Lexus kompaktais krosovers LBX ir mazākais šā ražotāja modelis, turklāt tas paredzēts īpaši Eiropas tirgum, kurā šogad esot plānots pārdot 25 000 mašīnu. Ražotājs cer, ka potenciālos pircējus piesaistīs LBX ārējais dizains, augstvērtīgais salons un vienu klasi augstāka auto kvalitātes izjūta.
Salonā tiešām valda kvalitatīva Lexus automobiļiem raksturīga sajūta ar solīdi atturīgu noformējumu. Sēdpozīcija ir visnotaļ ērta un var pat teikt, ka uz dinamisku vadīšanu orientēta. Redzams, ka Lexus inženieri pievērsuši uzmanību pat sīkākajām detaļām, kā jau šāda premium zīmola ražojumam pieklājas. Durvis aizveras blīvi un pamatīgi kā glaunā limuzīnā. Turklāt durvju rokturi ir aprīkoti ar magnētiskām slēdzenēm – kā jaunākajam Lexus RX.
Jaunais LBX būvēts uz Toyota koncerna globālās platformas GA-B, tāpat kā jau labi zināmais Yaris Cross, kuram arī līdzīgs pašuzlādes hibrīda spēka agregāts ar trīscilindru 1,5 litru VVT-iE benzīna dzinēju. Taču mazajam Lexus ir spēcīgāka akumulatora baterija, kas attiecīgi nodrošina lielāku jaudu kopējai sistēmai, proti, 136 ZS/100 kW ar maksimālo griezes momentu 185 Nm, kas nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 9,2 sekundēs priekšpiedziņas modelim, bet 9,6 sekundēs versijai ar visu riteņu piedziņu. Oficiālais WLTP kombinētā cikla benzīna patēriņa rādītājs ir 4,5 l/100 km un CO2 izmešu līmenis no 103 g/km.
LBX ir pieejama arī visu riteņu piedziņas sistēma E-Four. Tādā gadījumā krosoveram ir papildu elektromotors uz aizmugurējās ass un automātiski tiek nodrošināts atbilstīgs piedziņas spēks aizmugurējiem riteņiem. Sistēma var mainīt priekšējo un aizmugurējo riteņu piedziņas griezes momenta attiecību no 100:0 līdz 20:80.
Auto ir 4190 mm garš, 1825 mm plats un 1545 mm augsts, un tam ir 2580 mm garenbāze. Šaurais, 5,2 m pagrieziena rādiuss ir piemērots braukšanai pilsētā.
Lexus LBX sākumcena ir 35 600 eiro.
Lexus LBX 2024 / 2025 auto tests, atsauksmes un iespaidi
Lexus LBX auto tests, atsauksmes un iespaidi par jauno modeli no 2024 / 2025