Audi prezentē jauno R18 e-tron quattro (+foto) 4

 
Moller Baltic | 27.marts 2014 9:04

2014. gada WEC (FIA Pasaules izturības čempionāta) sezonu Audi uzsāka ar iespaidīgu prezentāciju. Jaunais Audi R18 e-tron quattro savus pirmos kilometrus Lemānā veica nevis leģendārajā Rietumfrancijas sacīkšu trasē, bet gan pilsētas ielās. Ceļu no Saint-Julien du Mans katedrāles pilsētas centrā līdz slavenajai sacīkšu trasei ar šo dīzeļdegvielas sporta hibrīdautomobili veica Audi ražotnes komandas pilots Toms Kristensens (Tom Kristensen), kura deviņas uzvaras padarījušas viņu par Lemānas 24 stundu sacīkšu rekordistu.

Foto: Publicitātes foto

TV kameru un fotogrāfu pavadībā, kā arī translācijā interneta tiešraidē Audi jaunais LMP1 sacīkšu automobilis veica gandrīz 10 kilometru distanci autokolonnā cauri pilsētai, nobrauca apli Bugatti trasē, tad ieradās pie sacīkšu trases modernā Apmeklētāju centra, kur to sagaidīja lūgti žurnālisti un viesi no visas pasaules. „Es piedalos Lemānas sacīkstēs kopš 1997. gada, bet šis man bija kaut kas pilnīgi jauns un aizraujošs,” teica Toms Kristensens, kurš arī 2006. gadā brauca pa pilsētas ielām revolucionārajā Audi R10 TDI tā pasaules pirmizrādē Parīzē.

Foto: Publicitātes foto

Papildus neparastajam braucienam, kas atsauca atmiņā notikumus no tālas Lemānas pagātnes, kad braucēji ieradās uz sacīkstēm paši savos sacīkšu automobiļos, Audi pārsteidza publiku arī ar jaunu Lemānas automobiļa izskatu. Kad jaunais R18 e-tron quattro pagājušā gada decembrī piedzīvoja pasaules pirmizrādi, tā virsbūve bija melnā krāsā ar sarkaniem elementiem, taču šobrīd skatienus piesaistīja iespaidīga krāsu gamma. Jaunās krāsas – baltā, sudraba, sarkanā un melnā – rada svaigu, izteiksmīgu izskatu. „Krāsas ir simboliskas,” skaidro Dirks van Brekels (Dirk van Braeckel), Audi Autosporta un īpašo projektu nodaļas izstrādes vadītājs. „Sudraba krāsa apzīmē līdzšinējos panākumus autosportā. Kā ļoti mierīga krāsa tā veido pamatu jaunajam krāsojumam. Baltā kā otrā krāsa labi harmonizē ar sudraba krāsu un šķiet ļoti viegla. Tā simbolizē hibrīdpiedziņu. Baltā krāsa ir izmantota asimetriski, lai demonstrētu šīs piedziņas daļas tehnoloģijas sarežģītību.” Kontūras ir veidotas pēc drukāto shēmu plašu līnijām, taču tās izmantotas tikai kā abstrakcija.

Nākamā ir melnā krāsa. Tā ir izmantota priekšējiem un aizmugurējiem spārniem, kā arī noteiktās aizsargu daļās un sānos ar izteikti ģeometriskām kontūrām. „Mēs izvēlējāmies matēti melno krāsu, jo tā patīkami kontrastē ar spīdīgi balto,” teica van Brekels. „Melnā krāsa apzīmē mazsvara dizainu. Paredzēts, ka lielā, melnā spura uz dzinēja pārsega simbolizēs tādu kā mugurkaulu.” Krāsojumu papildina unikālā sarkanā – Audi autosporta krāsa. Raksturīgie elementi ir atstarojošas sastāvdaļu virsmas, Audi logo un uzraksti, kas ekskluzīvi izmantoti tikai šajās vietās, kā arī izteikti gareniskais krāsas izvietojums kopējā koncepcijā. „Atstarojošais krāsojums īpaši iespaidīgi izskatās naktī un sniedz skatītājiem papildu baudījumu,” skaidro van Brekels. „Pateicoties gareniskajam novietojumam, krāsas simbolizē ātrumu, kas ir tik ļoti raksturīgs Lemānai. Pat disku apmalēs izmantoti sarkani segmenti. Riteņiem griežoties, tie rada ļoti dinamisku efektu.”

Foto: Publicitātes foto

Lielāks dzinēja tilpums uzlabotai efektivitātei

Audi R18 e-tron quattro sava brauciena laikā cauri Lemānai radīja sensāciju ne tikai tā iespaidīgā izskata dēļ. Sākoties pilnīgi jaunajai tehnoloģiskajai ērai, Audi publicēja arī šī sacīkšu automobiļa piedziņas daļas galvenos tehniskos datus. Piemēram, V6 TDI dzinēja tilpums ir palielināts no 3,7 līdz 4,0 litriem, lai vēl vairāk optimizētu jau tāpat ļoti efektīvo agregātu. Pēc dažādu enerģijas atgūšanas sistēmu izmēģināšanas Audi nolēma Lemānā sacensties līdz divu megadžoulu rekuperācijas enerģijas klasē. Enerģija plūst caur dzinēja ģeneratoru pie priekšējās ass un tiek uzglabāta spararata enerģijas uzkrāšanas sistēmā. „Mēs izvēlējāmies šo koncepciju pēc visaptverošu testu veikšanas,” teica Dr. Volfgangs Ulrihs (Dr. Wolfgang Ullrich), Audi Autosporta nodaļas vadītājs. „Mūsuprāt, tā sniedz optimālu līdzsvaru starp efektīvu enerģijas izmantošanu, izmēru, svaru, enerģijas pārveidošanas efektivitāti, reakciju, braukšanas spējām un labvēlīgu darbības stratēģiju – kombinācijā ar izturību, kas ir galvenais priekšnosacījums, lai Lemānā gūtu panākumus.”

Foto: Publicitātes foto

Pirms sava pasaules čempiona titula aizstāvēšanas uzsākšanas 20. aprīlī Silverstonā, Lielbritānijā, Audi R18 e-tron quattro 28. un 29. martā piedalīsies FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) oficiālajos testos Le Castellet trasē (Francija).

 
Visi komentāri
 
LMT 27.marts 2014 11:25
0 0 Atbildēt

Žēl, ka neviens normāls foto nav izdevies, laikam filmiņa izgaismojās...

iAutoSports 27.marts 2014 14:18
1 0 Atbildēt

Kā reiz tikko attīstījām! :)

LMT 27.marts 2014 14:31
0 0 Atbildēt

Paldies! Tiešām glīts konigzeg un eO krustojums sanācis.

Ahonneys 4.aprīlis 2014 20:23
0 0 Atbildēt

Par AUDI varenību man nav komentārs!

čempionu auto un viss...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti