Verstapens pēdējā aplī izrauj karjerā pirmo F-1 čempiontitulu 10

 

Foto: Ekrānbilde no twitter.com/F1

Nozare.lv | 12.decembris 2021 17:06

"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens svētdien Abū Dabī "Grand Prix" pēdējā aplī izrāva savu karjerā pirmo Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu.

Pirms sezonas pēdējā, 22. posma viņam un "Mercedes" britu pilotam Lūisam Hamiltonam bija vienāds punktu skaits. Hamiltons startā apsteidza sāncensi un noturējās priekšā viņam līdz pat pēdējam aplim, kurā Verstapens viņam pasteidzās garām. Verstapens no Hamiltona pirms tam atpalika vairāk nekā desmit sekundes, taču pēdējos apļos trasē izbraukusī drošības mašīna deva Nīderlandes pilotam iespēju pietuvoties.

24 gadus vecais Verstapens ir pirmais Nīderlandes pilots, kurš kļuvis par F-1 čempions un ceturtais visu laiku jaunākais titula ieguvējs. Tāpat viņš ir pirmais "Red Bull" kopš 2013.gada, kuram izdevies kļūt par čempionu.

Hamiltonam svētdien neizdevās kļūt par vēsturē visu laiku titulētāko pilotu. Viņam un vācietim Mihaelam Šūmaheram joprojām ir pa septiņiem tituliem. Hamiltons par čempionu kļuvis septiņās no astoņām pēdējām sezonām, 2016.gadā sīvā cīņā piekāpjoties savam komandas biedram Niko Rosbergam no Vācijas.

Abi titula pretendenti sacīksti sāka no pirmās rindas. Sestdien "pole-position" izcīnīja Verstapens, bet blakus viņam bija Hamiltons. Viņu komandas biedri Serhio Peress un Valteri Botass startēja attiecīgi no ceturtās un sestās pozīcijas.

Verstapens aizvadīja neveiksmīgu startu, kas Hamiltonam ļāva kļūt par līderi. Pirmā apļa turpinājumā Verstapens ar asu manevru brauca jau garām sāncensim, kurš izbrauca no trases un saglabāja līderpozīciju. Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) tiesnešu ieskatā Hamiltons attaisnoti pameta trasi, tādējādi saglabāja pirmo vietu bez sankcijām.

Verstapens sacīksti sāka ar mīkstā sastāva riepām un jau 14.aplī pirmo reizi devās pitstopā. Trasē nīderlandietis atgriezās piektais, kamēr Hamiltons boksus apmeklēja jau nākamajā aplī un vēlāk nonāca tiešai aiz Peresa. "Red Bull" pilots aktīvā cīņā ar Hamiltonu ļāva Verstapenam pietuvoties un palaida komandas biedru sev garām.

37.aplī virtuālās drošības mašīnas laikā Verstapens devās otro reizi pitstopā un pēc tam aiz Hamiltona bija apmēram 20 sekundes jeb mazāk par viena boksu apmeklējuma tiesu. Līdz brauciena beigām bija palikuši 20 apļi, kuros Hamiltons centās noturēt vadību, nemainot riepas.

Ar katru apli Verstapens mazlietiņ dzēsa Hamiltona pārsvaru, kas desmit apļus pirms finiša bija apmēram 11 sekundes. Piecus apļus pirms finiša pēc Nikolā Latifī ("Williams") avārijas trasē izbrauca drošības mašīna un Verstapens vēlreiz devās boksos, lai ar jaunām mīkstā sastāva riepām ķertu rokā Hamiltonu.

Sacensību pēdējā aplī drošības auto devās malā un titula ieguvējs izšķīrās sezonas pēdējā aplī. Tajā Verstapens apdzina Hamiltonu un atlikušajā aplī noturējās priekšā, nodrošinot sev titulu. "Mercedes" komanda gan pauda neapmierinātību ar lēmumu ļaut par apli apdzītajiem pilotiem doties priekšā drošības mašīnai uz braucēju grupas beigām.

Trešais finišēja Karloss Sainss juniors ("Ferrari"), bet uzreiz aiz goda pjedestāla bija komandas biedri Juki Cunoda un Pjērs Gaslī (abi - "AlphaTauri"), sestais finišēja Botass, tālāk bija Lendo Noriss ("McLaren"), astotais un devītais bija Fernando Alonso un Estebans Okons (abi - "Alpine"), bet kā pēdējais pie punkta tika Šarls Leklērs ("Ferrari").

Kimi Reikenens ("Alfa Romeo") savā karjeras pēdējā sacīkstē nefinišēja.

Verstapens sezonu noslēdza ar 395,5 punktiem, par astoņiem pārspējot Hamiltonu. Trešais ar 226 punktiem bija Botass, bet ceturto vietu ar 190 punktiem ieņēma Peress.

Tikmēr "Mercedes" astoto gadu pēc kārtas uzvarēja Konstruktoru kausā, kur iekrāja 613,5 punktus, kas bija par 28 punktiem vairāk nekā "Red Bull". Stabilā trešajā vietā ar 323,5 punktiem bija "Ferrari".

Šosezon sākotnēji bija plānots aizvadīt rekordlielu sacīkšu skaitu (23), bet augusta nogalē noskaidrojās, ka Japānā tomēr nenotiks plānotais posms. Šī iemesla dēļ šosezon tiks aizvadīti 22 F-1 posmi.

 
Visi komentāri
 
Vērotājs 12.decembris 2021 23:14
5 6 Atbildēt

vēroju f1 jau trešo gadu desmitu, diemžēl šī sezona beidzās ar ļoti sliktu 'pēcgaršu'

Pēcgarša 13.decembris 2021 7:48
3 5 Atbildēt

Pēcgarš bija slikta jau kopš Silverstonas, kad bija skaidrs, ka FIA strādā vienā virzienā. Un tas nebija Verstapena labā. Ja palaistu restartu pēdējā aplī ar atpalicējiem starp Hamiltonu un Verstapenu, tā būtu jau superņirgāšanās par visiem noteikumiem. Protams, ka Toto Volfs, kas šķiet ir skolojies pie Briatores ārdās...

qwerty 13.decembris 2021 8:18
4 2 Atbildēt

Protams, protams. Tikai aklais neredz kā labā strādā FIA. Tu kās visu sacīskti un tad tevi mākslīgi noliek ar svaigām sarkanajām aiz nobrauktām baltajām. Jāāā. Tā tik ir meistarība un godīgums.

Un braukt sānos, stumt ārā visa gada garumā arī ir ļoti "sportiska" rīcība un uzvarētāja cienīgs panākums.

Kad pašam iebrauc, tad raud. Kā citus izstumt, tā sportists, reiseris.

janka 13.decembris 2021 9:23
3 2 Atbildēt

un kas liedza nobrauktām baltajām ieskriet pēc jaunām sarkanajām?

Un brauc sānos kā reiz woke crybaby, nevis max. Visi normālie apskatnieki saka ka beidzot čempis ir vīrs,kas "drive hard, not dirty", nevis izlepis mūjābelis, kas vairāk domā par politiku un bimbāšanu pie katra sīkuma.

qwerty 13.decembris 2021 11:46
2 4 Atbildēt

Tas, ka tad SC visdrīzāk būtu palikusi trasē līdz beigām, Verstapens pirmajā un viss. Aizbildinātos ar safety.

Kas ir crybaby? Verstapens? Viņš takš raud radio, kad viņam kaut kas nepatīk. Kad viņš izstumj, tad viss ok, kad viņu izstumj, tad raud radio. Paskaties Monzu.

Tik pat daudz normālo apskatnieku saka, ka Verstapens ir dirty nevis hard pusē.

Pēc tādiem principiem ar Krimu arī viss kārtībā. Atnāca hard džeki un paņēma. Nav skaidrs, ko te Eiropa, Amerika un Ukraina raud kā woke crybaby.

qwerty 13.decembris 2021 11:47
2 4 Atbildēt

-> janka

nja 13.decembris 2021 16:04
1 0 Atbildēt

Lai kāds būtu iznākums, vienmēr kāds raudās. Palasiet ko saka citi piloti. Alonso bija pārsteigts uzzinot ka nevarēs apdzīt pa apli, viņš bija par to, lai ir cīņa trasē! Cīņa bija trasē, tas arī viss. Cik reižu Hamiltonam nav nospīdējis, tā pati Imola, tur bija bez punktiem jāpaliek. Paskatoties sezonas statistiku, nu Maksis bija labāks, divas reizes Mercedes vēl parūpējas, lai viņš nefinišētu.

Par to ka FIA pašiem ir jāsakārto savas ģelas arī ir skaidrs, bet tituls tika izcīnīts trasē. Mercedes bija piesardzīgi, tāpēc arī zaudēja, ar ātrāku formulu, viņi varēja pie VSC iebraukt pēc jaunām riepām un ar savu ātruma pārsvaru noteikti panāktu Maksi.

qwerty 13.decembris 2021 16:15
1 0 Atbildēt

Verstapenam arī pietiekoši spīdējis. Piem. Beļģijā uzdāvināja punktus par neko, jo sacensība notika formāli, lai nav nauda par biļetēm jāatgriež.

Paskatoties statistiku viņi abi bija vienlīdz labi. Vienai mašīnai viena trase labāka, otrai otra. Un viņi abi no pārējiem aizbrauca 20 - 40 sekundes.

Ja jau tiks svarīga bija cīņa, iedod Red flag, abi boksos, abi ar jaunām riepām un aiziet cīņa ar vienādiem noteikumiem un nekādu domstarpību.

Nja 13.decembris 2021 18:32
1 0 Atbildēt

Pole positions, ātrākie apļi, apļi vadībā utt.

Un Beļģijā abi bija zaudētāji. Pie normāliem apstākļiem arī punktu starpība būtu dubultota. Protams, ja finišētu.

Runāt ko un kā varētu labāk pēc sacīkstes ir gudri. Kāpēc neviens par to nerunājot pašā sacīkstē, kāpēc neviens neprasīja pa radio Red flag? Un Toto raudāšana, ka please no SC ir absurds. Tā tomēr ir drošība. Atceramies kas bija ar Bjankī.

Jo 14.decembris 2021 3:07
1 0 Atbildēt

Man savukārt joprojām ir sajūta, ka esam pabijuši laika cilpā, t.i. laika mašīnas eksperimentā. Līdz sakombinējās iespēja uzvarēt VER! Kāds velnēns trenca to Latifi uz nažiem cīkstēties ar Šūmi par priekšpēdējo bezpunkta vietu? Tikpat labi Hams varēja boksos ņemt mīkstās riepas un apsteigt apsteigt Maksi uz cietajām!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti