Problēma pārvadājumiem no Krievijas

BadAss Reģ.: 27.09.2006

Igaunijā ir uzņēmums, kas iegādājas preces no Krievijas uzņēmuma. Transportē šīs preces Latvijas uzņēmums.

Ir spēkā vienošanās starp Krievijas un Latvijas valdībām, kurā ir visiem pārvadātajiem zināms punkts, ka mašīnām ar celtspēju virs 3.5 t vai pilnu massu virs 6 t nepieciešama atļauja (dozvol).

Tomēr tur ir vēl viens punkts, ka atļaujas nepieciešamas visām mašīnām (neatkarīgi no masas vai celtspējas), ja tās ved šo preci trešajām valstīm.

Latvija un Igaunija ir dažādas valstis, neatkarīgi no tā, ka tās abas ir ES vai kādas citas savienības sastāvā. Līdz ar to stājas spēkā šis punkts par trešo valsti.

Cik man skaidroja Starptautisko autopārvadājumu koordinācijas daļas atļauju aģente (Valsts SIA "Autotransporta direkcija"), tad šīs atļaujas ir pārstājuši dot 2007 gadā bet uz nākamo gadu atkal tās būšot, tomēr ir iedotas smieklīgā daudzumā 2500 gab. Ja visi uzcītīgi ņems, tad beigšoties jau pēc 2 mēnešiem.

Līdz šī mēneša pirmajam datumam par šīs vienošanās izpildi Krievijā rūpējās transporta policija (vai kā nu viņu tur sauc), kura vispār neķērās klāt mašīnām zem 7 t. Šobrīd šis uzdevums ir pārcelts uz muitas pleciem. Līdz ar to pastāv liela varbūtība, ka muita tiešām sāks šo jautajumu kontrolēt, bet sodi ir visai bargi - var sasniegt 500 000 rub. (Aptuveni 8000 €)

Varbūt kāds ir saskāries ar šo situāciju un ir gatavs kāds risinājums?

Vai kādam ir kādas iestrādes kur noīrēt Igaunijā reģistrētus kravas busus vai auto ar spēju paņemt līdz 2.5 t? Vēl tam izīrētājam jābūt bez pretenzijām, ka ar to busu brauc uz Krieviju.

Varbūt ir zināma kāda transportētaju birža online ar Igaunijas kravu pārvadātajiem?

 
aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

pārreģistrēt Latvijas mašīnas uz Igauniju laikam nav variants?

BadAss Reģ.: 27.09.2006
0 0 Atbildēt

Tas ir variants.

Bet vajadzīga vēl viena firma igaunijā un ar visām licencēm utt. Dārgi sanāk.

Vienkāršāk ir mēģināt atrast jau kādu gatavu Igaunijā reģistrētu transporta firmu.

Tās kravas uz Igauniju nāk no Krievijas pār Latvijas robežu, kur arī atmuitojas. Bez transportnieka rēķina šī tā sauktā 42 (40) procedūra diemžēl neiet cauri.

BadAss Reģ.: 27.09.2006
0 0 Atbildēt

Pagaidām izlīdzējāmies ar izkraušanos muitas noliktavā Latvijā pie brokeriem. Teorētiski pēc izkraušanās mainās pārvadātajs. (Reāli brauc tas pats, tikai ar jaunu CMRu.)

Tomēr man tā dāma no Autotransporta Direkcijas apgalvo, ka Krievija parvadātājam vienalga var uzlikt sodu, kas pēc tam ilgstoši un varbūt bezrezultatīvi jāapstrīd. Līdz ar to jebkādas idejas welcomētas!

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti