Rosbergs F-1 sezonas pēdējā posmā nodrošina savu pirmo pasaules čempiona titulu 2

 

Foto: Twitter.com

Nozare.lv | 27.novembris 2016 17:13

Vācijas autosportists Niko Rosbergs svētdien nodrošināja savu pirmo Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Svētdien Abū Dabī notikušajā sezonas pēdējā posmā Rosbergs finišēja otrajā vietā, taču viņa sīvākais konkurents un komandas biedrs Lūiss Hamiltons uzvarēja, kas gan vācietim neliedza kļūt par čempionu. Rosbergs sezonas kopvērtējumā tika pie 385 punktiem, bet Hamiltonam bija par pieciem punktiem mazāk.

Lai kļūtu par čempionu Rosbergs Hamiltona uzvaras gadījumā nedrīkstēja finišēt zemāk par trešo vietu.
Iepriekšējās divas sezonas Rosbergs kļuva par vicečempionu, piekāpjoties tikai Hamiltonam.

Rosbergs, kļūstot par F-1 čempionu, atkārtojis sava tēva Kekes 1982.gadā sasniegto. Rosbergs ir 33.pilots, kuram izdevies kļūt par F-1 čempionu. Bez Rosberga no Vācijas pilotiem pie tituliem tikuši arī Mihaels Šūmahers un Sebstjans Fetels, bet viņa tēvs Keke par čempion kļuva, pārstāvot savu dzimto Somiju.

Tikmēr Hamiltons šo titulu ieguvis 2008., 2014. un 2015.gadā.

Sezonas pēdējo posmu Rosbergs uzsāka no otrās starta pozīcijas, bet Hamiltons no pirmās vietas. Abi "Mercedes" piloti startēja droši bez starpgadījumiem, kamēr "Red Bull" braucējs Makss Verstapens saslīdēja, kā dēļ atkrita uz pēdējo pozīciju.

Septītajā aplī pirmajā pitstopā devās Hamiltons, bet nākamajā aplī boksos iebrauca arī Rosbergs. Turpinājumā starp abiem "Mercedes" braucējiem atradās Verstapens, ar kuru Rosbergam bija jācīnās par otro vietu, taču komanda vācietim deva norādījumus lieki neriskēt.

Sacensību 21.aplī Rosbergs tomēr apdzina Verstapenu, abus spēkratus šķirot vien pāris centimetriem, taču čempiona titula pretendents izvairījās no sadursmes. Kad sportisti bija veikuši lielāko daļu no distances, sacensību līderpozīcijā atradās "Ferrari" vācu pilots Sebstjans Fetels, kuram sekoja Hamiltons un Rosbergs. Tiesa, 17 apļus pirms finiša Fetels devās boksos nomainīt riepas, tādējādi atdot savu līderpozīciju Hamiltonam, bet Rosbergs pakāpās uz otro pozīciju.

Desmit apļus pirms sacensību finiša abus "Mercedes" braucējus šķīra vien nepilna pusotra sekunde, bet Verstapens sāka tuvoties Rosbergam. Tiesa, vēl ātrāk pirmajam trijniekam tuvojās Fetels, kurš trīs apļus pirms finiša apsteidza Verstapenu. Lai gan "Mercedes" tehniskais direktors ziņoja Hamiltonam pa rāciju, lai brits palielina ātrumu, tomēr Rosberga komandas biedrs turpināja braukt droši, kas savukārt ļāva saasināt vietu par otro pozīciju, jo aiz līdera radās sastrēgums. Tomēr Rosbergs savu otro pozīciju nosargāja līdz finišam, kamēr Hamiltons kļuva par uzvarētāju, tādējādi Rosbergam kļūstot par pasaules čempionu.

Tikmēr trešajā pozīcijā finišēja Fetels, bet ceturtais bija Verstapens, kurš atstāja aiz sevis komandas biedru Danielu Rikjardo, kamēr pirmo sešinieku noslēdza "Ferrari" somu pilots Kimi Reikenens. Pirmajam sešiniekam sekoja "Force India" piloti Niko Hilkenbergs un Serhio Peress, bet vēl pie punktiem tika "Williams" pilots Felipe Masa, kuram šīs bija pēdējās sacīkstes F-1 karjerā, un "McLaren" braucējs Fernando Alonso.

Tāpat savas pēdējās sacensībās F-1 karjerās aizvadīja "McLaren" pilots Džensons Batons, kurš savās atvadu sacīkstēs izstājās.

Kopvērtējumā Rosbergs 21 posmā tika pie 385 punktiem, par pieciem punktiem apsteidzot Hamiltonu. Trešajā vietā ar 256 punktiem ierindojās Rikjardo, ceturtais ar 212 punktiem bija Fetels, kuram astoņus punktus zaudēja Verstapens, bet pirmo sešinieku ar 186 punktiem noslēdza Reikenens.

Rosbergs šosezon uzvarēja deviņās no 21 sacīkstēm, par uzvaru vairāk bija Hamiltonam, bet pie vienas uzvaras tika abi "Red Bull" piloti Verstapens un Rikjardo.

Rosbergam šī bija F-1 11.sezona karjerā. No 2006.gada turpmākās četras sezonas Rosbergs pārstāvēja "Williams" komandu, bet 2010.gadā pievienojās "Mercedes" vienībai.

Konstruktoru kausa ieskaitē triumfēja Rosberga un Hamiltona pārstāvētā "Mercedes", uzvaru sev čempionātā nodrošinot jau četrus posmus pirms sezonas beigām. Kopvērtējumā "Mercedes" tika pie 765 punktiem, bet par 297 punktiem mazāk tika "Red Bull", kamēr trešo vietu ar 398 punktiem ieņēma "Ferrari".

 
Visi komentāri
 
Sanāk, ka 27.novembris 2016 23:16
0 0 Atbildēt

7 apļos Verstapens apskrēja visus un no pedējās pozīcijas tika līdz otrajai? Vareni braukts!

. 30.novembris 2016 2:35
0 0 Atbildēt

Jap. Bet paši pēdējie apļi. 5 apļi un tāda ciņa pa 2. Vietu. Vienkārši Wauw.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti