Nitišs gatavojas FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posmam Norvēģijā

 

Foto: rallycrossrx.com

RA Events | 13.jūnijs 2014 10:30

Reinis Nitišs piektdien, 13. jūnijā, dosies uz Norvēģiju, kur Hellas (Hell) pilsētā paredzēts Monster Energy FIA pasaules rallijkrosa čempionāta (Pasaules RX) trešais posms.

Nitišam, kurš 2014. gadā startē spēcīgākajā un prestižākajā - Supercar - klasē, Norvēģijā konkurenci izrādīs vēl 37 autosportisti, tajā skaitā arī pasaules mēroga zvaigzne Kens Bloks (Ken Block), kuram šis būs pirmais no plānotajiem trijiem Pasaules RX startiem.

Atgādināsim, ka 2013. gada FIA Eiropas rallijkrosa čempions priekšpiedziņas automašīnu Super1600 klasē Reinis Nitišs šogad Olsbergs MSE komandas sastāvā startē Pasaules RX pilnpiedziņas automašīnu Supercar klasē. Nitišs Supercar klasē debitēja maija sākumā Portugālē, finišējot trešajā vietā un izcīnot līdz šim augstāko panākumu, kuru pasaules čempionāta autosporta disciplīnas augstākajā klasē sasniedzis kāds latviešu autosportists.

Otrajā posmā Lielbritānijā Reinis kvalificējās finālbraucienam, tomēr automašīnas tehniska defekta dēļ bija spiests izstāties, tādējādi ieņemot septīto vietu. Pasaules RX kopvērtējumā Reinis Nitišs pirms trešā posma ieguvis 43 punktus un ierindojas ceturtajā vietā, no līdera, Olsbergs MSE komandas biedra Andreasa Bakeruda (Andreas Bakkerud), atpaliekot par 6 punktiem.

Foto: rallycrossrx.com

Pasaules RX trešais posms norisināsies Norvēģijā, 1019 metrus garajā Hellas trasē (63% asfalts, 37% grunts). Nitišs šajā trasē startēja arī 2013. gadā, kad Super1600 klases finālbraucienā latvietis izcīnīja uzvaru un ieguva maksimālo punktu skaitu.

“Hellas trase ir lēnāka un tehniski sarežģītāka par Lidenhilu (Lydden Hill), kurā norisinājās iepriekšējais posms,” par trasi stāsta Reinis Nitišs. “Salīdzinot ar Lielbritāniju, vidējais ātrums Hellā būs zemāks un arī sānslīdes šeit būs mazāk, tomēr trase ir ļoti dinamiska. Tās līkumi, kombinācijā ar mainīgo reljefu un dažādo segumu, pilotiem liek visu laiku strādāt ar pilnu jaudu. Elpu var atvilkt tikai pēc finiša!”

“Hellas trasē starta taisne ved no kalna lejup, tamdēļ varēs novērtēt, kuram no sportistiem izdevies labs starts un kuram ir laba sacīkšu tehnika, jo trases kritums šīs atšķirības tikai pastiprinās,” trases nianses atklāj Reinis.

“Lai uzrādītu labu apļa laiku, būtiski būs precīzi izbraukt kalnā augšupejošo devīto līkumu, pēc kura seko starta/finiša taisne. Ja šajā līkumā iebrauc par lēnu, turpmākajos metros var zaudēt daudz laika. Nozīmīga ir arī lēnā sekcija, ko veido trešais un ceturtais līkums un kurā jāsabremzējas līdz pat pirmajam ātrumam,” turpina Nitišs.

Foto: rallycrossrx.com

“Pirmajos divos posmos ir izdevies apliecināt Olsbergs MSE automašīnu ātrumu, un to, ka pats varu braukt pietiekami ātri un izcīnīt punktus kā pilotu, tā arī komandu vērtējumā. Lielbritānijā sev un līdzjutējiem arī vēlreiz atgādinājām, ka motorsports ir tehnisks sporta veids, kurā tehniski defekti ir daļa no sacensību ikdienas, no kuriem pilnībā izvairīties nevar. Katrā ziņā, guvu sev jaunu pieredzi, kas noteikti noderēs sezonas turpinājumā,” līdz šim iespēto novērtē Reinis Nitišs.

“Uz Norvēģiju došos labā noskaņojumā, ar lieliskām atmiņām no pagājušā gada, kad tur izcīnīju savu trešo uzvaru Super1600 klasē. Šogad centīšos braukt tā, lai arī nākamgad tur varu atgriezties ar tikpat labām atmiņām,” apņēmīgs uz Norvēģiju dodas Reinis.

Pasaules RX trešā posma Norvēģijā Supercar klases grafiks:

Piektdiena, 13. jūnijs:

17:00 1. kvalifikācijas brauciena starta vietu izloze

Sestdiena, 14. jūnijs:

12:00 Brīvie treniņbraucieni

14:30 1. un 2. kvalifikācijas brauciens

Svētdiena, 15. jūnijs:

10:30 Iesildīšanās braucieni

11:45 3. un 4. kvalifikācijas brauciens

17:30 SuperCar klases pusfinālbraucieni un finālbrauciens

Foto: fia.com

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti