājiem, "vecie āži" vēl atceras padomjlaikus, kad par šo

lietiņu mēdza sodīt, tāpat, kā Rietumos :-)

Palaidniex 10.februāris 2014 9:35
6 0 Atbildēt

Tomēr Lielākā kravinieku plūsma tomēr cenšas pārvākties uz ceļiem ar vismaz pusotru joslu vienā virzienā (vai pareizāk - valstis tādus būvē, tur, kur ir valstij svarīgas maģistrāles).

Pie mums diemžēl ceļu ar vismaz 2 joslām katrā virzienā ir gauži maz, ar pusotru joslu platiem ceļiem vēl sliktāk - neprotam cienīt viens otru - vieni kliedz ka pirmie nepavācās malā (kaut tas nav obligāti) otri lamājās par "skrējējiem". Taismības īšti nav nevienam, bet elementāra pieklājība un ne tikai savu vajadzību ievērošana var šo situāciju risināt.

Un jā - mēs braucam čum ātrāk par daudzām valstīm ar krietni augstāka līmeņa ekonomiku, aizbildinoties, ka tā skriešana pa ceļiem ir baigais jau nu ekonomikas dzinējspēks... :D

Aigarcix 10.februāris 2014 22:25
0 0 Atbildēt

Nu vispār japriecājas,ka nav ne LT ne PL variants,kur ik pa laikam ir tie saliņveidu sadalījumi,tad jautrība garantēta.Vienīgi aiz LV robežām smagie ,ar nelieliem izņēmumiem,uzvedas zolīdāk ,kā LV braucošie,līdz ar to tā nejēdzīgā apdzīšana dažreiz ir vieglāk izdarāma,jo visi paraujas cik var uz malām.Te pat nav tik daudz fūres klasiskās pie vainas,kā sitie smilšu,granšu vedēji,tiem liekas ja uzlīdis augšā tad pajāt uz visu.Nu bet tā pie mums ir.Par ātrumu,nu nez,nēsājās visur un visi kas to var ,pārējie vai brauc kulturāli un netraucē,vai tēlo baigos gudros.;).Bet kultūra tur ir labāka.

Palaidniex 11.februāris 2014 8:18
5 0 Atbildēt

Tās saliņas kretinē, bet atceramies video par traktoru, kurš savlaicīgi ieņēma pozīciju un iieslēdza virzienrādīāju pagriezienam pa kreisi... Lūk tas ir iemesls tām saliņām...

Ja citādi daži indivīdi nesaprot, tad jābūvē saliņas, ja ne miliči ne fotoradari nevar sadzēst ātrumu - jāierīko guļošie poliči... :)

aansis 10.februāris 2014 9:47
0 0 Atbildēt

Naudas ceļu uzturēšanai nav, bet esam #6 pasaulē... Iteresanta situācija sanāk: en.worldstat.info/World/List_of...ousand_persons

Un uz šī fona gribētos Crankshaft komentāru par "pilnu Eiropu" ar divjoslu ceļiem - cik vēl valstis Eiropā, izņemot Latviju un Igauniju (abas ir šī saraksta dīainajā galvgalī), vari nosaukt, kurās nav automaģistrāļu? Kādēļ jautājums? Tādēļ, ka nezinu nevienu valsti, kur pacietīgi, kolonnā ar smagajiem vieglie brauktu tā, kā esi aprakstījis. Pacietīgi ir tikai tie, kas šādi brauc relatīvi mazus gabalus, jo pārējo nobrauc bez traucējumiem pa maģistrālēm.

anonimikis 10.februāris 2014 11:11
0 0 Atbildēt

Ja jau tik gudrs ciparus meklēt, tad sameklē arī datus par satiksmes blīvumu , pie kāda maģistrāles sāk atmaksāties.

aansis 10.februāris 2014 17:57
0 0 Atbildēt

Nemeklēšu, jo saprotu, ka nav vērts - pieņemu, ka ekonomiskais pamatojums maģistrāļu eksistencei ir katras valsts iekšējās (un nepublicētās) aprēķinu metodikas un politikas rezultāts. To var secināt arī no iepriekš minētās tabulas - maģistrāles ir gan UK, gan Zviedrijā, lai gan kopējais ceļu garums uz vienu iedzīvotāju šajās valstīs atšķiras ~10x. Latvija ir kaut kur pa vidu, bet bez maģistrālēm... Lietuva tepat blakus, bet maģistrāles tomēr ir :)

VWfans 10.februāris 2014 18:33
0 0 Atbildēt

Kad biju Anglijā, tad pacietīgi ar 60-75 km/h braucu vienā lielā kolonnā pa līkumainu un intensīvas satiksmes piesātinātu šoseju no Sheffield uz Ashton-upon-Tyne. Šķiet, neviens par samērā lēnu tempu nestresoja un pakaļā cits citam nelīda, distances starp mašīnām bija diezgan līdzīgas 40-60 metrus lielas.

Crankshaft 10.februāris 2014 9:59
0 0 Atbildēt

aansis

Tādēļ, ka nezinu nevienu valsti, kur pacietīgi, kolonnā ar smagajiem vieglie brauktu tā, kā esi aprakstījis. Pacietīgi ir tikai tie, kas šādi brauc relatīvi mazus gabalus, jo pārējo nobrauc bez traucējumiem pa maģistrālēm.

===================

Tātad neesi dzīvojis / pavadījis ilgāku laiku R-Eiropā, ja nezini :-) Ko tu sauc par relatīvi mazu gabalu? :-) Teiksim, 50 km ir relatīvi maz? Un izvēles NAV! :-)Protams, cenšas jau braukt pa maģistrālēm, īpaši tur, kur par to nav jāmaksā, bet, vienalga, ir diennakts stundas, kad personīgi

es izvairījos bāzties uz ceļa :-) Jo PILNS! Bāņi ir laba lieta, toties sastrēgumi uz bāņiem mēdz būt drausmīgi... Ir nācies stāvēt sastrēgumā uz bāņa gandrīz 8 stundas :-(

aansis 10.februāris 2014 11:10
0 0 Atbildēt

Laikam jau neiedziļinājies manis rakstītajā... Protams, ka ceļi ir pilni, jo to ir MAZ, atšķirībā no Latvijas. Un nekur Eiropā neesmu redzējis tevis minēto pacietīgo braukšanu pa ceļiem, kuru satiksmes intensitāte ir salīdzināma ar Latvijas - "pacietīgi" ir tikai tur, kur apdzīšanas manevrs nav iespējams pat teorētiski, jo abos virzienos satiksmes plūsma ir blīva, bez pārtraukumiem. Citādi - apdzen pie pirmās iespējas, veidā kuru Latvijas vidusmēra braucējs nešaubīgi uzskatītu par agresīvu.

Palaidniex 10.februāris 2014 10:07
6 0 Atbildēt

Nu - jā mums labu tranzīa ceļu nav, naudas arī nav, bet esam gandrīz vienīgie, kam Eiropā nav kraviniekiem jāpērk vinjetes...

Visu slogu uzmetam uz vietējo (ne tranzīta) un galvenokārt vieglo pasažieru transportu (dēļ skaita atšķirībām kautvai) - gan ekspluatācijas nodoklis ir jāmaksā neatkarīgi no nobraukuma - jāmaksā gada nodeva, nevis tiek iekļauta degvielā, gan kraviniekiem par risēm nav jāmaksā vinješu veidā...

aansis 10.februāris 2014 11:15
0 0 Atbildēt

Toties mums ir 7x vairāk ceļu, nekā vidēji pasaulē, rēķinot uz iedzīvotāju skaitu. Un tas viss uz lieliskas pamatnes un lieliskos laika apstākļos - mums ir jāspēj samaksāt par šo lielo ceļu daudzumu, kas, relatīvi vērtējot, ir uzbūvēti purvā un pakļauti nestabila sala postošajai ietekmei...

Palaidniex 10.februāris 2014 11:22
6 0 Atbildēt

Pamazām būvējot ceļus kā vajag - varētu arī sakārtot kaut galvenos... Otkati jau arī no tā menainītos, nav jau tikai gribas tos celt, bezmaz kā ienaidniekiem celtu...

Aigarcix 10.februāris 2014 22:29
0 0 Atbildēt

Tam tici,smiekls.Valmieras ceļš,kā ir pakaļa,tā ir.Un tādu caur purviem ejošu ir ka biezs,bet nez kapēc pie katras pārbūves kā nav naudas tā nav.

Palaidniex 11.februāris 2014 12:30
6 0 Atbildēt

pie mums jau pavisam optimizē izdevumus -

tipa - jārekonstruē ciktur km ceļu segumu katru gadu

paņemam 2 gadus atpakaļ rekonstruēto ielu projektus, nopūšam putekļus un "izstrādājot jaunu projektu" rekonstruējam.

Tā vietā labāk katru gadu mazāk, bet labāk rekonstruēt, ļāujot katru nākamo, aiznākamo utt gadus rekonstruēt jaunus ceļa posmus.

Otkatu jau maksā no summas, nevis no objekta adreses, un ja otkati tiek no summas, tad labāk strādāt tā, lai ir lepnums par savu darbu un prieks tiem, kas to ceļu lietos...

Neviens cits jau tos ceļus nerekonstruē sūdīgī, kā vien mēs paši, neviens svešs te nenāk brāķi darīt. Kamēr tas nepieleks visiem (vai ekonomiski aktīvajiem) - būsim kur esam, vienalg a- patīk tas vai nē...

anonimikis 10.februāris 2014 12:02
0 0 Atbildēt

ceļu un dzelzceļu tīkls mums ir okupācijas laiku palieka. Baltijas kara apgabals bija stratēģiskā pierobežas teritorija, kurā, ņemot vērā ģeogrāfisko izvietojumu un vēsturiskos notikumus, bija vislielākā nepieciešamība uzturēt militāro infrastruktūru. Satiksmes tīkls militārajai apgādei ir viens no svarīgākajiem un tāpēc arī tik sazarots tika uzturēts. Tam bija maz kopīga pat ar tā laika ekonomiskajām reālijām.

Palaidniex 10.februāris 2014 12:12
7 0 Atbildēt

arī grantenes - kas te ir vēsturiskie ceļi starp miestiem un viensētām ir militārā palieka?

Interesanti - cik diez faktiski daudz naudas (salīdzinot ar asfalta ceļiemizmaksā granteņu uzturēšana, nevis kapitālā rekonstrukcija slikti un/vai nemākulīgi uzturēto ceļu atliekām?

aansis 10.februāris 2014 13:03
0 0 Atbildēt

Visai daudz, jo padomju laikos uzbērtās grantenes ir savu laiku nokalpojušas - t.i. rupjā grants ir saberzta smiltīs un "grants" ceļš bez rekonstrukcijas faktiski ir kļuvis par smilšu ceļu, kurš vairs nekādā veidā nav uzturams normālā stāvoklī - smiltīs ātri veidojas bedres, tās nenodrošina paredzēto saķeri u.t.t. Precīzus ciparus un avotus tagad neatceros, bet lasīju aprēķinus, kur ir pamatots, kādēļ ir ekonomiski izdevīgāk, rekonstruējot grants ceļus, veidot asfalta segumu, kā tas tiek daudzviet tiek darīts.

Palaidniex 10.februāris 2014 13:07
5 0 Atbildēt

Protams - vizliens jau ir aizgājis un savlaicīga ceļu uzturēšana ir palaista garām. Skaids - tā kā jebkura rekonstrukcija izmaksā baisu piķi - jātaisa rezervāts ar dažiem asfalta ceļiem un iebraukšanas atļaujas, tiem kam vajag uz sabrukušajām grantenēm...

Vernons 10.februāris 2014 12:39
0 6 Atbildēt

Apdzini un aizbrauc, ar šo problēmu nav. Problēmas ir ar Tavu apdzīšanu, lai nākamā krustā veitu manevru. Latvijā ir maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 80 km/h, kaut gan varēja būt 90! Ārpus apdzīvotām vietām distancei ir jābūt vismaz pusei no braukšanas ātruma un tā arī tas ir. Tu jau sevi pazemo komentējot manas eventuālās darbības, padomā par to!

Palaidniex 10.februāris 2014 13:08
5 0 Atbildēt

Drīkst vēlreiz, lēnām un latviski, lai visi saprot to murgojumu...?

P.S. un bieži Latvijā redzētas fūras, kuras kolonnā brauktu ar 40 metru distanci? :D

kirdik 11.februāris 2014 9:38
2 0 Atbildēt

vispār jau daudzu nīstajos padomju laikos profenē bija mācību priekšmets ''kustības drošība'',kurā,nu jau bijušais kādas Vidzemes pilsētas mērs,man mācīja,ka drošs ātrums ir metrs uz ātruma kilometru.

kirdik 11.februāris 2014 9:40
2 0 Atbildēt

atvainojos,''distance'',ne ''ātrums''!

Anafilaktiskais šox 11.februāris 2014 0:00
0 0 Atbildēt

@ Palaidniex

Vai drīkst jautāt, kas ir "pusotra josla"? Mazliet nesaprotu.

Palaidniex 11.februāris 2014 8:16
3 0 Atbildēt

Rīgas apvedceļš no vidzemes šosejas, kas pakāpeniski pāriet Tallinas šosejā, Kāds gabals Bauskas šosejas un tamlīdzīgie ceļi...

Anafilaktiskais šox 11.februāris 2014 22:29
0 0 Atbildēt

Lasīju-lasīju CSN, bet nekur neko netradu par "pusotru joslu"...

Palaidniex 11.februāris 2014 8:20
5 0 Atbildēt

ā, jā - šorī redzēji 2 fūres ar aptuveni 40 metru distanci pie 90 km/h ātruma. Biju patīkami pārsteigts par notiekošo, kamēr... neieraudziju starp fūrēm vieglo...

Crankshaft 11.februāris 2014 9:07
0 0 Atbildēt

aansis

Laikam jau neiedziļinājies manis rakstītajā... Protams, ka ceļi ir pilni, jo to ir MAZ, atšķirībā no Latvijas.

=======================

Ko tur iedziļināties, ja ir skaidrs, ka tu esi uz "turieni" aizbraucis un atbraucis, nevis ilgāku laiku pārvietojies pa

ceļiem ārpus "bāņiem" :-)

Un nekur Eiropā neesmu redzējis tevis minēto pacietīgo braukšanu pa ceļiem, kuru satiksmes intensitāte ir salīdzināma ar Latvijas

=======================

Tātad maz , kur esi bijis, un attiecīgi maz braucis pa vietējas nozīmes" ceļiem :-)

"pacietīgi" ir tikai tur, kur apdzīšanas manevrs nav iespējams pat teorētiski, jo abos virzienos satiksmes plūsma ir blīva, bez pārtraukumiem. Citādi - apdzen pie pirmās iespējas, veidā kuru Latvijas vidusmēra braucējs nešaubīgi uzskatītu par agresīvu.

======================

Nu , tādā stilā mēdz braukt Itālijā un Spānijā, daļēji Portugālē. Nekur citur neapdzen, pat ja pretī "nepārtrauktas plūsmas" nemaz nav, toties ir zīme, piemēram, "80", un darbība notiek no rīta un pievakarē,

kad publika čakli rāpo no satelītpilsētiņām uz lielpilsētu

(uz darbu) un pievakarē tikpat čakli atpakaļ. "Tur" publika

vienkārši necenšas stresot un sagādāt stresus arī citiem. :-)

aansis 11.februāris 2014 18:18
0 0 Atbildēt

Esmu braukājis visnotaļ daudz, dažādās Eiropas valstīs, tajā skaitā pat mācējis atrast grunts ceļu Beļģijā :) Braucot sastrēgumstundās, lielākoties cenšos apbraukt prognozējamās bāņu sastrēgumu vietas pa mazākas nozīmes ceļiem, jo parasti sanāk braukt kompānijā, kam nav slinkums pētīt karti. Tāpat ir sanācis eksperimentēt ar navigāciju, uzstādot īsāko maršrutu - lai brauciens būtu interesantāks. Un tikai Skandināvijā un Šveicē ir novērots tevis apgalvotais. Visur citur, arī tādās "kārtīgās" zemēs, kā Austrija un Vācija, neviens nekautrējas apdzīt pie pirmās iespējas. Par Dienvideiropu labāk nerunāsim - viņu izpratnē mēs braucam rāmi un pedantiski. Un varu pilnībā piekrist, ka neviens nestreso - tas vienkārši ir viņu pieņemtais normālais braukšanas stils.

Palaidniex 11.februāris 2014 11:43
6 0 Atbildēt

mani vienmēr ir pārsteiguši stūķi pirms Koenes agros rītos - visi stāv savā rindā un pacietīgi bīdās tik ātri cik plūsma - nav neviena paša gudrinieka, kas no rindas ilzīstu kaut 30-50 m ātrāk pa brīvo asfalrtēto nomali lai nogrieztos pa labi nost no lielā ceļa/pilsētas šosejas...

Vismaz nav nācies novērot...

Pie mums tur visi brauktu kā prot un krietni vien bezkaunīgāk...

Itālijā ir manīti ka izbrauc pie sarkanā uz apļa, jo ļoti vajag un aplī tāpat neviena nav... :D

Aivars 25.februāris 2014 20:49
1 0 Atbildēt

Uz ceļa kā dzīvē, ka katram ir sava sajūta, meistarība,temprments. žēl ka autovadītāji tik nesagatavoti tiek laisti uz trases

AERO 18.septembris 2014 15:17
1 0 Atbildēt

Man pilnīgi pie kājas , vai tur 2 salipuši, 3 salipuši, vai veseli astoņi salipuši! Minu grīdā un pēc 4 sekundēm jau esmu garām tiem diviem, pēc sešām sekundēm jau visiem trim!

Ja ir sajūta, ka nevelk, aizvedu pie džekiem uz garāžu, lai uzčipo, uzvīlē un lai iet vēl ātrāk, vēl drošāk.

Bumers 18.septembris 2014 15:25
1 0 Atbildēt

Tieši tā, tikai mīkstajiem ar nemotoriem kravinieki sagādā problēmas! Ja nevar apdzīt, lai neapdzen un sēd astē kraviniekam un slēpjas aizvējā! Varēs arī ietaupīt ar savām 1,3 litru zafīrām, korsām, fiestām un citiem taupāmmobīļiem.

zo 24.septembris 2014 9:16
0 0 Atbildēt

pareiza rīcība ir ielīst pa vidu, nomest ātrumu un izveidot tukšumu, un ļaut visiem kas aiz smagā tikt garām.

Un pārvietot bagāžnieka satur,kopā ar bagāžnieku uz auto salonu....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

LVC aicina arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas aprīkot ar ziemas riepām 28

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) aicina aprīkot transportu ar ziemas riepām, tostarp arī satiksmes autobusus un kravas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Jaunmārupē uz ielas nogāžas ceļamkrāns, par laimi cietušo nav (+ FOTO) 16

Attēlos tas nav redzams, taču aculiecinieks apgalvo, ka tonnām smagā konstrukcija nogāzusies blakus skolas autobusam. Ja tā, tad esam izvairījušies lielas nelaimes tieši Zolitūdes traģēdijas 11. gadskārtā. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 29

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti