Ņemot vērā, ka Latvija ir viens no starptautisko autopārvadājumu tiltiem starp rietumiem un austrumiem, septembra vidū netālu no Rīgas uz divām dienām bija izvietojusies autoriepu ražotāja „Continental AG” rīkotā ikgadējā „Continental Roadshow 2009” nometne. Šās ceļojošās miniizstādes laikā autopārvadātāji visā Eiropā, sākot no Algarves kalniem Portugālē un Bulgārijas galvaspilsētu Sofiju dienvidos un beidzot ar Skandināvijas ziemeļiem, tiek iepazīstināti ar „Continental” jaunākās paaudzes kravas automobiļu riepām. Riepu prezentācijā Pierīgā piedalījās „Continental” pārstāvja SIA „Laneks” uzaicinātie autopārvadātāji un autopreses pārstāvji.
Autopārvadājumu efektivitātes uzlabošana iet kopsolī ar izmaksu samazināšanu un „Continental AG” pie šiem uzdevumiem ir strādājis ne tikai pašreizējās ekonomiskās krīzes apstākļos, tā prezentācijā uzsvēra Baltijas reģiona mārketinga un pārdošanas vadītājs Amīrs Golibigi. Tieši tādēļ „Continental AG” tieši pašreiz, kad izmaksu optimizācija ir vēl jo svarīgāka, spēj laist apgrozībā jaunas paaudzes R un L sērijas riepas kravas automobiļiem. Šī sērija ir turpinājums jau 2008. gadā apgrozībā laistajai autopiekabju riepai HTR2.
Par pilnīgi jaunas paaudzes riepām ļauj runāt novatoriski tehnoloģiskie risinājumi, kas izmantoti ražošanā. Jaunajām R un L sērijas riepām ir citāds – vairāk izliekts – sānu daļas profils, kas efektīgāk darbojas pie lielām slodzēm, jauns četrslāņu riepas karkass ar jaudīgākiem metāla pastiprinājumiem sānos un „Continetal AG” patentētā „Air-Keep” (pazīstama jau no HTR2) tehnoloģija jeb īpaši blīvs molekulārās struktūras slānis riepā, kā uzdevums ir novērst riepā iepumpētā gaisa dabisko zudumu caur gumijas porām, kā arī vairāki jauni protektora zīmējumi.
„Air-Keep” tehnoloģija ir ļāvusi saglabāt nemainīgu gaisa spiedienu riepā par 50% ilgākā laikā nekā iepriekšējo paaudžu riepās. Tas ir lielisks ieguldījums rites pretestības samazināšanā un līdz ar to riepas kalpošanas ilgumā un degvielas taupīšanā. Jaunais četrslāņu karkass un izmainītais sānu profils efektīgāk uzņem un neitralizē radiālos, bet jo īpaši sķērsvirziena spēkus un samazina riepas sānkustību par 5%. Tādējādi ir uzlabota gan riepu izturība, gan satiksmes drošība.
Neskatoties uz jauno riepu karkasu metāla pastiprinājumiem, šīs riepas ir vieglākas nekā priekšteces, jo gumijas sastāvā ir palielināta kaučuka daļa, kas kopā ar protektoru zīmējumiem atkal ļauj runāt par rites īpašību uzlabošanos, lielāku iespējamo nobraukumu un degvielas ekonomiju. Pateicoties sānkustību samazināšanai ražotājs varēja palielināt par 1,5 līdz 2 mm (atkarībā no riepas modeļa) protektora daļas augstumu, kas sekmē nobraukuma palielināšanos. Savukārt riepu karkasa uzlabošanai ir liela nozīme arī riepu atjaunošanā, jo nevienam nav noslēpums, ka kravas autoriepas pēc rūpnīcas protektora nodilšanas izdzīvo vēl vairākus ekspluatācijas mūžus ar atjaunotiem protektoriem, ja vien nav bojāts karkass.
R grupas riepas lielākoties paredzētas reģionāliem pārvadājumiem pa dažāda seguma autoceļiem, bet L grupas riepas domātas tālsatiksmes pārvadājumiem pa autostrādēm ar labu asfalta segumu. Pie pareizas ekspluatācijas R grupas riepu nobraukums jaunajā paaudzē ir palielināts par 20%, bet L grupas riepām pat par 25%. Abas riepu sērijas tiek ražotas piecos izplatītākajos izmēros 295/80, 315/80, 315/70, 295/60 un 315/60.
Līdz ar jaunajām riepām „Continental AG” cenšas uzlabot arī piedāvāto servisu un ir izstrādājis „ContiCostCalculator”. Šī izmaksu kalkulācijas programma, ko ir sertificējusi Vācijas transportlīdzekļu uzraudzības apvienība DEKRA, pamatojoties uz katra pārvadātāja individuāli ievadāmajiem datiem par autoparka lielumu, vedamajām kravām, attālumiem un plānotajiem gada nobraukumiem, ceļu apstākļiem un citiem aspektiem, aprēķina optimālāko riepu izvēli. Jāpiebilst, ka „ContiCostCalculator” datu bāzē ir informācija arī par „Continental” galveno konkurentu riepām un tādējādi ir redzams izmaksu salīdzinājums. „Continental AG” cer, ka izmaksu kalkulators kļūs par autopārvadātāju efektīgu palīgu ikdienas darbā.
Ainārs Zariņš
neizskatās, ka vietējie pārvadātāji domā par taupību, ja jau var atļauties maukt pa mūsu ceļiem uz 100 un vairāk, par mikriņiem vispār nav vērts runāt - kamikadzes! :D