Reinis Nitišs uzsāk gatavošanos Pasaules rallijkrosa čempionāta 2014. gada sezonai

 
RA Events | 11.marts 2014 17:31

Eiropas rallijkrosa čempions Super1600 klasē Reinis Nitišs, pagājušajā nedēļā Francijā veica testa braucienus ar pilnpiedziņas SuperCar klases Ford Fiesta automašīnu. Reinim Nitišam šie bija pirmie testi ar komandu Olsbergs MSE, kuras sastāvā autosportists startēs Pasaules rallijkrosa čempionāta 2014. gada sezonas visos posmos.

Foto: Aigars Tīdmanis

Atgādināsim, ka 2013. gada septembrī Starptautiskā automobiļu federācija (FIA) nolēma mainīt rallijkrosa pozīciju autosporta disciplīnu hierarhijā, piešķirot tam Pasaules čempionāta statusu. Pasaules rallijkrosa čempionātā (FIA World Rallycross Championship presented by Monster Energy) būs viena klase – jaudīgā pilnpiedziņas SuperCar, kurā startēs arī 2013. gada Eiropas rallijkrosa čempions latvietis Reinis Nitišs (titulu ieguva otrajā spēcīgākajā klasē – Super1600, kurā dalībnieki startē ar priekšpiedziņas automašīnām). Dalībniekiem izmaiņas nozīmē arī plašāku ģeogrāfiju, jo divi no 2014. gada sezonā plānotajiem 12 posmiem norisināsies ārpus Eiropas – Kanādā un Argentīnā.

Foto: Aigars Tīdmanis

2014. gada janvārī Reinis Nitišs parakstīja sadarbības līgumu ar zviedru komandu Olsbergs MSE, kuras sastāvā ar jaudīgo pilnpiedziņas Ford Fiesta startēs visos 2014. gada Pasaules rallijkrosa čempionāta posmos. Lai labāk sagatavotos jaunajai sezonai, Reinis Nitišs ar komandas biedru Andreasu Bakerudu (Andreas Bakkerud) piedalījās testu sesijā, kurā padomus deva gan Olsbergs MSE komandas īpašnieks un Olsbergs MSE Ziemeļamerikas komandas (startē Global Rallycross Championship un X Games) vadītājs Andreas Eriksons (Andreas Eriksson), gan 2000. un 2002. gada Pasaules rallija čempionāta (WRC) uzvarētājs Markus Gronholms (Marcus Grönholm), kurš Olsberg MSE strādā par konsultantu. Tāpat testos piedalījās arī Joni Vimans (Joni Wiman) un Nelsons Pikē juniors (Nelson Piquet Jr.), kuri 2014. gadā startēs sacensībās Ziemeļamerikā.

Foto: Aigars Tīdmanis

„Šī bija pirmā nopietnā testu sesija ar pilnpiedziņas SuperCar auto, kuras laikā guvu priekšstatu par automašīnas uzvedību un vadāmību trasē. Dienas izskaņā ar mehāniķiem sākām strādāt arī pie izmaiņām mašīnas regulējumā. Salīdzinot ar Super1600, braukšana ar pilnpiedziņas auto ir pilnīgi atšķirīga. Priekš pirmajiem testiem rezultāts ir labs, tomēr līdz sezonas pirmajam startam Portugālē vēl būs daudz kas jāapgūst,” rezumē Reinis Nitišs kurš šajā testu sesijā kopumā veica 20 apļus.

Foto: Aigars Tīdmanis

„Francijā sarīkojām pirmo testu sesiju šogad – gan braucējiem, gan arī automašīnai. Šeit ieguvām pirmos iespaidus un norādes, kuras nianses un aspekti vēl jāpilnveido, kādā virzienā mums strādāt,” testus komentē komandas īpašnieks Andreas Eriksons. „Priekš pirmajiem testiem, ļoti svarīgi, ka šeit piedalījās vairāki piloti, jo tas katram ļāva no malas vērot vienam otru un mācīties gan pareizās, gan arī nepareizās lietas. Es ceru, ka pēc šiem testiem katrs braucējs pats varēs novērtēt gan savas stiprās puses, gan arī tās nianses pie kurām viņam vēl ir jāstrādā.”

Foto: Aigars Tīdmanis

Komandas testos piedalījās arī Markus Gronholms, kurš pirmajā testu dienā veica vairākus apļus un komandas mehāniķiem sniedza ieskatu par nepieciešamajiem uzlabojumiem, lai automašīna kļūtu vēl ātrāka. „Gronholms šoreiz runāja ar visiem pilotiem vienlaicīgi, tādējādi arī ieteikumi bija tādi, kas der visiem, ne tik individuāli,” iesāk Reinis. „Un tomēr, bija iespēja viņu redzēt trasē, kā viņš brauc, kā izvēlas trajektorijas. Liels ieguvums bija redzēt kā viņš strādā ar mehāniķiem un nodod tiem informāciju par nepieciešamajiem uzlabojumiem. Man vēl ir ļoti daudz ko mācīties par SuperCar, lai sasniegtu tādu pašu līmeni.”

Pasaules rallijkrosa čempionāta 2014. gada sezona sāksies pēc nepilniem diviem mēnešiem Portugālē, kur 3. un 4. maijā Montalegrē (Montalegre) norisināsies pirmais posms.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti