2011.gadā F1 bolīdi kļūs smagāki un lēnāki; Fetels to kritizē 2

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/sebvettelnews

Nozare.lv | 2.novembris 2019 9:10

Pirmās formulas (F-1) pilots Sebastjans Fetels no "Ferrari" komandas uzskata, ka sacensību organizatori sper soli nepareizajā virzienā, pārejot uz smagākām un lēnākām automašīnām.

F-1 2021.gadā plāno izmaiņas noteikumos, tādējādi mainīsies arī mašīnu uzbūve, to svars un ātrums.

"Šī brīža bolīdi ir iespaidīgāki, un tādi tie bijuši jau kopš 2017.gada," šobrīdējos auto ar nākotnes F-1 bolīdiem salīdzināja Fetels. "Neraugoties uz to, manuprāt, šie auto ir lēnāki. Tagad zinām, ko spēj šīs mašīnas, kas ir aizraujoši."

Pilots arī neslēpa, ka neiebilstu pret ātrākiem bolīdiem.

"Nepareizajā virzienā viņi dodas tāpēc, ka jaunie auto ir smagāki, kas noteikti skaidrojams ar drošības risinājumiem. Tomēr nešaubos, ka ikviens to spēs pieņemt," pārliecināts bija Fetels.

Tāpat pilots norādīja, ka mašīnas pirms 2017.gada bijušas ātras taisnēs, tomēr vidējais ātrums nav bijis pārāk liels. 2017.gadā F-1 pārskatīja un arī pamainīja bolīdu dizainu, lai uzlabotu apļa laikus, kas arī izdevās. Katalonijas trasē izdevās iegūt pat piecas ar pusi sekundes, bet citās trasēs braucēji apļus veica par 2,3 sekundēm ātrāk nekā iepriekš.

Pēc šīm izmaiņām apļa laiku rekordi tika laboti viens pēc otra.

"Uz papīra idejas vienmēr izskatās labi, tomēr, lai tās materializētos, nepieciešams ilgāks laiks. Beigās redzēsim, kas no tā sanāks. Ja sacīkstes kļūs labākas un interesantākas mums, tā būs uzvara," teica Fetels.

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) atbildīgā persona par F-1 sacīkstēm Nikolass Tombazis neslēpa, ka jaunās automašīnas apli vidēji veiks par trim līdz trīs ar pusi sekundēm lēnāk nekā to spēj šobrīdējie bolīdi.

"Nedomājam, ka mašīnas spējas ir atslēgas moments, kas interesē skatītājus. Uzskatām, ka automašīnas vadāmība ir galvenais mērķis," norādīja Tombazis.

FIA amatpersonai piekrita arī F-1 motosporta vadītājs Ross Brauns, norādot, ka, viņaprāt, lēnāki apļa laiki un arī mašīnas neesot problēma.

"Piespiedējspēks krasi tika palielināts ar domu, lai padarītu sacīkstes ātrākas, tomēr es aicinātu šo lēmumu apdomāt jau pašā saknē. Man nav skaidrs, kāpēc tas tika darīts," teica Brauns. "Patiesībā ar šīm izmaiņām mēs tikai zaudējām, jo mašīnas vairs nespēja konkurēt viena ar otru."

"Šis bija piemērs nepārdomātai programmai. Mašīnas kļuva ātrākas, bet vadāmība pasliktinājās. Un patiesība ir tāda, ka šo mašīnu veiktspēja ir tādi pati kā 2016.gada modeļiem."

Šajā nedēļas nogalē Ostinā tiks aizvadīts 19.sezonas posms, kurā uzvaru čempionātā sev nodrošināt var Lūiss Hamiltons.

Kopvērtējumā pēc 18 posmiem līderis ar 363 punktiem ir Hamiltons, kuram ar 289 punktiem seko Valteri Botass. Tālāk ar 236 punktiem ir Šarls Leklērs, 230 punktus guvis Fetels, bet piektais ar 220 punktiem ir Verstapens.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
:) 5.novembris 2019 11:19
1 0 Atbildēt

Brīnums, kā neviens nav kļūdu virsrakstā pamanījuši

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga divu kravinieku sadursme (+ VIDEO) 12

Priekšā braucošais kravas auto nolemj apbraukt uz brauktuves apstājušos busiņu un izraisa smagu sadursmi ar pretim braucošo transportu (no 0:30). Lasīt vairāk

 

Situācija uz Jūrmalas šosejas bez izmaiņām - āmuri brauc tuvāk kreisajai malai arī ar labu asfaltu (+ VIDEO) 109

Savu kļūmīgo izpratni par to kā jābrauc pa Rīgas - Jūrmalas šoseju, kur brauktuve sadalīta trīs braukšanas joslās vienā virzienā, autovadītāji savulaik skaidroja ar to, ka labajā pusē ir sliktāks asfalts, taču izrādās, ka arī pēc remonta nekas nemainās - daļa joprojām turpina vilkties pa otro un trešo joslu, traucējot ātrāk braucošos. Lasīt vairāk

 

Arī Ferrari būs elektrisks superauto, taču - ne ātrāk par 2025.gadu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri. Lasīt vairāk

 

Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu 14

Otrdien valdībai lemjot par Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu paaugstināt minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru benzīnam un dīzeļdegvielai, atsevišķi ministri pauda bažas par šī lēmuma negatīvo ietekmi uz degvielas gala cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti