- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Labojums. Ja pieliek pie kontakta 2 plusu starteris izvelkas un griezas tik skana sausmiga, bet ja pie kontakta viens tad nekas nenotiek..Kapec taa?
Gan jau sasūbējis un appuvuši visi kontakti. Pieliekot plusu pie bildes "2"vajag noklakšķēt ievilcējrelejam, griezties nekam nevajag.
"Bet vai tad nevajadzēja griesties pašam starterim ja pievieno pie kontakta..?" - Lai grieztos, jāpieliek pie neatzīmētā kontakta, no kura ieiet mīkstais vads iekšā korpusā. Ja tur saliekot negriežās tā ka pagali par skaidām var pārvērst, tad jauc vaļā pašu starteri (bukses beigtas vai bendiks samalts un noķīlējis, ogles - kolektors). Ja griežās labi - tad jauc ievilcējreleju un skaties kapara ripu un atsperīti zem tās.
Starteris griežas tikai tad kad plusu pieliek pie kontakta 2, bet šausmīga skaņa tā kā čīkst.
Bet ja pieliek pie kontakta 1 viens plusu nekas nenotiek..Ja pieliktu pie kontakta 1 tad vismaz nevajadzēja pievilcējam nostrādāt..
Bet ja pievienošu plusu pie kontakta kas ir pretī 1 vai tad nies uz īso?
Nē, uz īso neies, jo to kontaktu pretī 1 savieno atsevišķa figņa ar to pašu nr1, ko nodrošina mazais 2. Darba kārtībā elektrība no akumulatora pienāk uz 1 un tur ir visu laiku, rūc auto vai stāv garāžā, viens pīpis. Kad darbinam, pagriežot aizdedzes atslēgu mēs iedodam strāvu arī kontaktam nr2, kas tajā apaļajā trumulī iekšā tad savieno nr1 un pretējo kopā. No tā pretējā tas mīkstais pītais vads ieiet iekšā startera korpusā un izdalās pa oglīšu bloku, tas vēl joprojām ir pluss un uz īso tur neko nevar salaist.
Lai būtu vienkāršāk un ja remonti nav sirdij tuva lieta, sadali darbu pa sastāvdaļām:
1) vaina mehāniska vai elektriska - pamēģini vai normāli griežās pats starteris. ar pirkstiem aiz mazā zobratiņa vajadzētu spēt pagriezt.
2) vaina elektriska - a)ievilcējrelejs (jeb tas mazais trumulītis kur visi 3 kontakti ir) b)starteris pats, oglītes beigtas vai iet uz īso
2a)ievilcējreleju var pārbaudīt padodot plusu TIKAI kontaktam nr2 - jābūt kārtīgam klakšķim no tā, ka mazais zobratiņš aizlec pa asi līdz atdurei.
2b)pieliec plusu pa taisno tam lielajam neatzīmētajam kontaktam (pretī nr1). Un jādara tas ar piepīpējamā vadiem, nevis smalkiem diegiem. Ja negriežās, vai švaki un sāk silt (kūpēt) - vaina oglēs.
3)lai saremontētu ievilcējreleju, ļoti iespējams, būs jāatlodē nr2 vai tam pretī esošais mazais kontakts. abas lielās skrūves paliek vietā. Vainu redzēsi, kad atjauksi, ja ne, safočēsi un pajautāsi.
Ja nojauta saka priekšā ka ar diagnostiku un remontu paša spēkiem būs par īsu, liec to starteri maisiņā un nes uz kādu kantori, kur remontē.
Pievienoju plusu pie kontakta pretī Nr.1. Nekas nenotiek.. Reakcijas parādās tikai tad kad pievieno pie kontakta Nr 2 - starteris izšaujas un sāk griesties, bet brīžiem ar skaņu čīkstošu..
Paldies.. Lētāk un ātrāk lietotu paņemt lietotu.
Labāk ņem atjaunotu. Es iemainīju 2 gab starterus šajā kantorī:
Espeisam startera nomaiņa pret atjaunotu ar vecā atstāšanu izmaksāja 70 EUR.
Interesanti, diez kādas jaunas detaļas var atrast starterī, kuru par 70 eirām ir atrestaurējusi firma, kura grib nopelnīt... Man savā starterī sakrāmēt visu jaunu kas kustas maksātu tās 70 eiras detaļās...
Man īpaši neinteresēja, kas tur ir atjaunots un salikts iekšā. Steidzami vajadzēja dabūt auto dziesmā un tas bija tuvākais kantoris. Cipars pilnībā apmierināja (latos 50 Ls) un ar atjaunoto nobraucu divus gadus līdz auto pārdošanai. Pēc tam ņēmu starteri un ģeneratoru citiem, ne saviem auto. Arī bez problēmām, kvalitāte laba.
"Pievienoju plusu pie kontakta pretī Nr.1. Nekas nenotiek.."
pievienoji normāli vai tik uzmeti uz tā rūsas kluča? Ja kontaktus nenotīrīji, vari nebrīnīties ka "nekas nenotiek". Noskrūvē uzgriezni, atbrīvo pīto mīksto vadu, kārtīgi savieno ar akumulatora plusu un pārbaudi vēlreiz.
"kad pievieno pie kontakta Nr 2 - starteris izšaujas un sāk griesties" - starteris GRIEŽĀS ja strāvu padod TIKAI uz nr2? Griezties nevajadzētu. Ja vien tu neatstāji plusu pie kādiem no lielajiem kontaktiem, bet tā tu neko nepārbaudi, jo nesadali procesu sīkāk. Skat manu iepriekšējo komentāru.
"bet brīžiem ar skaņu čīkstošu.." - jā, labi, mehāniski starteris ir vesels? Ar rokām viņu pagriezt var? Vai piedirsts ar smiltīm ka pat 300 ampēri šamo nespēj pakustināt un tāpēc čīkst?
Nudien, domāju ka iepriekš izteicos gana skaidri. Ja vēl šis nepalīdz, nu tad veiksmi pielikt opeļa starteri audjikam...
problēmas ar starteri
Pagriežot aizdedzes atslēgu vairs negrieza starteris. Ir audi 80 1.8 starteris, kuru noņēmu nost. Pieslēdzu pie akumulatora - mīnusu pie startera korpusa, bet plusu pie strāvas savienojuma kā atradās pie auto.. Bet tik un tā nekādas kustības no ievilcēja ne no startera.. Itkā loģiski, ka ievilcējs beigt.. Bet vai tad nevajadzēja griesties pašam starterim ja pievieno pie kontakta..?