Seula, Koreja. Ir sagaidāms, ka kompānijas Hyundai Motor jaunā "Sonata", kas šobrīd tiek pieteikta, ar savu drosmīgo dizainu sapurinās pasaules vidējās klases sedanu tirgu.
2010. gada Sonata atspoguļo Hyundai jauno „fluidiskās tēlniecības” dizaina stilu un tai piemīt izcila veiktspēja un vadošās drošības sistēmas šajā segmentā, kā arī augsta degvielas efektivitāte. Apvienojot modernās tehnoloģijas, jaunā Sonata pacels Hyundai vārdu vēl augstāk.
„Sonata noteiks jaunu standartu pasaules līmeņa vidējās klases sedaniem ar modernu tehnoloģiju, pirmšķirīgu konstrukcijas kvalitāti un saviļņojošu dizainu” automašīnas atklāšanas ceremonijā Seulā šodien teica Euisins Čungs (Euisun Chung), Hyundai viceprezidents. „Jaunā Sonata pacels Hyundai vērtības vēl augstākā līmenī.”
Ceremoniju, kas notika modernā kafejnīcā upes krastā, apmeklēja vairāk kā 200 ievērojamas personas, uzņēmuma vadošie darbinieki un mediju pārstāvji. Sonata Korejā ir tikusi pārdota iespaidīgos apjomos jau kopš pirmās paaudzes modeļa izlaišanas 1985. gadā. Sestās paaudzes Sonata turpinās šo panākumu pilno tradīciju ar nevainojamu kvalitāti, kāda šodien redzama citos Hyundai labākajos modeļos, piemēram, Genesis un EQUUS.
Hyundai sāka izstrādāt jauno Sonata 2005. gadā zem segvārda YF (Iespējams, ka dažos reģionos šī automašīna tiks izlaista ar citu nosaukumu). Projekts no konceptauto līdz pārdošanas posmam ilga 4 gadus un izmaksāja 372 miljonus ASV dolāru.
Lai arī šī ir pilnīgi jauna automašīna, Hyundai saglabā nosaukumu Sonata, jo šī vidējās klases automašīna ir bijusi Korejas populārākais sedans. Īstenojot jaunu „fluidiskās tēlniecības” dizaina estētiku, 2010. gada Sonata tiecas pēc jaunāka un estētiskāka dizaina savā iekšējā un ārējā profilā. Šī dabas iedvesmotā „fluidiskā tēlniecība” cenšas transportlīdzekļa formā atspoguļot izsmalcinātību un dinamismu un kalpos kā Hyundai nākotnes dizaina identitātes būtība.
Ārējais jaunās Sonata dizains veido ietilpīgu izskatu, kuram raksturu piešķir pilnveidotās un harmonizētās līnijas. Iekšpuse demonstrē dinamismu, kas atbilst ārpusei, bet nesamazina komfortu vai ērtības. Sonata ir pieejama deviņās virsbūves krāsās, sākot no Remington sarkanās līdz pat zili melnajai un Espresso krāsai, apmierinot dažādās jaunāku klientu gaumes.
Jaunā Sonata ar sava 2 litru Theta II MPi benzīna dzinēja palīdzību nodrošina pārliecinošu veiktspēju (max. jauda 165 zs, max. griezes moments 20.2㎏•m). Degvielas ekonomija ir uzlabota par vairāk kā 11%, salīdzinot ar iepriekšējo Sonata, nodrošinot augstāko degvielas ekonomiju šajā segmentā - 12.8 kilometri uz litru. Pie tam, visi dzinēji tiks piedāvāti ar jaunu sešu ātrumu pārnesumkārbu veiktspējas papildus palielināšanai.
{page}
Lai apmierinātu stingrākās automašīnu drošības un avārijas aizsardzības prasības, Sonata ir konstruēta no karsti presēta īpaši izturīga tērauda un aprīkota ar sešiem gaisa spilveniem.
Pie tam, drošību uzlabo standarta aprīkojumā iekļautā Transportlīdzekļa Dinamiskā Kontrole, kas ietver slīpuma uzsākšanas asistenta kontroles un bremžu asistenta sistēmas funkcijas – pionieris šajā konkurējošajā nozarē.
Jaunā Sonata ir aprīkota ar nolaižamu panorāmas jumtu, kas sastāv no trim daļām un rada atklātuma un brīvības sajūtu, kā arī izskatās eleganti. Parkošanās Vadības Sistēma (PGS) ļauj vadītājam izvairīties no šķēršļiem, novietojot auto paralēli vai braucot atpakaļgaitā. Dimension Premium skaņas sistēma nodrošina augstas kvalitātes skaņu trīs režīmos, apmierinot klientu plašo muzikālo gaumju spektru.
Mozen telemātikas sistēma, kas debitēja 2003. gadā Korejā, ir attīstījusies un kļuvusi mūsdienīgāka, piedāvājot dažādākas un uzlabotas multivides un IT funkcijas. Jaunā Mozen Premium Plašās Navigācijas sistēma nodrošina vadītājiem ātrākus sakaru pakalpojumus caur trešās paaudzes WCDMA bezvadu tīklu. Jau divus gadus tiek piedāvāti arī tādi bezmaksas drošības pakalpojumi kā SOS un pretzagļu izsekošanas pakalpojums. Audio un vizuālo funkciju uzlabojumi ietver 8 collu platekrāna displeju un JBL Premium skaņas sistēmu.
Jaunajā Sonata Hyundai piedāvā bezvadu transportlīdzekļa uzraudzības pakalpojumu – vēl vienu pakalpojumu, kas šajā nozarē ir pionieris – caur Mozen Autocare pakalpojumu, sasaistot automašīnas elektroniskās vadības sistēmas ar uzraudzības centru. Centrs pārbauda, vai dažādajos automašīnas komponentos nav problēmu un informē vadītāju par analīzes rezultātiem, kā arī sniedz braukšanas norādījumus uz tuvākajiem servisa centriem, ietaupot vadītāja laiku.
Hyundai plāno šogad Korejā pārdot 60 000 Sonata automašīnas. Ārzemēs jaunās Sonata ražošanu Hyundai sāks Alabamas rūpnīcā nākošā gada sākumā, savukārt ražošana un pārdošana Ķīnā sāksies 2011. gada sākumā. Hyundai paredz pārdot 450 000 automašīnas gadā visos tirgos (kopā Korejā un ārzemēs), sākot ar 2011. gadu.
Pie tam, Hyundai plāno nākošā gada janvārī prezentēt benzīna versiju ar 2.4 litru Theta II GDI dzinēju, kas ASV tirgū tiks piedāvāts kā standarta dzinējs.
Jaunās Sonata cena svārstīsies no 17 600 līdz 21 450 ASV dolāru.
Uzņēmums Hyundai ir pārliecināts, ka jaunā Sonata ar ievērojami uzlabotajām iespējām piesaistīs un apmierinās gan jaunus, gan pašreizējos klientus. Uzlabotā specifikācija ir sekojoša: VDC, elektroniska rokas bremze, selektīvie amplitūdas amortizatori, augšējais bremžu lukturis, apsildāmi aizmugurējie sēdekļi.
Kautkā ļoti toyotas atgādīna.