Traģiskā Xiaomi SU7 autoavārijā Ķīnā gājušas bojā trīs sievietes. Dzīvības vairs neatgriezt, taču jautājumi paliek un divi galvenie skan šādi: kādēļ palīgsistēma nebremzēja un, kādēļ cilvēki nespēja izkļūt no degošā auto.
Mediji vēsta, ka elektromobiļa Xiaomi SU7 avārija, kurā dzīvību zaudēja trīs sievietes, Ķīnas austrumu provincē Anhui notika 29. marta vakarā – transportlīdzeklis brauca ar aktivizētu "NOA" (Navigation on Autopilot) funkciju, ko apstiprina arī ražotājs.
Saskaņā ar Xiaomi informāciju, brīdī, kad automašīna pietuvojās ceļa būvdarbu vietai, NOA sistēma automātiski pārgāja manuālajā režīmā un brīdināja vadītāju. Ražotājs apgalvo, ka bremzes tika iedarbinātas, taču acīmredzot nepietiekami stipri un SU7 ar ātrumu 97 km/h ietriecās barjerā. Neilgi pēc tam automašīna uzliesmoja un nespējot atvērt durvis, sadega trīs sievietes, kas atradās salonā.
Tikpat strauji medijos izplatījās ziņas, kuru tematika bija traģēdijas iemeslu apspriešana – vai Xiaomi braukšanas palīgam var uzticēties?, vai sistēma gadījumā pārāk vēlu neatpazina briesmas un vai brīdinājums vadītājam neizskanēja novēloti, neatstājot vadītājam laiku reaģēt?
Tikpat skaļi izskan arī jautājums, kādēļ neviens no trim cilvēkiem nespēja pamest degošo auto – izskan minējumi, ka tas noticis aizbloķējušos durvju dēļ. Xiaomi uz to atbildējis, ka visas četras durvis ir aprīkotas ar mehāniskiem avārijas atvērējiem, kas atrodas katra durvju paneļa sīklietu kabatas zonā. Šie rokturi darbojas mehāniski un ļauj atvērt durvis pat tad, ja ir bojāts akumulators.
Notikušā apstākļi būs jānoskaidro izmeklētājiem un Xiaomi ir apsolījis pilnībā sadarboties ar atbildīgajām instancēm.
Sistēma darbojās. Novāc no ceļa lohus, kas nav spējīgi vadīt auto. No kurienes vispār šī bērnišķīgā ideja par auto, kas pats orientējas satiksmē? Vai tik aiz tās nav tikpat apdāvināti cilvēki, kā Tramps, kas pasauli redz stipri vienkāršoti? Sak, sensori priekšā, sānos, pakaļā, pa vidu kompis un karš beidzies, neviens vairs nemirst.
Sistēmu vajag citu - kas nemaldīgi satiksmē nosaka lohus un noceļ tos no trases. Un likumus, kas tos piespiež uzlabot braukšanas prasmes un kļūt atbildīgiem par savu braukšanu, vai arī atņemt tiem iespēju vēl jebkad sēsties pie auto stūres.