Reinis Nitišs un Olsbergs MSE

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 4.aprīlis 2014 7:25

Jau pirmajā maija svētdienā Portugālē sāksies Pasaules rallijkrosa čempionāts. Zviedru komandas Olsbergs MSE(OMSE) sastāvā čempionātā startēs arī jēkabpilietis Reinis Nitišs. Kā viņam veiksies cīņā ar rallijkrosa grandiem, mēs redzēsim jau pavisam drīz.

A.Bakkeruds, R. Nitišs un M. Gronholms Foto: erc24.com

Reiņa Nitiša sadarbība ar Olsbergs MSE(OMSE) ir pagaidām augstākais Latvijas autosporta sasniegums. Tik augstā līmenī vēl ne viens latvietis nav "spēlējis". OMSE ir viena no spēcīgākajām rallijkrosa komandām pasaulē. Tā ir izrādījusi lielu uzticību Reinim, izvēloties viņu par vienu no saviem pilotiem. Šo rindu autors īsā sarunā mēģināja noskaidrot no Aigara un Reiņa Nitišiem kā tad viss notika.

Kā tad pieņēmāt lēmumu par startu Pasaules čempionātā? Reinis Nitišs. Pēc Eiropas čempionāta finiša domājām, ko darīt tālāk. Īstas skaidrības nebija. Jāatzīst, ka sapratām, attīstībai būs nepieciešams lielāks finansējums. Tad paklīda runas, ka jau 2014 varētu tikt atklāts Pasaules čempionāts. Tas jau bija nopietni. Jauns pasaules mēroga seriāls piesaista lielu uzmanību, medijus, skatītājus un protams sportistus. Jāpiemin būtisks moments,  organizatori Eiropas čempionāta uzvarētājiem sedz dalības maksu Super Car klasē. Mēs uzzinām, ka FIA apstiprināja Pasaules čempionāta statusu čempionātam. Tad arī sapratām, ka mums tur jābūt.

Kā veicās jaunās komandas meklējumos? Aigars Nitišs. Tika paveikts milzīgs darbs, neskaitāmas tikšanās un smagas sarunas ar visām top komandām. Šajā sarunu procesā ļoti lielu atbalstu mums sniedza Latvijas rallijkrosa guru Uģis Traubergs. Bez viņa šīs sarunas būtu vēl smagākas. Principā sadarboties bija gatavi visi, atsķirība bija tikai tehniskajā bruņojumā un finansiālajos jautājumos. Mārtiņš Dzenītis savukārt mūs saveda kopā ar rallija komandas M-Sport šefu Malkomu Vilsonu, arī viņi ir pievērsušies rallijkrosa spēkratu būvei. Taču katram sava izpratne un interese par sadarbību.Tomēr apsverot mūsu iespējas un vēlmes, kā arī komandas piedāvājumu, palikām pie Andreasa Eriksona vadītās Olsbergs MSE komandas, kura gatavo sacensībām Ford Fiesta spēkratus. Eriksona kungs piekrita mūsu piedāvātajai maksājumu kārtībai, tajā pašā laikā nodrošinot visu nepieciešamo veiksmīgiem startiem. Nozīmīgs faktors komandas izvēlē bija arī Jusi Pinomaki, Reiņa iepriekšējās komandas vadītāja, iesaistīšanās Olsbergs MSE rindās. Var piezīmēt, ka ar komandas biedru Andreasu Bakkerudu Reinim jau iepriekšējā sezonā izveidojās draudzīgas attiecības neskatoties uz abu dalību atšķirīgās klasēs. Gribu piezīmēt, ka Reiņa auto OMSE rindās "pieskatīs" ilgadējais Reiņa mehāniķis Aigars.

Kāda ir tava jaunā komanda un auto? Reinis Nitišs. Olsbrgs MSE ir ļoti profesionāla komanda.Tas vadītājs, Andreas Eriksons ir izbijis pazīstams rallijkrosa braucējs un pazīst šo sportu no A-Z. Ar komandas gatavotiem spēkratiem ir izcīnīti līdz šim visi Globālā rallijkrosa čempionāta uzvarētāju tituli, sasniegts vicečempiona tituls Eiropas rallijkrosa čempionātā. Komandā vienmēr startējuši ātri un talantīgi braucēji. Jau ar pirmajām apmeklēšanas reizēm apjautām cik apjomīgi komanda strādā. Šogad komanda ar saviem auto un braucējiem piedalīsies visos lielākajos Pasaules un Eiropas seriālos. Komandā strādās divi prfesionāli treneri. Ja runājam par auto, pārāk daudz jau nav braukts. Sēžoties pie stūres testos Francijā, sapratu, ka tieši ar to pašu auto izbraucu nelielajos testos pagājušajā rudenī. Neskatoties uz ierobežoto laiku, Fiestu paspēju mazliet iepazīt. Auto paklausīgs, labi vadās(dzinējs novietots garenvirzienā). Tāda sajūta, ka auto būvēts man(smejas). Fiesta tiek būvēta pilnīgi no nulles, izmantojot mezglus pēc indviduāla pasūtījuma. Pārnesumu kārbas piegādā Sadev, amortizācija, piekare speciāli no Ohlins, bet dzinēji speciāli priekš OMSE tiek būvēti Anglijā. Kāds auto būs sacensību režīmā sapratīšu tikai pirmajā posmā Portugālē.

Kādas ir savstarpējās saistības ar komandu? Aigars Nitišs. Ir noslēgts līgums ar OMSE komandu par divu gadu sadarbību. Pirmajā gadā augsti rezultāti no Reiņa netiek gaidīti. Pirmajā pusgadā vēlams iekļūt pirmajā 12-niekā. Komanda Reini nodrošina ar visu nepieciešamo, veic nepieciešamo bojāto mezglu nomaiņu, visu nepieciešamo rezultāta sasniegšanai. Tiek dots viss, Reinim pašam jāsagādā tikai ķivere. Un man protams noteiktajos datumos pēc vienošanās jāveic maksājumi.

Vai redzēsim Reini arī Latvijā? Aigars Nitišs. Jautājums ir diezgan sarežģīts. Latvijā nav pieejams neviens Super Car klases auto. Vienīgais kurš bija, ir pārdots. Ņemt auto no komandas ar mehāniķiem ir ļoti dārgs prieks. Vienīgi, ja izdodas atrast kaut kur kaimiņos. Par to esam domājuši un pastāv iespēja startēt Bauskā. Nāks vasara, tad jau redzēsim. 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 19

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Igaunijā un arī Madonā - šie auto mīl dubļus (+ VIDEO)

Runājot par autosportu mēs parasti pieminam ralliju, šoseju un driftu, taču ir vēl kāda kategorija, kas savus burziņus rīko tur, kur var piekļūt tikai gumijas zābakos. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 1280 eiro - Lietuvā ieviesīs nodokli mašīnām, kas kaitē videi 24

Lietuvas valdība trešdien atbalstīja likumprojektu, kas paredz ieviest nodokli automobiļu radītajiem izmešiem. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļus drošākus dara gandrīz 106 000 atstarojošo signālstabiņu 5

Lai uzlabotu satiksmes drošību uz valsts autoceļiem vairāk nekā 30 valsts reģionālo autoceļu posmi tiek aprīkoti ar atstarojošiem signālstabiņiem, kas diennakts tumšajā laikā ļauj autovadītājiem labāk orientēties uz ceļa. Stabiņi tiek uzstādīti 43 posmos uz 27 reģionālajiem autoceļiem, gandrīz 1000 km kopgarumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti