2011.gadā F1 bolīdi kļūs smagāki un lēnāki; Fetels to kritizē 2

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/sebvettelnews

Nozare.lv | 2.novembris 2019 9:10

Pirmās formulas (F-1) pilots Sebastjans Fetels no "Ferrari" komandas uzskata, ka sacensību organizatori sper soli nepareizajā virzienā, pārejot uz smagākām un lēnākām automašīnām.

F-1 2021.gadā plāno izmaiņas noteikumos, tādējādi mainīsies arī mašīnu uzbūve, to svars un ātrums.

"Šī brīža bolīdi ir iespaidīgāki, un tādi tie bijuši jau kopš 2017.gada," šobrīdējos auto ar nākotnes F-1 bolīdiem salīdzināja Fetels. "Neraugoties uz to, manuprāt, šie auto ir lēnāki. Tagad zinām, ko spēj šīs mašīnas, kas ir aizraujoši."

Pilots arī neslēpa, ka neiebilstu pret ātrākiem bolīdiem.

"Nepareizajā virzienā viņi dodas tāpēc, ka jaunie auto ir smagāki, kas noteikti skaidrojams ar drošības risinājumiem. Tomēr nešaubos, ka ikviens to spēs pieņemt," pārliecināts bija Fetels.

Tāpat pilots norādīja, ka mašīnas pirms 2017.gada bijušas ātras taisnēs, tomēr vidējais ātrums nav bijis pārāk liels. 2017.gadā F-1 pārskatīja un arī pamainīja bolīdu dizainu, lai uzlabotu apļa laikus, kas arī izdevās. Katalonijas trasē izdevās iegūt pat piecas ar pusi sekundes, bet citās trasēs braucēji apļus veica par 2,3 sekundēm ātrāk nekā iepriekš.

Pēc šīm izmaiņām apļa laiku rekordi tika laboti viens pēc otra.

"Uz papīra idejas vienmēr izskatās labi, tomēr, lai tās materializētos, nepieciešams ilgāks laiks. Beigās redzēsim, kas no tā sanāks. Ja sacīkstes kļūs labākas un interesantākas mums, tā būs uzvara," teica Fetels.

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) atbildīgā persona par F-1 sacīkstēm Nikolass Tombazis neslēpa, ka jaunās automašīnas apli vidēji veiks par trim līdz trīs ar pusi sekundēm lēnāk nekā to spēj šobrīdējie bolīdi.

"Nedomājam, ka mašīnas spējas ir atslēgas moments, kas interesē skatītājus. Uzskatām, ka automašīnas vadāmība ir galvenais mērķis," norādīja Tombazis.

FIA amatpersonai piekrita arī F-1 motosporta vadītājs Ross Brauns, norādot, ka, viņaprāt, lēnāki apļa laiki un arī mašīnas neesot problēma.

"Piespiedējspēks krasi tika palielināts ar domu, lai padarītu sacīkstes ātrākas, tomēr es aicinātu šo lēmumu apdomāt jau pašā saknē. Man nav skaidrs, kāpēc tas tika darīts," teica Brauns. "Patiesībā ar šīm izmaiņām mēs tikai zaudējām, jo mašīnas vairs nespēja konkurēt viena ar otru."

"Šis bija piemērs nepārdomātai programmai. Mašīnas kļuva ātrākas, bet vadāmība pasliktinājās. Un patiesība ir tāda, ka šo mašīnu veiktspēja ir tādi pati kā 2016.gada modeļiem."

Šajā nedēļas nogalē Ostinā tiks aizvadīts 19.sezonas posms, kurā uzvaru čempionātā sev nodrošināt var Lūiss Hamiltons.

Kopvērtējumā pēc 18 posmiem līderis ar 363 punktiem ir Hamiltons, kuram ar 289 punktiem seko Valteri Botass. Tālāk ar 236 punktiem ir Šarls Leklērs, 230 punktus guvis Fetels, bet piektais ar 220 punktiem ir Verstapens.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 2.novembris 2019 16:41
0 0 Atbildēt

Trases vajag pamainīt - vairāk rotācijas, katru gadu kaut kur citur

:) 5.novembris 2019 11:19
1 0 Atbildēt

Brīnums, kā neviens nav kļūdu virsrakstā pamanījuši

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Situācija uz Jūrmalas šosejas bez izmaiņām - āmuri brauc tuvāk kreisajai malai arī ar labu asfaltu (+ VIDEO) 40

Savu kļūmīgo izpratni par to kā jābrauc pa Rīgas - Jūrmalas šoseju, kur brauktuve sadalīta trīs braukšanas joslās vienā virzienā, autovadītāji savulaik skaidroja ar to, ka labajā pusē ir sliktāks asfalts, taču izrādās, ka arī pēc remonta nekas nemainās - daļa joprojām turpina vilkties pa otro un trešo joslu, traucējot ātrāk braucošos. Lasīt vairāk

 

Speciālista skaidrojums - par cik pieaugs cena degvielai no jaunā gada? 53

Jaunajā gadā autovadītājus sagaida vairākas būtiskas izmaiņas regulējumā — jau 1. janvārī stāsies spēkā paaugstināta akcīzes nodokļa likme degvielai un palielināta obligātā biokomponentes piejaukuma prasība benzīnam, savukārt aprīlī pieaugs obligātā piejaukuma prasība arī dīzeļdegvielai. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto 2020” titulu iegūst "Škoda Kamiq" (+ VIDEO) 17

Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvis "Škoda Kamiq" (109 balles), tikai par trim ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 208” (106), paziņots piektdienas vakarā, 6. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel & Conferences". Lasīt vairāk

 

Dīzeļdegvielas vietā gāze - Tallina iegādāsies 100 ar gāzi darbināmus autobusus 13

Tallina ar "Solaris" paraksta 27 miljonu eiro līgumu par 100 jaunu ar gāzi darbināmu autobusu iegādi Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti