Izlozes rezultātā Jānis Baumanis Beļģijas posmu sāks ar cīņu līdzās Solbergam un Divālam

 

Foto: Publicitātes attēls

Baumanis Motorsport | 14.maijs 2016 11:10

Šajā nedēļas nogalē Metē, Beļģijā tiks aizvadīts FIA pasaules rallijkrosa čempionāta trešais posms.

Tajā pret augstākās raudzes autosportistiem, kuri sevi pierādījuši dažādās disciplīnās, cita starpā stāsies arī latviešu talants, World RX Team Austria braucējs Jānis Baumanis.

Vēl nedēļa nav pagājusi kopš tika noskaidrots meistarīgākais braucējs Hokenhaimringā, Vācijā, taču rallijkrosa čempionāta dalībniekiem jau ir jābūt Beļģijā, kur beļģu motosportista Žila Tašenī vārdā nosauktajā trasē sabrauks rekorddaudz Supercar klases automobiļu. Sākotnēji sacensībām bija pieteikti veseli 49, taču pēc piektdien notikušās starta vietu izlozes sacensībās piedalīsies 46. Tas gan tāpat ir vairāk nekā pērn Hellā, Norvēģijā, kur ar 44 mašīnām tika uzstādīts līdzšinējais rekords.

No sacensībām pieteiktajiem superkāriem pasaules čempionāta ieskaitē startēs 21 tiem pie stūres sēdīsies tādi zināmi sportisti kā Peters Solbergs, Sebastans Lēbs, Kens Bloks, Fransuā Divāls, Matiass Ekstrēms un Tomass Heikinens. Latvijas, kā arī Austrijas autosporta faniem saistošākā noteikti būs World RX Team Austria sarkani baltā mašīna, ko šosezon pilotē Jānis Baumanis.

Pirms sacīkstēm latviešu sportists savās prognozēs ir piesardzīgs, jo trase līdz šim ir iepazīta tikai ar priekšpiedziņas auto.

“Viennozīmīgi pēc iepriekšējā posma ir nepadarīta darba sajūta. Tāpēc arī šoreiz gribas uzrādīt pēc iespējas labāku sniegumu. To, kā būs, ir grūti paredzēt, jo šajā trasē iepriekš esmu braucis tikai divas reizes ar priekšpiedziņas automašīnu. Abas reizes uzvarēju, taču pilnpiedziņas mašīna prasa citas trajektorijas un arī ātrums ir pilnīgi cits,” savu pieredzi Metē trasē raksturo Jānis Baumanis.

Pieredzes pārbaudījums Jānim sāksies ar pirmo kvalifikācijas braucienu, kurā par viņa sāncenšiem piektdien notikušās izlozes rezultātā kļuva divkārtējais pasaules rallijkrosa čempions Peters Solbergs, Laiems Dorans, Renē Mjunihs un pieaicinātais Fransuā Divāls, kurš ir vienīgais beļģis, kam izdevies uzvarēt pasaules rallija čempionāta posmā. Tas, starp citu, notika Austrālijā tālajā 2005.gadā.

“Pirms sacensībām pašam un komandai ir ļoti labs noskaņojums. Gribas, lai ātrāk pienāk sestdienas rīts un tu vari veikt pirmos apļus brīvajos treniņbraucienos. Šai trasei esam pilnīgi citādāk saregulējuši mašīnu, bet to, vai tas atmaksāsies, redzēsim tikai sestdien. Sacensības viennozīmīgi nebūs vieglas, jo par tikšanu finālā un pusfinālā var cīnīties visi. Daudz ko lielā mērā izšķirs pirmais pagrieziens pēc starta, jo pēc tam trasē veikt apdzīšanu ir sarežģīti, kā arī veiksmīgi izspēlēts džokera aplis,” apņēmīgi noskaņots ir Jānis Baumanis.

Šajā sezonā kopumā pasaules rallijkrosa čempionātā jāaizvada 12 posmi. Pēc diviem no tiem Jānis ar izcīnītiem 17 punktiem ieņem 11.pozīciju.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti