Slavenais Lēbs izcīna uzvaru pasaules rallijkrosa čempionāta posmā Biķerniekos 1

 

Foto: fiaworldrallycross.com

Nozare.lv | 2.oktobris 2016 16:07

Uzvaru Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē notikušā pasaules čempionāta rallijkrosā posma finālā svētdien izcīnīja leģendārais franču pilots Sebastjans Lēbs.

Šī posma prestižākās klases "SuperCar" finālā Lēbs veica lielisku startu, izraujoties vadībā. Pirmajos apļos slavenā francūža pārsvars auga pārliecinoši, aiz sevis atstājot pasaules čempionāta kopvērtējuma līderi Matīasu Ēkstremu no Zviedrijas.

Lēbam noslēgumā arī izdevās nosargāt līdera godu, viņam izcīnot pirmo uzvaru šajā sezonā. Tikmēr otrais bija Ēkstrems, kamēr uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena stājās vēl viens zviedru pilots Timijs Hansens.

Šī Francijas sportistam ir pirmā sezona pasaules čempionātā rallijkrosā, tādējādi pirmo uzvaru karjerā viņš guvis tieši Latvijā.

Kā pēc finiša atzina Lēbs, viņš pēc gūtās uzvaras ir priecīgs par savas komandas galveno mehāniķi, kura dzimtene ir tieši Latvija.

Latvijas braucēji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis svētdien finālā iekļūt nespēja.

Lūk, intervija ar abiem Latvijas braucējiem un visu 12 pusfinālistu auto:

 

Abiem latviešiem startējot vienā "SuperCar" klases pusfināla braucienā, Baumanis tā sākumā bija trešais, vienā no līkumiem uz īsu brīdi apdzenot arī Lēbu un izvirzoties otrajā pozīcijā, kamēr Nitišs bija peletona aizmugurē. Tiesa, jau pirmā apļa beigās Baumanis piedzīvoja avāriju, tāpēc viņam nācās izstāties. Pēc tautieša avārijas Nitišs izvirzījās ceturtajā vietā, bet "džokera" aplī viņš devās otrajā aplī.

Pēc atgriešanās pamattrasē Nitišs atradās piektajā pozīcijā, taču kāpināt tempu viņam neizdevās, līdz ar to šajā vietā viņš arī noslēdza savu pusfināla braucienu.

Tikmēr par pirmā pusfināla brauciena uzvarētāju kļuva Lēbs.

Pēc aizvadītā pusfināla izskanējusi informācija, ka Baumanim pēc vairākām kontaktcīņām ar konkurentiem radušās problēmas ar stūres iekārtu, kas arī pēcāk licis izstāties.

Savukārt otrā pusfinālā uzvaru guva Ēkstrems.

Jau ziņots, ka kvalifikācijas sacensībās četru braucienu summā Baumanis izcīnīja septīto vietu, kamēr Nitišs bija vienpadsmitais.

Svētdien notikušajās divās kvalifikācijas kārtās gan bija ļoti slapji laikapstākļi, tāpēc neiztika arī bez vairākām sadursmēm. Viens no lielākajiem neveiksminiekiem bija iepriekšējo divu gadu pasaules čempions Peters Sūlbergs no Norvēģijas, kurš tā arī neiekļuva pusfinālā, kas krietni samazinājis viņa izredzes aizstāvēt titulu.

Prestižajā "SuperCar" klasē Baumanis šosezon pārstāv "Austria" komandu, bet Nitišs līdz šim startēja "All-Inkl.com" vienībā, ar kuru sadarbību ir beidzis, bet iepriekšējā posmā Barselonā viņš pārstāvēja "Olsbergs MSE", kurā startēja arī iepriekšējos divus gadus.

Pasaules rallijkrosa čempionāta posms Latvijā norisinājās pirmo reizi.

Sacensību organizētāja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs prognozē, ka sacīkstes divu dienu laikā varētu apmeklēt aptuveni 17 000 skatītāju.

Biķernieku rallijkrosa trases garums ir 1294 metri, un tās seguma proporcija atbilst FIA pasaules rallijkrosačempionāta prasībām - 60% trases garuma ir ar asfalta segumu, bet atlikušie 40% - "netīrā" seguma posms. Trasē kopumā izveidoti trīs tramplīni - lielākais no tiem atrodas trases grunts sekcijā, bet atlikušie divi izvietoti paralēli viens otram - viens trases pamataplī, bet otrs "džokera" aplī. Braukšanas virziens pa jauno rallijkrosa trasi ir pretēji pulksteņrādītāja virzienam - astoņi no 12 līkumiem ved pa kreisi, bet četri pa labi.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pirms Biķernieku posma līderis ar 204 punktiem ir zviedrs Matīass Ēkstrems, Baumanis ar 75 punktiem atrodams desmitajā pozīcijā, bet Nitišs ar 39 punktiem ir 15.vietā.

Pirms diviem gadiem Nitišs izcīnīja pasaules rallijkrosa čempionāta bronzas medaļu, bet pērn savā otrajā sezonā "Olsbergs MSE" komandā viņš palika septītais. Tikmēr Baumanis pērn kļuva par Eiropas čempionu "Super 1600" klasē, bet tagad spēris soli augstāk un startē prestižākajā klasē.

Pēc Rīgas posma pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā būs atlikušas vēl vienas sacīkstes.

Foto: twitter.com

Foto: fiaworldrallycross.com

Foto: fiaworldrallycross.com

Foto: fiaworldrallycross.com

Foto: fiaworldrallycross.com

 
Visi komentāri
 
LMT 3.oktobris 2016 11:32
0 1 Atbildēt

Slaveneais plētīzeris, tik ar muti brauc!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti