iAuto.lv intervija: Reinis Nitišs īsā sarunā pirms jaunās sezonas

 

Reinis Nitišs Foto: rallycross.com

Jānis Grīnhofs, iAuto.lv | 12.aprīlis 2016 7:58

Jau šajā nedēļas nogalē Portugālē sāksies pasaules rallijkrosa čempionāts.Trešo sezonu čempionātā ar jaunu komandu startēs Reinis Nitišs. Pirms došanās uz jaunā sporta auto testiem jēkabpilietis piekrita īsai sarunai.

Kā pagāja starpsezonas laiks?

Reinis Nitišs. Ja kaut kas neizdodas kā iecerēts, noteikti kaut kas jāmaina. Tas man prasija daudz nervus un laika. Tagad man ir jauna komanda un pilnīgi cits, jauns sporta auto. Bija jāveic izmaiņas arī savā gatavošanās procesā, jo jaunajā komandā es nebūšu tikai sacīkšu pilots. Pirmo reizi piedalīšos jaunā auto tālākajā attīstībā. Tas prasīs no manis vairāk koncentrēties, nopietnāk iedziļināties dažādos tehniskajos risinājumos un ciešāk sadarboties ar komandas inženieriem. Tāpēc lielāku uzmanību kā iepriekš pievērsu treniņu daudzveidībai, palielinot intensitāti un izvēloties specifiku. Tādā veidā mēģinot sevi pilnveidot, paaugstināt darba spējas, kuras būs vajadzīgas gan komandas boksos, gan trasē. Tā tie mēneši aizskrēja.

Kāda ir atmosfēra jaunajā komandā?

R N. ALL-INKL.com Munnich Motorsport komandā valda patīkama gaisotne. Var just visos iekšā apņēmību visu paveikt pēc iespējas labāk, lai jaunais sporta auto tiešām būtu ātrs. visi komandas dalībnieki liekas atvērti un pretimnākoši. Domāju, ka varēšu labi iedzīvoties. Jau no paša sākuma man izveidojās labas attiecības ar komandas īpašnieku. Kā jau minēju, es nebūšu vienkārši pilots, kurš brauks un vāks punktus ar komandas sagatavoto auto, es pilnībā piedalīšos jaunā auto attīstībā. Komanda rēķinās ar manu sacensību pieredzi, zināšanām un ieguldījumu šī auto pilnveidošanā.Šis kopējais darbs mūs noteikti vienos ciešāk. Domāju, sākoties sezonai, komandu iepazīšu vēl tuvāk.

Kāda pēc tavām domām izvērtīsies 2016.gada sezona?

R N. Jau tagad, pēc iesniegtajiem dalībnieku pieteikumiem var redzēt, ka jaunā sezona būs vēl smagāka par iepriekšējo. Ierindā ir visi galvenie favorīti. Komandu starpā notikušas braucēju rokādes. čempionātam pievienojušie tādi profesionāļi kā Sebastians Loebs un Kens Bloks. Sākumā viņiem neklāsies viegli, taču viņi ir ar lielu pieredzi un ātri spēs pielāgoties. Man liekas, ka vadošās komandas(EKS RX, Volkwagen RX Sweden un Team Peugeot Hansen)ir gatavas sīvai konkurencei, tās ir ļoti nopietni gatavojušās. Grūti pateikt cik ātri būs pārējo komandu auto. "Tumšie zirdziņi" varētu būt Kena Bloka komandas Ford Focus un mūsu komandas Seat Ibiza. Sezona būs smaga, bet interesanta. Par mūsu komandas izredzēm grūti spriest, jo auto tā īsti vēl nav notestēts.

Kā tad Reinis Nitišs gatavojas sezonai?

R N. 2016.gada  sezonai gatavojos ļoti nopietniIzmantoju visas iespējas piedalīties dažādās auto sacensībās ar atšķirīgiem auto, lai saglabātu izjūtas braucot sacīkšu režīmā. Šim nolūkam aizvadījām vairākus testus ar komandas vecajiem Audi A3, ne sekunžu skaitīšanai, bet lai nezaudētu "garšu". Ļoti daudz daru fiziskās formas uzlabošanai. regulāri trenējos kopā ar Kasparu Stupeli. Uzskatu Kaspars ir viens no labākajiem treneriem fiziskās formas uzlabošanā un pilnveidošanā. Daudz strādāju ar sevi pats. Esmu sastādījis  sev dienas grafiku, kuru cenšos ievērot. Dienas ir piepildītas un muļķībām laika neatliek. Ar treniņiem un dienas režīmu vēlos uzlabot vispārējo formu, iekšējo sakārtotību, darba spējas un pašdisciplinētību. Gribu apzināties, ka esmu paveicis visu, lai droši varētu uzsākt jauno sezonu.

Kādu iespaidu uz brauciena rezultātu atstāj fiziskā formā?

R N. Fiziskajai formai ir jābūt, taču tas nav galvenais ceļā uz uzvarām. Man liekas svarīgāka ir spēja koncentrēties, ātri pieņemt lēmumus, saglabāt vēsu prātu. Taču tā visa pamatā ir laba fiziskā sagatavotība. Lai cik "labs" tu arī būtu, no mašīnas vienalga izkāpsi slapjš, jo tur ir ļoti karsti. Laba fiziskā forma ļauj viekāši justies labi un vieglāk koncentrētie. Koncentrēšanās spēju būtiski ietekmē pulss, tāpēc treniņos vienmēr izmantoju pulsometru.

Kā apvieno sportu un mācības?

R N. Pagaidām iet smagi. Man grafiks parasti sastādīts divas nedēļas uz priekšu. Šogad jābeidz pirmais kurss, jānokārto daudz ieskaites un kontroldarbi. Viss kārtīgi jāsaplāno. Parasti ar pasniedzējiem visu cenšos laicīgi vienoties, kad varēšu nokārtot nepieciešamos darbus vai ieskaites. Pirmo semestri nokārtoju priekšlaicīgi ar labām sekmēm. Šajā pavasarī, tuvojoties sacensību sezonai, cenšos izmantot katru brīvo brīdi, mazāk atstājot vasarai, kad būs sacensību laiks. Saprotu, ka jāmēģina  tikt galā neiekrājot parādus. Reizēm bijuši brīži, kad no visa esi piekusis, taču tad sapurinos, apzinos kāpēc es to visu daru un viss atkal ir kārtībā. Šovasar mācības beigsies jūnijā. Tātad, kādu brīdi vēl būs jāiespringst, līdz varēs uzelpot.

Kāpēc Seat?

R N. Grūti pateikt. Pēc saviem izmēriem auto labi iederas RX saimē. Patiesībā ar komandu par šo tēmu nav sanācis parunāt. Čempionātā būs vairāk auto marku, domāju tas ir forši.

Vai jaunais auto būs konkurētspējīgs?

R N. Lai gan komandā viss stingri saplānots, jaunā auto testi notiks tikai pirmssacīkšu nedēļā. Tā kā būs ļoti saspringta nedēļa. Pēc tam tad arī varēsim spriest par auto ātrumu un spējām. Galvenais, lai labi strādā starta sistēma(smejas). 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti