Sestdienas rītā Aizputes novadā kravas automašīna uz dzelzceļa pārbrauktuves ietriekusies pasažieru vilciena Liepāja-Rīga pēdējā vagonā, pastāstīja VAS "Pasažieru vilciens" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte.
Negadījuma dēļ uz laiku daļēji slēgta uz Liepājas šosejas pie Kalvenes esošā dzelzceļa pārbrauktuve.
Negadījuma rezultātā pasažieru vilciena pēdējais vagons notriekts no sliedēm un sasvēries sāņus, bet kravas automašīna ir stipri sadragāta un apgāzusies, vien piekabe palikusi uz riteņiem.
Kā pastāstīja Līcīte, avārijas brīdī vilcienā bijuši četri cilvēki - viens pasažieris otrajā vagonā, divi konduktori un viens mašīnists. Neviens no šiem četriem cilvēkiem nav cietis, taču traumas guvis kravas automašīnas vadītājs.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā aģentūrai LETA apstiprināja, ka negadījumā cietis viens cilvēks, kurš nogādāts slimnīcā vidēji smagā stāvoklī, taču pie samaņas. Cietušajam ir dažādas traumas, taču viņa veselības stāvoklis vēl tiek izmeklēts. Pārējie trīs negadījumā iesaistītie no mediķu palīdzības atteikušies.
No aculiecinieku uzņemtajiem fotoattēliem noprotams, ka sadursmē iesaistītā kravas automašīna paredzēta piena pārvadāšanai - tai uz piekabē esošās cisternas rakstīts "Piens".
Aizputes novadā avārijā cietušais vilciens uzcelts atpakaļ uz sliedēm un tiks nogādāts Kalvenes stacijā
Sestdienas rītā Aizputes novadā sadursmē ar kravas automašīnu cietušais vilciena vagons ir uzcelts atpakaļ uz sliedēm, un vilciena sastāvs drīzumā tiks aizvilkts līdz tuvākajai dzelzceļa stacijai - "Kalvenei", tādējādi atbrīvojot sliežu ceļa posmu, aģentūru LETA informēja VAS "Pasažieru vilciens" (PV) Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnese Līcīte.
Viņa pastāstīja, ka bojātā vagona uzcelšanai atpakaļ uz sliedēm izmantots VAS "Latvijas dzelzceļš" palīdzības vilciens un tā brigāde. Pēc tam, kad negadījumā iesaistītais vilciena sastāvs būs nogādāts "Kalvenē", tiks domāts, kad un kā to transportēt uz Rīgas depo, lai varētu veikt nepieciešamos remontdarbus.
Avārijā visvairāk ir cietis motorvagons, bet par to, cik būtiski ir tam nodarītie bojājumi, kādas varētu būt remontdarbu izmaksas un laiks, varēs spriest pēc tam, kad vilciens būs nogādāts depo Rīgā, skaidroja Līcīte. Negadījumā nodarītā skāde, visticamāk, tiks kompensēta saskaņā autovadītāju obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) nosacījumiem, proti, kompensācija varētu tikt prasīta no negadījumā iesaistītās kravas automašīnas apdrošinātāja.
Jautāta, vai šī vilciena remonta laikā PV netrūks ritošā sastāva, lai nodrošinātu visus plānotos reisus, uzņēmuma pārstāve atbildēja, ka šādām problēmām nevajadzētu rasties, un arī maršrutā Rīga-Liepāja turpmākie vilcieni kursēs saskaņā ar sarakstu. Līcīte skaidroja, ka PV kopumā ir 22 pasažieru dīzeļvilcienu sastāvi, bet no tiem ikdienā "nodarbināti" ir 18-19, tātad pāris vilcieni ir rezervē.
Viņa gan neizslēdza, ka uz sestdien avārijā cietušā vilciena remonta laiku atsevišķos reisos, kur iepriekš kursēja dubultie vilcienu sastāvi, var tikt palaisti standarta garuma sastāvi ar trīs vagoniem. Ņemot vērā Covid-19 krīzes dēļ pieredzēto pasažieru skaita samazināšanos, šīs izmaiņas cilvēkiem lielas neērtības nesagādās, prognozēja Līcīte.
priekšā esošais negarantēja?