Jānis Baumanis: "Autosports ņēma virsroku"

 

Foto: No Jāņa Baumaņa arhīva

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 5.februāris 2015 1:00

Starptautiskajā rallijkrosa sezonā pašlaik ir neliels pārtraukums. Braucēji gatavojās 2015.gada sezonai. Šajā gatavošanās periodā Eiropas čempionāta Super 1600 klases trešās vietas īpašnieks Jānis Baumanis izbrīvēja laiku nelielai intervijai.

Kā jūtas Eiropas čempionāta laureāts?

Lieliski! Kad bijām izlēmuši par startu Eiropas čempionātā pēc pilnas programmas, finišs pirmajā sešiniekā sezonas kopvērtējumā likās lielisks rezultāts. Taču devijas sezonā, cīnoties ar Eiropas labākajiem Super 1600 klases braucējiem, kāpt uz goda pjedestāla trešā pakāpiena, tā ir fantastika. Sajūtas ir lieliskas. Ieguldītais darbs ir nesis savus augļus.

Vai grūti bija cīnīties ar Eiropas grandiem?

Nekādas ilūzijas pirms čempionāta neloloju, taču pirmajā posmā sasniegtā trešā vieta ļāva apzināties savu ātrumu attiecībā pret konkurentiem. Tas deva pārliecību par saviem spēkiem un motivāciju strādāt vēl vairāk. Sapratu, ka varu cīnīties ar līderiem. Šo domu apstiprināja Norvēģijā izcīnītā uzvara, kas sekoja pēc sāpīgas neveiksmes tehnisku problēmu dēļ Anglijā. Anglijā zaudēju svarīgus punktus, taču Norvēģijā to izdevās kompensēt, nostiprinot pārliecību, ka cīnīties par pjedestālu ir reāli. Bija skaidrs, ka ne viens neko nedāvinās, pašām jāpilnveidojas un jācīnās.

Rallijkrosā parasti galvenie notikumi risinās startā un  pirmajā līkumā. Treniņos to ir ļoti grūti atstrādāt, jo visi startē pa vienam. Zinu, ka jābūt uzmanīgam, svarīgi neiekļūt pēcstarta "burziņā". Tieši pirmajam startam ir jāizdodas, kas dod zināmu pārliecību par startā notiekošo. Saprotu, ka jāanalizē katrs aplis, lai redzētu savas kļūdas un lietas, kas jāuzlabo. Pacietīgi jākrāj pieredze.

Kā Tu nokļuvi Eiropas čempionāta?

Piecpadsmit gadu vecumā sāku braukt ar kroskartu. Pirms tam ne ar ko nopietni nebiju braucis, vienīgi kādu retu reizi ar īres kartingu. Pirmajā gadā piedalījos sacensībās Latvijā. Gāja diezgan labi. Nākošajā gadā startēju NEZ kroskartu čempionātā un kopvērtējumā izcīniju trešo vietu. Turpmāk nolēmu, ka jāmeklē cita, nopietnāka tehnika un saņēmu piedāvājumu izmēģināt bagiju B600. Tas ir ļoti dinamisks braucamais un jau pirmajos mačos Brenguļos sasniedzu 2.vietu. Ar B600 aizvadīju trīs sezonas, kuru laikā izcīniju divus Latvijas un Baltijas čempiona titulus. Bija pienācis laiks iet tālāk, spert nākamo soli. Izšķīros par labu rallijkrosam. Tas likās vistuvāk sirdīj, vidusceļš starp krosu un ralliju. Rallijkross piesaistija ar dinamiku un ātrumu. Rallijs man šķita bīstams. Lielā ātrumā traukties pa šauru meža ceļu, tas nav priekš manis. Pirmajā gadā rallijkrosā veiksmes mijās ar neveiksmēm, kurām pamatā bija tehniskas problēmas.

2014.gadā pateicoties Uģim Traubergam un Aigaram Nitišam, man tika dota iespēja aizvadīt testa braucienus ar Super 1600 klases Renault Twingo. Pēc veiksmīgi aizvadītiem testiem parakstījām līgumu ar somu komandu SET Promotion.

Kāpēc tieši autosports?

Jau no bērnu dienām sekoju līdzi tēta, Andra startiem autorallijā trasēs. Mans bērna sapnis bija līdzināties tētim - kļūt par autosportistu. Skolas laikā nodarbojos ar dažādiem sporta veidiem: basketbolu, florbolu, tenisu, bet autosports ņēma virsroku.

Kuri ir tavi sīvākie konkurenti?

Konkurenti ir visi, tomēr par uzvaru cīnās kādi seši, septiņi braucēji. Jāņem vērā, ka daži mēdz būt ātri viena veida trasēs, bet citi lēnāki. Tas ir ļoti indviduāli. Tā vienkārši nevar pateikt, kurš ir ātrāks, kurš lēnāks. Arī spēkrati maniem konkurentiem ir dažādi. Mans Renault, piemēram, ir ātrāks Vācijas trasē, Zagumenova Škoda Francijā. Savukārt Ligurs ir ļoti ātrs slapjās trasēs, kur jaudai nav tik liela nozīme. Vienmēr bīstams ir latvieši senais konkurents dānis Linnemans. Visi mēs esam ātri un zinām, ka mums vienmēr ir jārēķinās vienam ar otru.

Ar ko nodarbojies, vai ir kāda aizraušanās?

Ikdienā strādāju ģimenes uzņēmumā. Mācos Biznesa augstskolā "Turība" uzņēmējdarbības fakultātē. Pasniedzēji ir savas jomas speciālisti un pretīmnākoši cilvēki, tas ļauj apvienot darbu, sportošanu un mācības. Brīvā laika īpaši daudz nav, jo ikdienā ir daudz darāmā: darbs, skola, fiziskie treniņi un arī braukšanas treniņi. Tā tad arī paiet mana diena.

Kādi ir tavi nākotnes plāni?

2015.gadā startēšu Eiropas čempionātā Super 1600 klasē un cīnīšos par titulu. Kopā ar komandu plānojam aizvadīt atsevišķas sacensības pie Super Car spēkrata stūres, jo jaunajā sezonā Eiropas čempionātā ir paredzēti tikai 7 posmi. Atliks vairāk laika testiem ar pilnpiedziņas auto. 

Gatavojies startēt sacensībās sniegotās trasēs?

Jā, esmu apstiprināts dalībai Rallyx on Ice seriālā, kas norisināsies Zviedrijā ar RX Lites spēkratiem. Ar RX Lites auto iepazinos jau vasarā, kad SET Promotion komanda piedāvāja izmēģināt šo tehniku, vēlāk izcīniju trešo vietu savā vienīgajā sacīkstē ar RX Lites Turcijā. Iespēju startēt ziemā nedrīkstēju laist garām. Pirmkārt, tas būs lielisks treniņš pirms sezonas, kā arī jauna pieredze un emocijas. Otrkārt, kopīgs darbs ar SET Promotion komandu padziļinās mūsu draudzīgās attiecības un uzlabos savstarpējo saprašanos un sadarbību. Tas viss noderēs jaunajā sezonā. Treškārt, man ļoti patīk sacīkstes, īpaši ja ir iespēja sacensties ar pašu Markusu Gronholmu, kurš bija viens no iemesliem, kāpēc pievērsos rallijkrosam. Protams, patīkami būs pacīnīties vienā klasē ar Reini, zinot to, ko mēs kopā esam sasnieguši.

 

Foto: No Jāņa Baumaņa arhīva

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti