Jānim Baumanim pusfināls pasaules čempionāta Beļģijas posmā iet secen; Artis Baumanis piedzīvo avāriju finālā (+ foto)

 

Foto: Baumanis Motorsport Photography

Baumanis Motorsport | 14.maijs 2017 19:17

Beļģijā, Metes rallijkrosa trasē nupat aizvadīta dramatiskiem notikumiem bagāta nedēļas nogale.

Latvijas rallijkrosa faniem pirmo reizi bija iespēja šāda līmeņa sacensībās vienlaicīgi sekot līdzi četriem latviešiem - Jānim Baumanim un Reinim Nitišam pasaules čempionāta ieskaitē, un Artim Baumanim ar Juri Spīķi Eiropas čempionāta Super 1600 klases ieskaitē.

Pēc sestdien aizvadītajiem diviem kvalifikācijas braucieniem pasaules čempionāta dalībniekiem atlika iespējami veikt veikt divas kvalifikācijas kārtas, lai kvalificētos pusfinālam. Sestdien otrajā kvalifikācijas braucienā pārsistā riepa un 19.pozīcija kopvērtējumā dienas izskaņā nozīmēja, ka Jānim Baumanim priekšā stāv divi smagi braucieni, lai varētu cerēt uz pusfinālu. Rīta iesildīšanās un trešajā kvalifikācijas sesijā uzrādītais progress deva pamatu cerībai, ka var izdoties sasniegt kopvērtējuma TOP 12, tomēr pēdējais kvalifikācijas brauciens dzēsa visas cerības un šā gada čempionāta ceturtais posms noslēgts ar 16.vietu kvalifikācijās.

“Ļoti sliktas sacensības. Veiksme nebija ar mums. Protams, rezultāts nav tāds, kādu vēlējāmies, bet nedrīkstam aizmirst to, ka šī komanda ir uzbūvēta no nulles. Inženieri gan bija strādājuši rallijkrosā, tomēr viens gads izlaists un tas daudz ko ietekmē, jo čempionāts arvien spēcīgāks un spēcīgāks aug ne pa gadiem, bet gan dienām. Prieks, ka komandas biedram rezultāts ir krietni labāks, bet lielu lomu spēlē arī veiksmes faktors. Līdzīgi bija arī pagājušajā gadā, taču tad pienāk tāds brīdis, kad viss sagriežas kājām gaisā. Nav viegli, taču jābūt pozitīviem un jāgatavojas nākamajām sacensībām,” pēc Beļģijas posma sacīja Jānis Baumanis.

Tikmēr Super 1600 klases ieskaitē Jāņa brālis Artis jau sestdien ar uzvaru kvalifikācijās bija nodrošinājis sev vietu pusfinālā. Pēc uzvaras savā braucienā Artis droši iesoļoja fināla sacensībās, kur pēc vairākiem līdera pozīcijā nobrauktiem apļiem džokera pagriezienā pieļāva kļūdu un viņa auto apmeta kūleni. Sacensības tā rezultātā tika apturētas un braucēju izcīnītās vietas sadalītas atbilstoši tā brīža pozīcijām.

“Finālā sanāca labs starts, biju līderis. Taču tad starta taisnes galā ieraudzīju Ulriku Linnemannu, kura auto lēnām ripoja un pēdējā brīdī it kā pagriezās manas trajektorijas virzienā. Tajā brīdī uz mirkli pazaudēju koncentrēšanos, mazliet par vēlu nobremzēju un ar šļūcošiem riteņiem nespēju izbraukt pagriezienu. Trāpīju pa riepām un tas mani visticamāk izsita no ritma. Brīdī, kad saņēmu komandu braukt džokerī, pārdomāju, kas bija noticis iepriekš, zaudēju koncentrēšanos un tas man maksāja apvelšanos uz jumta. Neko nevar darīt. Ātrums ir labs, tikai jāprot viņu savaldīt. Tagad jācenšas aizmirst fināla notikumi. Nākamais čempionāta posms ir tālu, tā ka līdz tam ir laiks noskaņoties jaunām cīņām,” - tā Artis Baumanis.

Jāpiebilst, ka otrs latviešu Super 1600 klases braucējs Juris Spīķis arī izcīnīja tiesības startēt Beļģijas posma pusfinālā, taču brauciena laikā tika diskvalificēts. Otrs latvietis pasaules čempionāta ieskaitē, Reinis Nitišs, tikmēr kvalifikācijas sesiju noslēdza 13.vietā un arīdzan pusfinālam nekvalificējās.

Čempionāta kopvērtējumā Jānis Baumanis šobrīd ieņem 14.vietu, bet Reinis Nitišs ir desmitais. Artis Baumanis Eiropas čempionātā savukārt ir ceturtais, turklāt tikai par 1 punktu atpaliek no otrās pozīcijas un sešiem punktiem no pirmās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti