Piedaloties trim latviešiem, Lidenhillā sākas pasaules rallijkrosa čempionāta ceturtais posms

 

Foto: Baumanis Motorsport

Baumanis Motorsport | 28.maijs 2016 8:32

1967.gada 4.februārī Lielbritānijā dzima jauna autosporta disciplīna - dinamiskas, skatāmas un teritorijas ziņā ļoti kompaktas sacensības, ko pazīstam kā rallijkrosu. Pirmās rallijkrosa sacensības norisinājās Lidenhilas trasē, kas atrodas Kentas grāfistē, un tieši šeit šajā nedēļas nogalē atgriežas pasaules un Eiropas čempionāts.

Leģendārajā Lidenhilas rallijkrosa trasē otro reizi šajā sezonā būs iespēja sekot līdzi divu brāļu Baumaņu sniegumam - Jānim Baumanim pie Supercar klases Ford Fiesta stūres pasaules čempionātā un Artim Baumanim, kurš ar Renault Twingo startē Eiropas čempionāta S1600 klases ieskaitē. Tāpat šajās sacīkstēs rallijkrosa fani no Latvijas varēs sekot līdzi ALL-INKL.com Muennich Motorsport komandas braucējam Reinim Nitišam.

Jānim Lidenhilas trase ir palikusi spilgtā atmiņā no 2015.gada, kad šajā trasē jaunais sportists, pārstāvot “Team Peugeot-Hansen” komandas jauno talantu attīstības programmu “Team Hansen Talent Development”, debitēja pasaules čempionātā. Toreiz jau ar pirmo kvalifikācijas braucienu Jānis parādīja, ka ir nopietni ņemams rallijkrosists, taču pārāk agresīvi konkurenti, salauzta mašīna un vēlāk arī nedienas ar motora pārkaršanu viņam liedza iespēju pārvarēt kvalifikācijas kārtu.

Ja atskatās uz trim aizvadītajiem šīs sezonas pasaules čempionāta posmiem, no kuriem divos sasniegts pusfināls, ir pamats cerēt uz līdzvērtīgu rezultātu arī šoreiz. Pie tam Jānis šeit startēja arī 2014.gadā ar S1600 klases auto.

“Pirms šī posma Lidenhilas trasē ir veiktas ievērojamas izmaiņas. Jo īpaši tas attiecas uz grants sekciju, kuras pirmajā pagriezienā ideālā trajektorija ir noklāta ar cementu, līmi un akmeņiem. Tas uzlabos saķeri un noteikti arī apļa laikus, bet redzēsim, kā tur izskatīsies pēc pirmajiem braucieniem. Iespējams, būs bedres, kurās var pārsist riteņus, bet šobrīd visi cer, ka būs labāk. Izmaiņas notikušas arī tādēļ, lai būtu mazāk putekļu, kas iepriekšējos gados traucēja redzamībai. Šogad šeit jau piedalījos vienās sacensībās ar bagiju un izcīnīju otro vietu, tāpēc nevaru sagaidīt to brīdi, kad varēšu braukt trasē, jo šis posms varētu būt piemērots mūsu mašīnām - tas ir ātrs un ir nepieciešams vienkārši kāpināt tempu. Patlaban līderiem zaudējam apmēram pusi sekundes katrā aplī. Tas ir daudz, bet jāturpina meklēt iespējas, kā šīs desmitdaļas deldēt. Šobrīd mašīna jau ir noregulēta sestdienas brīvajiem treniņbraucieniem un tad skatīsimies, vai ir nepieciešams kaut ko mainīt. Katrā ziņā, nevaru vien sagaidīt startu,” pirms pasaules čempionāta Lielbritānijas posma stāsta Jānis Baumanis.

Arī Jāņa tēvs un treneris Andris Baumanis norāda, ka World RX Team Austria sagatavotais auto nav labākajā formā un tam vēl ir veicami pilnveidojumi, lai Jānis varētu patiesi konkurēt ar ātrākajiem braucējiem.

“Pirms šī posma nebija iespējas neko pamēģināt, bet auto atkal ir veiktas izmaiņas. Sestdien, svētdien redzēsim, ko tās dos. Šobrīd esmu ļoti piesardzīgs ar kaut kādām prognozēm, jo, ja Hokenheimā likās, ka viss ir uz pareizo pusi, tad Belģijā netikām galā ar piekares regulējumiem. Ceturtdien saņēmām jaunas detaļas, kuras šobrīd jau ir uzliktas un rīt mēģināsim. Būs citādāka piekare un ātrumkārba. Kā tas darbosies šajā trasē, sapratīsim tikai sestdien. Uzticamies savam inženierim un domājam ka būs labi! Jābūt!” - pirms gaidāmajām sacensībām komentē brāļu Baumaņu tēvs, Andris Baumanis.

Paralēli pasaules čempionātam Lidenhilā norisināsies arī Eiropas čempionāta sacensības, kurās S1600 klasē Latviju pārstāv Jāņa brālis Artis. SET Promotion komandas braucējs atšķirībā no brāļa šīs sezonas čempionātā ir aizvadījis tikai vienas sacensības, taču cīnoties ar spēcīgajiem konkurentiem, sarežģītiem laika apstākļiem un sacīkšu mašīnas defektiem, gūta vērtīga pieredze. Tā noderēs atlikušajā sezonas daļā un vispirms jau šīs nedēļas posmā.

“Pirms sacensībām man personīgi noskaņojums ir pozitīvs, jo marta beigās šeit aizvadīju testa sacensības un ar trasi apradu ļoti ātri. Lidenhilas trase atšķiras no citām rallijkrosa trasēm, jo grants segums, kas līdz šim bija irdens un putekļains, tagad ir uzrakts, kārtīgi pieblietēts un pārliets ar betonu, tā ka, iespējams, sanāks tādas kā šosejas sacensības. Mašīnas ir sagatavotas un gan es, gan komanda esam gatavi sestdienas startiem,” stāsta Artis Baumanis, 2015.gada Rallycross Challenge Europe vicečempions.

Dienu pirms sacensībām tradicionāli notiek starta vietu izloze un tajā noskaidrots, ka Jānim Baumanim pirmais kvalifikācijas brauciens sāksies no “pole position” līdzās Antonam Marklundam un Dāvijam Žanī. Savukārt Artis Baumanis Lidenhilas posmu sāks ar savas klases piekto braucienu no ceturtās starta vietas līdzās Janno Liguram, Vāclavam Veverkam, Kristiānam Žābo un Kasparam Navickam.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti