Gudro transportlīdzekļu ekosistēma: 5G potenciāls transporta nozarē 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Huawei | 4.jūnijs 2020 11:01

No 5G tehnoloģijas gaidām daudz - datu pārsūtīšanas ātrums un tīkla drošība ir tikai daži no uzlabojumiem.

Lielākā pievienotā vērtība tai būs tieši industriālo un ražošanas procesu vadībā. Liela ietekme sagaidāma arī pilsētu infrastruktūras un transporta nozarē - autonomi transportlīdzekļi, “viedie” krustojumi un pieturvietas, ceļu policijas droni - tas viss tuvākajā nākotnē var kļūt par realitāti arī Latvijā. Šajā virzienā aktīvi darbojas gan auto ražotāji, gan tehnoloģiju uzņēmumi, lai pēc iespējas ātrāk sāktu izmantot 5G tīkla potenciālu transporta jomā.

Pirmajā vietā - satiksmes drošība

Pasaules veselības organizācijas dati liecina, ka satiksmes negadījumos ik gadu bojā iet 1,35 miljoni cilvēku. Pēc ekspertu domām, krietni uzlabot situāciju palīdzēs 5G tīkla attīstība un pielietošana transporta nozarē. Automašīnas, kas tiks aprīkotas ar piektās paaudzes tīklu, spēs ne tikai precīzi novērtēt situāciju uz ceļa un potenciālos draudus autovadītaja izvēlētajā maršrutā, bet arī ātri sazināties ar citiem tuvumā esošajiem transportlīdzekļiem.

Tādējādi auto, kas uz ceļa pamanījis, piemēram, bīstamu seguma bojājumu vai melno ledu, spēs ātri par to brīdināt tuvākās mašīnas. Tas dos iespēju izvairīties no potenciālajiem negadījumiem, uzlabojot kopējo braukšanas drošību. Pašreizējais 4G sakaru tīkla standarts, pēc ekspertu domām, šādiem risinājumiem nav piemērots nepietiekama datu ātruma pārraides dēļ. Situācija uz ceļa nepārtraukti mainās, un ceturtās paaudzes tīkla datu pārraides kavēšanās ir pārāk liela, lai savlaicīgi nodotu informāciju par mainīgajiem apstākļiem citiem satiksmes dalībniekiem un palīdzētu novērst negadījumus.

5G drīz katrā auto?

Jau astoņpadsmit auto ražošanas uzņēmumi ir sākuši sadarbību ar Huawei 5G tehnoloģiju integrēšanā mašīnu aprīkojumā. Uzņēmums piegādās tehnoloģijas 5G transportlīdzekļu testēšanai vadošajiem autobūves uzņēmumiem Ķīnā, piemēram, Dongfang, FAW Group, BYD, Great Wall, Chery, T3 Mobility u.c. Lai arī patreiz šajā aliansē nav neviena Eiropas autoražotāja, tie arī varēs piedalīties 5G transportlīdzekļu ekosistēmas izveidē, jo teju visi Eiropas un ASV autoražotājiem ir cieša sadarbība vai pat izveidoti kopuzņēmumu ar Ķīnas partneriem. 5G dos jaunu impulsu viedo automašīnu un autonomā transporta attīstībā, kas, cerams, jau drīz patērētājiem ļaus baudīt mūsdienu tehnoloģiju satiksmes drošības risinājumus.

“Tehnoloģiju attīstība straujiem soļiem virzās uz priekšu - Huawei jau pagājušajā gadā ieviesa pirmo 5G sakaru moduli MH5000, kas paredzēts transporta nozares vajadzībām. Tas ļauj automašīnu ražotājiem ieviest dažādus gudros risinājumus, kas ļautu transportlīdzekļiem savā starpā pastāvīgi apmainīties ar informāciju, tādējādi uzlabojot satiksmes drošību. Savukārt pirms diviem gadiem Huawei parādīja, kā viedtālrunis Mate 10 Pro spēj vadīt automašīnu Porsche, izmantojot sensorus un jaudīgus mākslīgā intelekta risinājumus. Šobrīd, pateicoties piektās paaudzes tīklam, autoražotājiem ir pavērtas jaunas iespējas inovāciju ieviešanai un nozares attīstībai,” uzsver Rikijs Čens, “Huawei Technologies” vadītājs Baltijā.

5G ļaus pārvietoties dabai draudzīgāk

Ieguvumus no 5G tīkla inovācijām transporta jomā gūs arī daba. Lielāko ieguvumu sniegs automašīnu spēja sazināties ne tikai savā starpā, bet arī ar infrastruktūras objektiem, piemēram, ceļu segumu sensoriem un luksoforiem. Šāda komunikācija ļaus krietni samazināt sastrēgumstundās pavadīto laiku, ietaupot degvielu un samazinot izplūdes gāzu apjomu gaisā.

Tāpat automašīnām būs vieglāk izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, maršrutam tiks piedāvāti mazāk noslogoti ceļi, tādējādi tiks novērsta lieka bremzēšana un taupīti patērējamie resursi. Savstarpēji koordinēta braukšana ļaus mašīnām uz automaģistrāles droši pārvietoties barā, samazinot gaisa pretestību starp automašīnām un tādējādi tērējot mazāk enerģijas ātruma saglabāšanai. Visi šie jauninājumi ļaus automašīnām patērēt mazāk degvielas vai elektrības un samazināt izmešu apjomu gaisā, nodrošinot cilvēkiem iespēju pārvietoties dabai draudzīgākā veidā.

 
Visi komentāri
 
reku 4.jūnijs 2020 13:22
6 0 Atbildēt

"bet arī ātri sazināties ar citiem tuvumā esošajiem transportlīdzekļiem."-nu tas jau ir ļoti interesanti.Gribētos redzēt kāda saziņa notiks ar divdesmitgadīgo humpalu autoparku.Jeb valdība taisās izdalīt visiem jaunus automobīļus.Līdz šim vislabākais kas padodas tas ir kautko aizliegt.

650 6.jūnijs 2020 3:11
0 0 Atbildēt

Jocīgi,ka (pagaidām) neviens nav aizliedzis dr-st.Mašīnas tusēsies baros,tām būs pat savas pilsētas un kapsētas.Tās uzpildīsies gaitā,cita no citas pirks pakalpojumus, attālināti koriģēs vairošanās procesu un ievēlēs (*ujavejo..) Valdību. Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti