Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

2018. gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 148 personas; par 12 cilvēkiem vairāk (+ GRAFIKI) 11

 
Nozare.lv | 28.februāris 2019 11:31

Pagājušajā gadā Latvijā reģistrēti 3468 gadījumi, kad autovadītāji vadījuši spēkratu alkohola reibumā un tas ir par 218 gadījumiem mazāk nekā gadu iepriekš, liecina Valsts policijas un Iekšlietu ministrijas apkopotā informācija.

Pērn 1311 autovadītājs braucis dzērumā un bez tiesībām. 117 personas vadīja transportlīdzekli narkotiku reibumā.

Tāpat pērn reibumā pieķerti 2989 velosipēda un mopēda vadītāji, kas ir par 18% mazāk nekā 2017.gadā.

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 148 personas, kas ir par 12 cilvēkiem vairāk nekā gadu iepriekš. Kopumā negadījumos cietušas 4785 personas, kas ir par 59 mazāk nekā gadu iepriekš. No cietušajiem 4241 viegli ievainots, bet 544 personas guva smagas traumas.

Valsts policija norādījusi, ka vairākos satiksmes negadījumos vienlaicīgi gājuši bojā vairāki cilvēki. Kopš 2014.gada šādi negadījumi nebija novēroti bieži. Visvairāk bojāgājušo cilvēku ir Rīgas reģionā.

Kopumā pērn dzīvību uz ceļiem zaudēja 50 gājēji, kas ir par vienu gājēju mazāk nekā gadu iepriekš.

Kopumā pērn reģistrēti 20 501 satiksmes negadījums, kas ir par 469 avārijām mazāk nekā 2017.gadā.

Valsts policija jau iepriekš prognozējusi, ka iepriekš izvirzītais mērķis līdz 2020.gadam par 50% samazināt satiksmesnegadījumos bojāgājušo skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu, tomēr netiks sasniegts.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 28.februāris 2019 15:11
8 4 Atbildēt

Fotoradari ir tikai naudas slaukšanas mašīnas un nekādu reālu uzlabojumu nesniedz = tas arī bija jāpierāda!

Freijers 28.februāris 2019 16:24
6 0 Atbildēt

Tas zirgam skaidrs..diemžēl tās sūda kastes liks vēl, kopā ar vid ātruma merītājiem - kas pieminiet manus vārdus - novedīs pie stāvētājiem ceļmalās (pretēji dažu galma "ekspertu" viedokļiem).

Vernons 28.februāris 2019 15:34
0 5 Atbildēt

Kapec es braucu dzeruma? Tapec ka ar savam kajam paiet nevaru!

CSDD gadu desmitiem savas nekompetences del, piekopj noziedzigu politiku celu satiksme! Un konkreti, nav sadala atruma samazinasana, divi pnkti. Nava sadala bridinajumu signali un to lietosana. Stop signalu CSN ar uguni neatrast!

Pieludzot "Distanci", sektanti ir panakusi CSN atcelsanu. Ko ir ieguvusi? Ka CSN japilda katram otram, atruma parsniegsanu, "distances nozagsanu", virzienraditaju nelietosanu.

Gajejam CSN ir jaraksta isi un lakoniski! Nezinot gajeju pienakumus, auto braucejs nevar pat drosi braukt. Piemeram CSN 18. Punkts viennozimigi atbilst ari vadot auto.

CSL 19. pants precizi, korekti un isi define "Pienakumus un tiesibas" katram un visiem.

Kanibaals 28.februāris 2019 20:15
3 0 Atbildēt

Pilnīgas šausmas, kā gan esam izdzīvojuši.

Vernons 1.marts 2019 21:56
0 1 Atbildēt

Kada atpaliciba! Kada tumsoniba! Sausmas!

650 28.februāris 2019 23:34
1 0 Atbildēt

Vidējā ātruma mērītāji novedīs nevis līdz stāvēšanai ceļmalā, bet gan līdz totālai kustības kavēšanai ar sekojošiem bīstamiem izlēcieniem pirms/pēc.

Priekš kam 19jā gadā grafikus zīmēt, ja jau 17g dec bija tapis nekur neredzētais Valsts Kontroles ziņojums- ka nekas netiks saniegts un ka daudz kas ir slikti,saknē nepareizi un nepilnīgi.

6.pielikums...Ceļu satiksmes negadījumu reģistrēšanas protokolos norādītie ceļa satiksmes negadījumu iemesli (% no negadījumu kopskaita...) no 2010.gada līdz 2016.gadam:

nepareiza ātruma izvēle= 11,41% (tikai...)

ātruma pārsniegšana= 0,60% (tikai !!!) ;P

distances neievērošana= 8,93%

kustība atpakaļgaitā= 8,37% ;D

vadītāja neuzmanība= 13,87% (!)

transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis(riepas, riepu protektors, bremžu,stūres iekārtas u.tml.)= 0,06% (?????)

nenoskaidrots iemesls= 18,98% (???) ;DDD

nav norādīts iemesls= 6.35% ;P

No tā aptuveni ir saprotams, īstenībā kā mūs pi....Protams, ja iemesls "ātruma pārsniegšana" mums dokumentāli "dod" 0,60% negadījumu,bet kustība atpakaļgaitā až 13,95 reizes vairāk, tad taču bez jebkādām nanoanalīzēm ir skaidrs, ka visi atlikušie miljardi ir fiksi jāiegulda konkrēti tieši fotogrāfos un vidējajos mērītājos...

Bet, piem, mazsvarigi ir tas, ka: (c)...Analizējot Ceļu policijas reģistra datus par ceļu satiksmes negadījumu protokoliem laika posmā no2010.–2016.gadam un pārbaudot to kvalitāti, konstatēts, ka:

 97,69% jeb 69 088 protokolos nav aizpildīts lauks “Ceļa apstākļi” (no 2015.gada noteikts kā obligāti

aizpildāms)...(c) (??)

Ieteicams detalizēti iepazīties un pārdomāt: www.lrvk.gov.lv/uploads/reviz...2018.%20VP.pdf

Freijers 1.marts 2019 9:02
0 0 Atbildēt

Kavēta kustība kungiem ir pie ...irsas, pateiks savas slavenās frāzes kā "izbrauciet laicīgi" "ierēķiniet laiku" u.c. tukšās frāzes....nesmu nekad dzirdējis, ka kāds būtu minējis prioritāti, lai cilvēki pēc iespējas ātrāk nonāktu no punkta A līdz B, bet toties ir kāda mistiska vidējā ātruma samazināšana...

Rexc 1.marts 2019 7:09
0 0 Atbildēt

Kustības ātruma kontrole ir visvienkāršākais no kontroles veidiem. Laikam tāpēc pie tā arī visvairāk pieķeras, kaut gan " pienesums" no tā ir vismazākais satikames drošības ziņā, ( sk. augstāk minētos datus), bet spēj dot papildus ieņēmumus finansiāli. Ir gan vèl viens aspekts- "lidotāju" ietekme uz citiem satiksmes dalībniekiem- kurš "pavelkas" un arī "iemin", kurš lieki satraucas, novērš uzmanību, utt. Tāpēc nevar viennozīmīgi vērtēt pasākumus ar plūsmas ātruma ierobežošanu. Iespējams, procenti tabulās ir tik zemi( par ātrumu kā CSNeg. cēloni), ka metodes savu mērķi ir sasniegušas?

650 1.marts 2019 12:22
0 0 Atbildēt

Vēlreiz atkārtošos , Jautājums= JA (pēc oficiāli izpētītiem datiem, ne pēc manis izmurgotiem) ātrum pārsniegšana ir bijusi par cēloni 0.60% (tātad,katrs 166-tais negadījums), vai naudas tērēšana visiem šiem suudiem ir tiešām vienīgais un visaktuālākai, kas būt nekavējoties jadara tagad un tūlīt? Varbūt tur tomēr ir interese "paspēt" un "apgūt"? Kāpēc šodien veseli trīs raksti par šo tēmu, vai cits viss kārtībā? Reku Vid sistēma pus dienu normali nestrādā- varbūt arī tajā suudā vajadzētu kaut ko ieguldīt?

Freijers 1.marts 2019 14:37
0 0 Atbildēt

Da labi VID EDSā visi sagāzās iekšā pirmajā dienā...

par apgūt un paspēt - tauta vairāk nav tik nikna kā vitronika laikos, tad nu vajag pēc iespējas vairāk tos sūdus uz ceļiem salikt, kamēr kāds nesāk protestēt - vai arī ir vispārējs eksperiments cik tālu var cilvēku brīvības sačakarēt aiz puspatiesām/nepatiesām basņām slēpjoties.

Par to naudu, kas ir šajās kastēs izgrūsta, visādos netrafarētos u.c. muļķības varētu šo to sakārtot - sevišķi, kad ES naudas beigsies ceļiem (varbūt ka tad nevarēs naudu radaros bārstīt)

Esss 1.marts 2019 18:25
0 0 Atbildēt

Fotoradari ir tīri naudas slaukšanas mašīnas, tā nu tas ir.

Bet, par braukšanu alkohola reibumā - nu tie šoferi ir vēl baismīgāk jāsoda.

Protams, vajag ieviest arī tos noguruma pārbaudes aparātus iekš CP, jo dēļ noguruma, ir daudz vairāk avāriju salīdzinot ar dzērājšoferiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoavārijā traģiski gājis bojā autosporta entuziasts un starptautisku sacensību rīkotājs Edgars Maišelis

Cetutdien, 21.novembrī autoavārijā Igaunijā pie Pērnavas traģiski gājis bojā autosporta entuziasts, starptautisku sacensību un sporta projektu rīkotājs Edgars Maišelis Lasīt vairāk

 

Par 20 000 eiro lētāk - īpašais kolekcionāru Golf R 333 Limited Edition par super cenu 5

76 400 eiro vērtais un 333 vienībās izlaistais ierobežotā skaita Golf skaitījās izpirkts, taču tagad tas negaidot parādījies pārdošanā, turklāt ar ievērojamu atlaidi. Lasīt vairāk

 

Lietuva: Sākotnējā informācija neliecina par ārēju faktoru ietekmi lidmašīnas avārijā Viļņā ( VIDEO) 21

Turpinās darbs aviokatastrofas vietā Viļņā, kur kādas mājas pagalmā šorīt nogāzās kravas lidmašīna un gāja bojā viens no pilotiem. Par avāriju izskan dažādas versijas – tiek pieļauta tehniska vai cilvēciska kļūme, taču netiek izslēgts arī terorakts. Lasīt vairāk

 

Bojāgājušo skaits uz Latvijas ceļiem – viens no augstākajiem Eiropā (+ VIDEO) 35

Latvijā šogad uz ceļiem gājuši bojā jau simt cilvēku. Pēc statistikas esam vieni no sliktākajiem Eiropā. Zaudējumi, kas satiksmes negadījumu dēļ aprēķināti tautsaimniecībai, pārsniedz 200 miljonus eiro gadā. Taču, neraugoties uz pētījumiem, kas pierāda, ka vidējā ātruma mazināšana uz ceļiem pasargā dzīvības, Saeimas deputāti oktobrī – un tas notika šogad jau otro reizi – noraidīja priekšlikumu par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h paredzēt arī naudas sodu, ne tikai brīdinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti