iAuto.lv intervija: Jānis Baumanis starta gaidās

J.Baumanis ar komandas šefu un komandas biedru Foto: Baumanis Motorsport Photography

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 15.aprīlis 2016 6:37

Jau šajā sestdienā Portugālē startēs pasaules rallijkrosa čempionāts. World RX Team Austria sast''avā čempionāta debitēs Jānis Baumanis. Pirms došanās uz Portugāli Jānis piekrita īsai sarunai ar šo rindu autoru.

Kādas sajūtas ir pārņēmušas tevi pirms jaunās sezonas?

Jānis Baumannis. Sajūtas ir interesantas. Apzinos sezonas tuvošanos, gaidu pirmās sacensības, taču iekšā valda dīvaina neziņa. Kāda būs ši sezona, cik ātri mēs būsim, ko mums pretī liks konkurenti, vai spēsim līdzvērtīgi cīnīties? Zinu, ka konkurenti ir smagi strādājuši, daudz testējuši savus auto, bet par to ātrumu grūti spriest. Tas viss kļūs zināms jau nedēļas beigās. Fiziski un psiholoģiski esmu gatavs jaunajai sezonai. Pēc pēdējiem testiem gribējās, lai sacensības sāktos jau nākamajā dienā. Gaidīšanas laiks ir pats grūtākais.

Kāds ir tavs iespaids par komandu?

J B. Pirmais iespaids izveidojās pagājušajā gadā, Argentīnas posma laikā, kaut tās bija tikai vienas sacensības, tomēr man bija iespēja labi iepazīt komandu. Tās apņēmība un darbaspējas  bija vieni no faktoriem sadarbības turpināšanai. Starpsezonā komandā notika būtiskas izmaiņas un jāsaka, ka šobrīd komanda ir pilnīgi jauna, bet ar tendenci augt. Tā pilnveidojas, darbinieku rindas papildinās ar jauniem speciālistiem. Liels prieks, ka komandā esam iesaistījuši arī speciālistus no Latvijas. Kopumā ir jāsaka, ka atmosfēra ir ļoti pozitīva, jūtama profesionāla pieeja un ir redzams, ka komanda cenšas sasniegt maksimāli labāko rezultātu.

Gatavojoties sezonai tuvāk iepazinu gan mehāniķus, gan inženierus un mums izveidojās labs kontakts. Arī ar savu inženieri jau esam atraduši kopīgu valodu. Domāju sezonas laikā, strādājot pie auto, vēl vairāk viens otru iepazīsim un sapratīsimies jau no pusvārda. Esot ar komandu šo īso starpsezonas laiku, esmu sapratis, ka te vairs nav Eiropas čempionāts. Viss ir daudz nopietnāk. Tiek daudz vairāk strādāts, uzmanība tiek pievērsta katrai niansei, sīkumam. Komandai jāizanalizē "kaudze" ar informāciju, jo tas viss veido rezultātu. Man daudz kas ir jaunums. Viss būss jāaptver un "jāsagremo". Vienkārši būs daudz vairāk jāstrādā.

Ko vari pastāstīt par savu komandas biedru?

J B. Timurs Timerzianovs viennozīmīgi ir ļoti interesanta personība. Viņš ir ļoti pozitīvs un atraktīvs cilvēks. Timurs ir braucējs ar milzīgu pieredzi un trijiem Eiropas čempiona tituliem. Timerzianovs ir startējis vairākās vadošās komandās un viņam ir ļoti daudz noderīgas informācijas, kas lieti noderēs gan komandai, gan man. Viņš bez kavēšanās dalās savos novērojumos un pieredzē. Inženieriem tikai ir jāmāk atdalīt noderīgā informācija no nebūtiskām lietām. Mums abiem ir izveidojušās labas attiecības. Ceru, ka sezonas gaitā vēl daudz no viņa iemācīšos.

Kāds ir tavs Ford Fiesta?

J B. kaut komanda līdz pēdējiem testiem nepaspēja jaunajā auto ieviest visus uzlabojumus, kas bija paredzēti, jūtu, ka ieguldītais darbs ziemā ir manāmi uzlabojis auto īpašības, salīdzinot ar Argentīnas posmu, un pat ar šī gada pirmajiem testiem. Pēc pagājušā gada sezonas komandai bija pamatīgs saraksts ar trūkumiem un veicamajiem uzlabojumiem. Auto vēl tiek pilnveidots, arī šobrīd. Tiek darīts viss iespējamais, lai panāktu pēc iespējas augstāku rezultātu. Mēs testējam atsevišķus mezglus, amortizatorus, diferenciāļus un atsperes, kā arī mainām dzinēja regulējumus, lai tikai atrastu to zelta vidusceļu starp ātrumu, vadāmību un izturību. Auto tiek gatavots ļoti pedantiski, jo mŗs taisāmies braukt ar to visu sezonu, ne tikai vienu posmu

Vai taisnība, ka komandu pametis tehniskais direktors Manfreds Štols?

J B. Pirmajā brīdī, kad uzzināju, biju diezgan sašļucis, taču tādas lietas sportā notiek. Manfreds bija tas cilvēks, kurš mani "ievilka" šajā komandā, viņš ir aizrautīgs un apņēmības pilns. Mums ir izveidojušās draudzīgas attiecības. Vēl joprojām tiekamies, sazvanamies. Manfreds interesējas kā man iet testos, kā gatavojos pirmajām sacensībām. Pēdējā laikā Manfreds strādāja pie vairākiem lieliem rallija un autošosejas projektiem. Skaidrs, ka visam laika nepietika. Diemžēl cietējs izrādijās rallijkross. Līdz ar to Puhera un Štola ceļi šķīrās. Bet sadarbība inženiertehnisko risinājumu līmenī turpinās.

Kā pagāja tava gatavošanās sezonai?

J B. Beidzoties aizvadītajai sezonai, nedēļu atpūtos pilnīgi no visa. Tad atgriezos ierastajā ritmā, mācības, ikdiena un sporta aktivitātes. Ierastais režīms bija četras reizes nedēļā sporta zāle, divas reizes baseins. Tā es rosijos līdz marta beigām. Tad speciālists man ieteica piebremzēt ar slodzēm, lai nepārdektu priekšlaicīgi. Turpināju mierīgāk ar baseinu, skriešanu un iekšējās muskulatūras trenēšanu. Pie auto stūres treniņi sanāca proporcionāli mazāk. Tomēr ziemā divas nedēļas ar pilnpiedziņas auto pa aizsalušajiem ezeriem nobraukāju gandrīz 2000 km. Vēlāk komandas testos pie RX Super car klases braucamā bija mazliet jāpierod, bet pēc 20 apļiem viss nostājās savās vietās un biju gatavs jau cīnīties par sekundes simtdaļām. Gribētos jau vēl pastrādāt ar regulējumiem, taču vienmēr laiks būs par maz.

Kādi tev mērķi 2016.gada sezonai?

J B. Mans personīgais plāns ir uzvarēt, taču ja nopietni, tad trasēs, kurās esmu braucis, vēlos aizcīnīties līdz finālam. Pusfinālos jātiek visos posmos. Par iespējamiem fināliem pārējos posmos būs jāskatās pēc apstākļiem. Esmu apņēmies cīnīties par katru punktu visos braucienos. Komandas vadītāja plāns nav stingri noteikts, taču ir gana optimistisks. Puhera kungs uzskata, ka kāds no komandas auto finālā būs vienmēr un sezonas gaitā tiks izcīnīti vismaz pāris pjedestāli. Es būšu piesardzīgāks un priecāšos par katru iekļūšanu finālā. Ar nepacietību gaidu Portugāles posmu, lai komanda un es varētu saprast, kādā līmeni mēs esam, kā strādā inženieri un mehāniķi. Domāju, ka sestdienas pusdienlaikā iezīmēsies pirmās tendences savstarpējā konkurencē. Tas noteikti ļaus vieglāk prognozēt turpmākos notikumus čempionātā. 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

290 km/h ātrais Audi RS 3 uzstāda Nirburgringas rekordu kompaktajiem auto

Audi RS 3 kļuvis par ātrāko kompaktās klases automobili Nirburgringas trasē. Jaunais rekords: 7:40,748. Lasīt vairāk

 

Remontēja KAMAZ - Opel notriec trīs cilvēkus (+ VIDEO) 8

Salūzuša kravas auto remonts autošosejas "Kaspija" 992 kilometrā (Volgogradas apgabals, Krievija) kļuva liktenīgs trim cilvēkiem, kurus notrieca aizsapņojies Opel Corsa vadītājs. Lasīt vairāk

 

Aston Martin veiksmīgs gads; īpaši pieprasīts krosovers DBX 2

Britu autoražotājs Aston Martin priecājas par veiksmīgo gadu. Šoga pārdots ievērojami vairāk nekā pērn, bet galveno artavu šajā panākumā devis markas pirmais krosovers DBX. Lasīt vairāk

 

120 000 eiro pagalam – Vācijā nodeg pilnīgi jauns Audi e-tron GT 14

Minhenē kāds gluži jauna Audi e-tron GT (120 000 eiro) elektroauto īpašnieks piedzīvojis nepatīkamu pārsteigumu uzzinot no policijas, ka viņa automobilis ir pilnībā sadedzis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti