Baumanim un Ošam piedzīvojumiem bagāta diena Eiropas rallijkrosa čempionātā Rīgā

Nozare.lv | 18.septembris 2021 20:10

Latvijas pilotiem Jānim Baumanim un Edijam Ošam sestdien padevās piedzīvojumiem bagāta diena Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pasaules rallijkrosa čempionāta "Ferratum World RX of Rīga" ietvaros notiekošā Eiropas meistarsacīkšu RX1 klasē posmā, ziņo sacensību rīkotāji.

Eiropas čempionāta trešajā posmā Biķernieku trasē "Euro RX1" ieskaitē pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām Baumanis iekļuvis labāko pieciniekā, bet Ošs dienu noslēdza 16.vietā.

Pirmajā kvalifikācijas kārtā abi "ESMotorsport" komandas braucēji Andreass Bakeruds un Jānis Baumanis startēja vienā braucienā.

"Škoda Fabia" ātrums Biķernieku trasē tika apliecināts jau treniņbraucienos, kad abi Lietuvas komandas pārstāvji sasniedza ātrākos apļu laikus. Ātrums nebija zudis - Bakeruds ar labu startu nonāca brauciena vadībā, bet Baumanis sekoja cieši aizmugurē. Līdz pat finišam abi sportisti savas pozīcijas saglabāja. Bakeruds izcīnīja uzvaru, bet Baumaņa temps bija pietiekams, lai par ceturtdaļsekundi pieveiktu trešo ātrāko braucēju zviedru Pēteru Hēdstremu.

Ošs, kura rīcībā startam Rīgā arī ir "Škoda Fabia" automašīna, savā braucienā pēc starta nonāca piektajā pozīcijā, bet turpinājumā apsteigt konkurentus neizdevās, pirmajā kvalifikācijas braucienā uzrādot 17.rezultātu.

Pavērsieniem bagāts otrais brauciens izvērtās Baumanim. Startējot kopā ar pirmās kvalifikācijas ātrākajiem sportistiem, viņš pēc starta nonāca trešajā pozīcijā aiz Hēdstrema un francūža Žana Baptista Dibora. Latviešu sportists jau pirmajā aplī devās "džokera aplī", bet vēlāk, kad savu "džokeri" veica norvēģis Tomass Brintesons, norvēģis nonāca tieši priekšā Baumanim. Pēc kontakta cieta abas mašīnas. Baumanis atrada ceļu garām Brintesonam, taču summā tika sasniegts sestais labākais rezultāts.

"Kā jau rallijkross, bez kontaktiem nav iespējams. Pirms starta var mēģināt sarunāt kaut ko, taču reti sanāk to īstenot, un otrais brauciens nebija izņēmums. Vienīgais braucējs, kuru respektē, ir savs komandas biedrs. Pirmajā pagriezienā un pēc "džokera apļa" izejas bija diezgan lielas cīņas," iespaidos dalījās Baumanis.

"Mums vēl jāatrod ātrums trasē, jo citus apļus tas ir labs, citus - ne pārāk. Vajag atrast zelta vidusceļu, lai būtu laimīgs ar mašīnu un varētu nodoties braukšanai, nevis regulējumu meklējumiem," teica sportists.

Viņš atklāja, ka pirmajā kvalifikācijā poļu sportists Darjus Topoļevskis "palīdzēja" pielocīt riteni, līdz ar to mašīnas sajūtas bija krietni atšķirīgas, salīdzinot ar treniņiem.

"Vairākas reizes sanāca lietot rokasbremzi, kur to nevajadzētu izmantot. Biķernieku trasē nekad nav garlaicīgi - pagrieziens pēc pagrieziena, un aplis tikai 50 sekundes, līdz ar to ir ko darīt gan pie stūres, gan pie datoriem, veicot analīzi. Sūdzēties nevar," teica Baumanis.

Tikmēr Ošs otrā braucienā startā nonāca aiz saviem konkurentiem, taču cīņā par vadību trasi nesadalīja Topoļevskis un Mendija Augusta. Sadursmes rezultātā vācietes automašīna sagriezās. Ošs tika garām Augustai un savu braucienu noslēdza trešais, kopējā ieskaitē uzrādot 16.rezultātu.

"Treniņos nebija turbo spiediena. Galīgi nevarējām saprast, kas notiek ar mašīnu. Pietrūka jaudas, līdz ar to uz pirmo kvalifikāciju devāmies ar daudziem nezināmajiem. Mašīnai ir savi griesti, līdz ar to rezultāta izteiksmē netiekam nekur augstu. Otrajā kvalifikācijā jau gāja forši. Sanāca paspēkoties un izjust cīņas garšu, taču joprojām nevarējām tikt garām konkurentiem pat uz kļūdu rēķina," pēc pirmās sacensību dienas skaidroja Ošs.

"Nedomāju, ka rīt varam veikt tik lielus uzlabojumus, lai atrastos, kur vēlamies. Protams, kaut ko pamainīsim, jo pats otrajā braucienā jutos labi, taču trīs - četras sekundes nomest no rezultāta nav iespējams. Abi braucieni izdevās tīri. Pietrūkst vienīgi jaudas. Mašīnai šī ir pirmā sezona," teica Ošs.

Viņš skaidroja, ka nacionālā čempionātā ir viens līmenis, taču Eiropas čempionātā - pavisam cits.

"Iekšēji jutu, ka būs labāk. Vēl neesam tikuši galā ar motora regulējumu problēmu," piebilda autosportists.

Fabjēns Pajē no Francijas uzrādīja labāko rezultātu otrajā kvalifikācijā, līdz ar ko "Ferratum World RX of Rīga" pirmo sacensību dienu noslēdza kā līderis ar 88 kvalifikācijas punktiem. Bakeruds zaudē Pajē divus punktus, bet Baumanis ar 83 punktiem ierindojas piektajā pozīcijā aiz Dibora un Hēdstrema. Ošs pēc diviem braucieniem ar 55 kvalifikācijas punktiem dienu noslēdza 16.vietā.

Eiropas čempionāta noslēdzošās kvalifikācijas kārtas un izšķirošie finālbraucieni notiks svētdien.

Kopvērtējumā vadībā pēc diviem posmiem ar 43 punktiem ir norvēģis Tomass Brintesons. Ar 41 punktu seko Renē Minnihs, bet 39 punktus sakrājis francūzis Žans Baptists Dibors.

Pasaules čempionāta vērtējumā Rīgā būs ceturtais un piektais posms, bet Eiropas meistarsacīkstēs - trešais posms

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dīzeļdegvielas cena šodien Itālijā 1,60 EUR 25.10.2021 (+ VIDEO) 1

Dīzeļdegvielas cena Itālijas ziemeļdaļā svārstās ap 1,60 eiro par litru. Tikmēr arī Latvijā pa brīvdienām tā pieaugusi par 1,7 centiem un šodien AS Viada Baltija to piedāvā par 1,387 eiro litrā. Lasīt vairāk

 

Rīgā pie Akmens tilta Daugavā iebraukusi un nogrimusi automašīna 3

Rīgā pirmdien pie Akmens tilta Daugavā iebraukusi un nogrimusi automašīna, kurā atrasts miris cilvēks, aģentūrai LETA apliecināja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā. Lasīt vairāk

 

Ford Mustang Mach-E arī Ķīnas tirgum 1

Ford uzsācis elektriskā krosovera Mach-E ražošanu Ķīnā. Tas notiek uzņēmuma Changan Ford rūpnīcā, kas atrodas valsts dienvidrietumos. Lasīt vairāk

 

Kādas inovācijas satiksmes drošība ir realizētas Latvijā? Ko dara Latvijas standarts SIA? (+ VIDEO) 15

Drošības risinājums: diožu lampa, kas izgaismo gājēju pāreju. Tas nevarētu būt nekas sarežģīts un dārgs, taču pie mums tāds nav redzēts, jo atbildīgās instances darbojas ārkārtīgi pasīvi un citur pasaulē redzētie jaunievedumi līdz Latvijai ceļo gadiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti