Opozīcija Rīgas domes ārkārtas sēdē vēlas vērtēt stāvvietu mobilās aplikācijas projekta lietderību 4

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam

Nozare.lv | 9.septembris 2017 8:38

Latvijas Reģionu apvienības/"Latvijas attīstībai" (LRA/LA) Rīgas domes frakcija ir sagatavojusi ierosinājumu sasaukt Rīgas domes ārkārtas sēdi, lai izskatītu Rīgas Satiksmes projektu par mobilās aplikācijas izveidi Rīgas pašvaldības autostāvvietās

Ierosinājumu ir atbalstījušas arī Jaunās konservatīvās partijas (JKP), "Vienotības" (V) un apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK Rīgas domes frakcijas, un šīs nedēļas laikā tiks savākti nepieciešamie paraksti ārkārtas sēdes sasaukšanai.

Partija atgādina, ka 6.septembrī pēc Rīgas domes opozīcijas partiju ierosinājuma tika sasaukta Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēde, lai uzklausītu ziņojumu par 8,7 miljonu eiro projektu viedo autostāvvietu sistēmas izveidei. Taču, tā kā Rīgas domes valdošās koalīcijas partiju pārstāvji uz sēdi neieradās, sēde nenotika, jo netika nodrošināts kvorums.

LRA/LA frakcija ir sagatavojusi lēmuma projektu, kurā atsaucas uz Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likuma 3.pantu, kas nosaka pienākumu pašvaldībai un tās kapitālsabiedrībām racionāli un lietderīgi rīkoties ar mantu un finanšu līdzekļiem un pārliecināties, vai izvēlētais ceļš ir iespējami taupīgākais un efektīvākais. Lēmuma projekts paredz uzdod "Rīgas satiksmei" detalizēti informēt par projektu, tā īstenošanas ieguvumiem un iegādāto tehnoloģiju plānotajiem uzturēšanas izdevumiem.

"Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas lēmums par vairāk nekā astoņu miljonu eiro vērtu projektu tika pieņemts pilnīgi bez nepieciešamā ekonomiskā izvērtējuma. Publiski pieejamā informācija rada šaubas par "nanoūdens" afēras apmēriem līdzīgu izšķērdēšanas gadījumu," uzskata opozīcija.

LRA/LA frakcijas priekšsēdētājs Juris Pūce aģentūrai LETA teica, ka šīs nedēļas nogalē tiks savākti nepieciešamie paraksti ārkārtas sēdes sasaukšanai. Ierosinājums tiks iesniegts pirmdien, 11.septembrī, un saskaņā ar nolikumu Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S) ir tiesības sasaukt sēdi trīs dienu laikā.

Kā ziņots, lai izstrādātu viedo autostāvvietu sistēmu un samazinātu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu galvaspilsētā, Rīgas pašvaldības aģentūra "Rīgas gaisma" plāno iesaistīties teju 8,7 miljonu eiro vērtā Eiropas Savienības (ES) vides un klimata pasākumu programmas "LIFE" finansētajā projektā "Viedo pilsētu tehnoloģiju resursu efektīvai izmantošanai un vides kvalitātes uzlabošanai".

Projekta iesniedzējs un plānotais koordinējošais saņēmējs ir pašvaldības SIA "Rīgas satiksme". Projekta partneri ir Rīgas Tehniskā universitāte, Energoefektīva apgaismojuma asociācija, biedrība "Baltijas vides forums", SIA "Citintelly", Tallinas Tehnoloģiju universitāte un "Rīgas gaisma". Kopējais projekta budžets plānots 8 682 045 eiro. To veidos ES vides un klimata pasākumu programmas "LIFE" līdzekļi 5 209 227 eiro apmērā, valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā un projekta partneru pašu līdzekļi 989 454 eiro apmērā.

"Rīgas gaismai" projektā paredzēto aktivitāšu veikšanai nepieciešami 67 470 eiro.

Projekta ietvaros plānots ieviest viedo autostāvvietu sistēmu Rīgas pilsētas centrā, kas ļaus gan autovadītājiem mobilajā aplikācijā atrast tuvāko brīvo stāvvietu, gan veikt satiksmes plūsmas uzskaiti, gan veiks CO2 piesārņojuma uzskaiti, kas būs pamats turpmākiem lēmumiem satiksmes organizācijas uzlabošanā. Lai palielinātu uzticamību mobilajai aplikācijai, plānots radīt, pašapmācošu sistēmu, kas izmantojot uzkrātos datus, analizētu automašīnu aprites koeficientu, un informētu autovadītājus par iespējamību, cik ilgi konkrētā autostāvvietu zonā saglabāsies brīvas vietas.

Pašlaik pieejamie viedo autostāvvietu risinājumi balstīti galvenokārt uz asfaltā integrētiem sensoriem. Projekta ietvaros viedo autostāvvietu un satiksmes uzskaites sensori tiks integrēti Rīgas pilsētas ielu apgaismojuma gaismekļos. Šāds tehniskais risinājums ne tikai samazina sensoru uzstādīšanas izmaksas, bet arī būtiski atvieglo to apkopi. Gaismekļos integrētos sensorus neietekmē klimatiskie apstākļi, piemēram, ziemā asfaltā integrēto sensoru darbību apgrūtina sniegs un ledus. Gaismekļos integrētie sensori ir mazāk pakļauti vandālismam, jo tie nav redzami un viegli sasniedzami vandāļiem.

 
Visi komentāri
 
toto 9.septembris 2017 10:02
0 2 Atbildēt

Viss,ko dara RD pozicija,ir nelietderīgi!

Lietderīga ir vienīgi RD opozīcija!

vadims 9.septembris 2017 11:55
1 0 Atbildēt

da nu beidziet - tas ir identisks nanoūdens jeb ''razvoģilovka'' . Ja to akceptēs tad jāveļ būs nevis partijas bet Tvaika ielas palātas

650 9.septembris 2017 23:04
0 0 Atbildēt

...valsts budžeta finansējums 2 483 364 eiro apmērā.....

gunbox 11.septembris 2017 11:52
0 0 Atbildēt

Ar sensoriem? Kas tas par marazmu? Kāds tīkls ir jāizbūvē, lai sensorus tagad saliktu katrā lampā? Un kā viņi realizēs ar šo stāvvietu tukšumus? Batonus atkal bāž ausīs. Protams ka projekts ir nelietderīgs.

Pilsētā plūsmu jākontrolē caur kamerām ar cilvēka rokām un attiecīgi jāpieregulē katra krustojuma luksoforu darbība atbilstoši plūsmas intensitātei pēc stundām. Baigo Antarktīdu cenšas atklāt, kas attīstītās valstīs jau sen notiek.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti