Visi komentāri - F-1 jauno sezonu sagaida ar lielāko tehnisko noteikumu reformu tā vēsturē

F-1 jauno sezonu sagaida ar lielāko tehnisko noteikumu reformu tā vēsturē 1

 
Nozare.lv | 13.marts 2014 7:57

Šajā nedēļas nogalē Austrālijā startēs Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta jaunā sezona, kuru iezīmē lielākās tehnisko noteikumu reformas čempionāta vēsturē, uzsver apskatnieki.

Milzu pārmaiņas skar sacīkšu mašīnu dzinējus. Čempionāts nolēmis atgriezties pie turbo dzinējiem, 2,4 litru astoņu cilindru dzinējus nomainot ar sešu cilindru 1,6 litru dzinējiem. Līdztekus citām izmaiņām jaunie dzinēji ir jūtami klusāki par saviem priekšgājējiem.

Jaunā enerģijas atjaunošanas sistēma (ERS) ļaus uz 33,3 sekundēm radīt papildu 160 zirgspēku lielu jaudu, kamēr iepriekš izmantotā tehnoloģija - kinētiskās enerģijas atjaunošanas sistēma (KERS) - ļāva katrā aplī uz 6,67 sekundēm radīt papildu 82 zirgspēku masīvu jaudu. Tāpat sacīkšu mašīnām kopā ar pilotu tagad jāsver vismaz 691 kilogramu, bet iepriekš šī robeža bija 642 kilogrami.

Turpmāk katrs pilots vienās sacīkstēs drīkstēs izmantot līdz 100 kilogramiem jeb 130 litriem degvielas, kas ievērojami palielinās tās lietderīgas izmantošanas nozīmīgumu, jo iepriekš uz vienām sacīkstēm pilotam bija pieejami 150 kilogrami degvielas.

Drošības apsvērumu dēļ bolīdiem jābūt aprīkotiem ar zemāku priekšdaļu - šobrīd tās augstums nedrīkst pārsniegt 18,5 centimetrus, bet pagājušajā sezonā maksimālā robeža bija 55 centimetri no zemes. Priekšdaļas augstuma samazināšana formulai nodrošina lielāku piespiedējspēku, taču daudziem tas padarījis spēkratus vizuāli nepievilcīgus, jo tagad formulas "deguns" ir daudz augstāks par priekšējiem antispārniem.

Formulu priekšējo spārnu maksimālais platums samazināts no 1,8 metriem līdz 1,65 metriem, bet tām turpmāk jābūt aprīkotām ar tikai vienu izpūtēju.

Arī jaunajā sezonā piloti spēkosies 19 posmu garumā - Austrālija (16.marts), Malaizija (30.marts), Bahreina (6.aprīlis), Ķīna (20.aprīlis), Spānija (11.maijs), Monako (25.maijs), Kanāda (8.jūnijs), Austrija (22.jūnijs), Lielbritānija (6.jūlijs), Vācija (20.jūlijs), Ungārija (27.jūlijs), Beļģija (24.augusts), Itālija (7.septembris), Singapūra (21.septembris), Japāna (5.oktobris), Krievija (12.oktobris), ASV (2.novembris), Brazīlija (9.novembris) un Abū Dabī (23.novembris).

Nākamajā sezonā F-1 debitēs posms Krievijā, kas notiks Sočos. Savukārt noslēdzošajā posmā Abū Dabī piloti varēs saņemt dubultu punktu skaitu.

 
Visi komentāri
 
pps 14.marts 2014 13:48
0 0 Atbildēt

Sočos,cerams,nē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 8

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 29

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti