Jānis Baumanis gatavs jaunajai rallijkrosa sezonai (+ FOTO) 2

Foto: Baumanis Motorsport Photography

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 10.aprīlis 2018 5:50

Jau šajā nedēļas nogalē Spānijā, Barselonā startēs pasaules rallijkrosa čempionāts. Starp čempionāta dalībniekiem būs arī Jānis Baumanis. Pirms došanās uz Spāniju Jānis piekrita nelielai sarunai, ieskicējot savu 2018.gada rallijkrosa sezonu.

Klāt čempionāta jaunā, 2018.gada sezona. Kādas tev sajūtas, kāda gatavība?

Jānis Baumanis. Komanda pilnībā gatava čempionāta pirmajam posmam šajā nedēļas nogalē. Visi darbi izdarīti, auto gatavs startam. Pirms sacensībām Barselonā nekādi testi vairs nav paredzēti. Pats arī esmu pilnībā gatavs startam, noskaņojums kaujiniecisks. Kaut tūlīt varētu sēsties lidmašīnā un doties uz trasi. Ja godīgi, skaitu dienas līdz sestdienas rītam Katalonijā.

2018.gada sezonā komandas pamatsastāvā esi palicis viens, Timurs Timerzjanovs pametis komandu. Kā tas iespaidos tavu gatavošanos startiem?

J.B. Jā, komandas pamatsastāvā esmu palicis viens. Timurs Timerzjanovs vairs nepārstāvēs Stard komandu. Daļā no čempionāta Eiropas posmiem komandas sastāvā startēs Ķīnas braucējs( F 1 testpilots) Ma Kings Hua. Sacensībās, kurās startēšu viens, būs grūtāk nekā iepriekšējās sezonās, nebūs ar ko apspriest ideālās trajektorijas, bremzēšanas punktus un citas nianses. Būs jātiek galā vienam. Taču ceru, ka Barselonā problēmu nebūs. Pieļauju, ka pavisam drīz šo to jau varēšu apspriest ar Ķīnas braucēju. Ma Kings ir profesionālis, es domāju, viņš ātri apgūs rallijkrosa pamatprincipus. Gribētu teikt, ka viņam būs nepieciešami 6-8 apļi, lai "uzķertu" trases specifiku un izveidotu savu viedokli.

Jau iepriekš esi stāstījis, ka cīnīsies par pusfinālu katrā čempionāta posmā. Kāda pirms sezonas tev izskatās komandu konkurētspēja?

J.B. Konkurence šosezon būs ļoti nopietna, taču izskatās, ka aizvadītajos kopējos testos VW komanda spēlēja "spēlītes" un neatklāja savu patieso ātrumu. Noteikti ātri būs Audi un Peugeot spēkrati. Manis pārstāvētā Stard nav rūpnīcas komanda, tāpēc mums jācīnās ar to kas pieejams. Ir ieguldīts liels darbs un mans auto ir labs. Aizvadīto testu rezultātus par dogmu gluži nevar ņemt, jo ir ļoti dažādi braukšanas apstākļi sacensībās un testos. Ir starpība vai tu trasē esi viens, vai tev apkārt ir 4-5 citi auto. Rezultātā lielā nozīme ir daudz aspektiem, starp kuriem ļoti būtiski ir psiholoģiskā izturība un veiksmes klātbūtne. Cerēsim, ka veiksme no mums nenovērsīsies. Ja sacensībās izdosies veikt tīrus un netraucētus braucienus, domāju rezultāts būs labs.

Vai šai sezonai tev ir izvirzīti kādi konkrēti mērķi?

J.B. Ņemot vērā apļu laikus un ātrumu trasē, 2017.gadā nostartēju labāk kā 2016tajā. Ceru savu ātruma izaugsmi visās trasēs turpināt arī šogad. Jāmācās pēc iespējas ātrāk. Vieta čempionāta kopvērtējumā būs tā, kuru redzēsim pēc 8 mēnešiem. Taču mans galvenais mērķis ir un paliek uzlabot savu sniegumu.

Vai starpsezonā tev nebija doma kaut ko mainīt?

J.B. Pēc aizvadītās sezonas bija dažādas domas un varianti arī kaut ko pamainīt, tomēr nolēmām palikt pie Stard komandas. Iemesli bija vairāki un arī tīri nākotnes vārdā. Notika arī pārrunas ar citām komandām, taču vairāk "plusiņu" bija sadarbībai ar Stard komandu. Mēs paliekam kopā.

Pēc tavām domām čempionāta 12 posmi ir daudz vai maz?

J.B. Tas nav ne daudz ne maz. Sezonas laikā 11 reizes jāizbrauc no valsts, bet vienas sacensības notiek Latvijā. Citos seriālos un čempionātos ir vairāk sacensību sezonas laikā. Tomēr uzskatu, ka pasaules rallijkrosa čempionātam 12 posmi ir optimālais skaits. Varu piebilst, ka Eiropas čempionāta pieci posmi liekas diezgan pamaz.   

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 10.aprīlis 2018 23:20
3 1 Atbildēt

Dīvaini, ka nav pieminēts žurnaļugu mīļais nitišs. Katrā rakstā par Baumani... nē. Rakstu par Baumani nebija. Bija raksti par Nitišu, kur beigās tika pieminēts Baumanis.

Tad es uzrakstīšu. Tagad Nitišš dara to, ko māk - piedalās šovos un muld. Piemēram, piedalījās kaut kādā raidījumā ( ātruma cilts?????), kur sacentās ar drifteri. Bija sacīkstes - kurš ātrāk veiks trasi - drifteris driftojot, vai nitišš braucot šosejas stilā. Drifteris speciāli brauca ar Bmw, lai nitišš uzvarētu. Tāpēc pēdējais knapi uzvarēja.

Ja drifterim būtu normāls auto - nitišš būtu kā vienmēr - zaudējis.

tētuka_nauda 13.aprīlis 2018 21:34
1 0 Atbildēt

A kur tagad Reinis "tētuka nauda" Nitišs?

Saviem spekiem redz ne ko nevar sasniegt- piki tevs nolika lai var bruakt ar lielajiem, a tur mazulitis nevar pavilkt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 2

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 12

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 

Brabus īpašie piedāvājumi – grīdas paklājiņi par 2000, sēdekļi par 35 000 eiro (+ FOTO) 3

Frankfurtes autoizstādē vācu Brabus ir plaši pārstāvēts, tostarp ar īpaši dārgām ekstrām, kas “pieri liks saraukt” pat arābu šeihiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti