Pēc nelaimīgajiem Žigulista piedzīvojumiem pie Liepājas ielas dzelzceļa pārbauktuves, iAuto nolēma noskaidrot, kas tā bija par vēstuli un kas tur rakstīts.
Tiem, kas nesaprot, par ko runa, lasiet šeit. Kā man paskaidroja CSDD kvalifikācijas daļas priekšnieks, tā esot CSDD atbilde uz kādas privātpersonas jautājumu par pārkāpuma iespējām šajā krustojumā. Tagad publicējam situācijas shēmu un CSDD atbildes teksta daļu, kas attiecas uz šo tēmu. ... Ceļu satiksmes drošības direkcija izskatīja Jūsu vēstuli un paskaidro: 1. automobiļu nr.1 un nr.2 vadītāji, apbraucot pirms dzelzceļa pārbrauktuves apturētos transportlīdzekļus, pārkāpj Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) 124.3.apakšpunkta prasības. Bez tam šo automobiļu vadītāji pārkāpj arī CSN 53.punkta prasības, kas nosaka, ka pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā vadītājam uz brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā; 2. situācija, kad automobiļa nr.1 vadītājs pa pretējo braukšanas joslu apbrauc automobiļus nr.3 lai nogrieztos Atpūtas ielā, saskaņā ar CSN 1.1.apakšpunktu (terminu “apdzīšana”) nav uzskatāma par apdzīšanu, jo transportlīdzeklis neatgriežas iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē), bet, pārkāpjot iepriekšminētās CSN 53.punkta prasības, no pretējā virziena braukšanas joslas nogriežas uz citu ceļu; 3. dzelzceļa pārbrauktuves robežas ir noteiktas ar CSN 1.14. apakšpunktu (terminu “dzelzceļa pārbrauktuve”). Dzelzceļa pārbrauktuves robeža ir iedomāta līnija, kas perpendikulāri ceļa asij šķērso brauktuvi, sākot no dzelzceļa pārbrauktuves barjeras, bet, ja šādas barjeras nav, — no 134. vai 135.ceļa zīmes. Vienlaikus informējam, ka Ceļu satiksmes drošības direkcija nav tiesīga dot slēdzienu par to, kurš ceļu satiksmes dalībnieks ir vainojams ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā. .. Izlasot šo atbildi un parunājoties ar CSDD kvalifikācijas daļas priekšnieku nonācu pie secinājuma, ka CSDD neko jaunu nav izdomājuši un izmanto divus CSN punktus: 124.3 un 53. Interesanti, kur ir robeža starp stāvošu (apturētu) auto kolonnu pirms aizvērtas dzelzceļa pārbrauktuves un vienkārši stāvošu kolonnu pirms autobusa, kas izlaiž pasažierus (tur ir arī autobusu pietura), sabojāta auto vai kāda cita šķēršļa? Ja rinda ar automobīļiem būtu līdz Āgenskalnam (kas ir iespējams), vai tad arī vadītājam būtu jāzina, kāpēc priekšā stāvošie auto ir apturēti? Pamēģināsim arī mēs modelēt šo situāciju tieši no vadītāja viedokļa: vadītājs brauc pa Liepājas ielu. Te viņam priekšā stāv vairāku auto kolonna. Starp automobiļiem viņš redz arī sabiedriskās satiksmes transportu - iespējams, tas ir apstājies, lai izlaistu/uzņemtu pasažierus. Vadītājs nezina īsti, kāpēc priekšējais auto stāv. Vadītājs droši zina, ka pirms pārbrauktuves ir krustojums, ar Atpūtas ielu, kur viņam arī nepieciešams nokļūt. Vadītājs, pamatojoties uz CSN 47.pantu: 47. Pirms jebkura manevra — braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa apturēšanas u.tml. — vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem; ja to nav vai tie nedarbojas, — ar roku atbilstoši manevram. sāk apbraukšanas manevru, redzot, ka nevienam viņš šobrīd netraucē un zinot, ka drīz pēc tam viņš iegriezīsies Atpūtas ielā. Pirms paša krustojuma vadītājs redz, ka automobiļu kolonna sākas tieši no krustojuma zonas un pirmais apturētais auto stāv, pārkāpdams CSN - tuvāk par 5 m pirms krustojuma. Tad arī vadītājs pamatojoties uz CSN 54. pantu 54. Ja transportlīdzekļa gabarītu vai citu iemeslu dēļ nav iespējams nogriezties no attiecīgā malējā stāvokļa, ir atļauta atkāpe no šīs prasības, ja tas netraucē citu transportlīdzekļu kustību. veic labo pagrieziena manevru no kreisās puses, jo savādāk tas dotajā gadījumā nav iespējams un nepareizi stāvošais auto droši ir uzskatāms par šķērsli vai "citu iemeslu". Sanāk, ka vadītājs tomēr neko nav pārkāpis!? Vēl ir interesanti, uz kāda pamata Klijānu ielā (ceļu policijā) tiek izmantoti dokumenti (atbildes), kas adresēti privātpersonai pilnīgi cita gadījuma sakarā? Acīmredzot tomēr ir jāiesniedz sūdzība, lai saņemtu kvalificētu atbildi, jo situācija nav viennozīmīga. iAuto redaktors- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
taapat neko nepanaaksiet :(
-----
MaD