Vēlreiz – LĒTĀK UN EFEKTĪVĀK 6

 
13.oktobris 2012 10:30

Pirms dažām nedēļām publicētās Gunāra B. pārdomas par ātruma regulēšanas paņēmieniem („Lētāk un efektīvāk”) ir šī perioda lasītākais „iAuto” raksts. Nu pastā vēl viena lasītāja vēstule ar konkrētu priekšlikumu par to, kā ātruma kontroles sistēmu veidot lētāk un efektīvāk.

„Tikko biju komandējumā Itālijā un varu padalīties ar saviem novērojumiem. Avāriju statistikas ziņā, itāļi nav nekādi teicamnieki (uz Skandināvijas fona), sevišķi slikti izskatās cietušo un bojāgājušo statistika. Manuprāt, tas saistīts ar lielo divriteņu transportlīdzekļu skaitu. Bet jebkurā gadijumā, viņu statistikas rādītāji ir četras - piecas reizes labāki par mūsējiem.
 
Pats esmu diezgan pabraukājies gan pa Ziemeļitāliju, gan Romu, gan Palermo/Neapoli, gan ar auto gan ar moci. Nu man ir izveidojies viedoklis. Vienā vārdā – brauc viņi ļoti meistarīgi, bet dažkārt tomēr ātrums ir lielāks par meistarību. Man patīk Itālijas satiksmes plūsmas dinamiskums, vieglums, katra satiksmes dalībnieka prasmes un savstarpējā mijiedarbība. Ar itāļiem pārrunājot šo, viņi smejas – slikti braucēji vienkārši ielido aizās un nemaisās pa ceļu. Laikam sava daļa taisnības šajā ir. Ceļi ir prasīgi pret braucēju un kļūdas nepiedod. Ceļu profils vietām ļoti savdabīgs, adrenalīnu pumpējošs pat pie legālajiem 90 km/h. Pašam spilgtā atmiņā ir pēdējā pavasara motoceļojuma Apenīnu posms, kurā nācās 3 stundas braukt 180 km. Vietā kur atļauts 90 un satiksmes nav tikpat kā nekādas. Segums ideāls, tikai līkums pēc līkuma… "Otrā roba" karalis …. Bet zīmju izvietojums vienmēr pareizs un precīzs. Arī bezjēdzīgus ātruma ierobežojumus neesmu manījis. Šeit es runāju par vietējās nozīmes ceļiem. Autostrādes gan visur Eiropā ir vienādas – garlaicīgas taisnas stīgas, betons un metāls...
 
Bet paskatoties un salīdzinot mūsu pašu aktualitāti – ātruma kontroli, man atklājās interesantas lietas. Nav taisnība ne Kozlovskim, ne Ķuzim, ka Vitronika produkti ir kaut kāds tehniskās domas augstākais lidojums. Vislabākā ātruma kontrole ir BEZ RADARA ... Itālijā uz autostrādēm ļoti plaši ieviesta un braucēju atzīta, kā drošību uzlabojoša un stresu noņemoša, ir laika kontroles sistēma. Princips pavisam vienkāršs – ceļa sākumā VISAS mašīnas nofotografē, piefiksē laiku. Posma beigās atkal VISUS nofotografē, piefiksē laiku, sarēķina cik ilgi attiecīgais posms ir veikts. Ja piemēram, ir veikts 45 km garš posms, vietā kur atļauts 90 km/h, un tas ir nobraukts zem 30 minūtēm - “gonščiks” saņem kvīti – proporcionālu “ietaupītajam” laikam. No maniem paziņām neviens gan nav ticis sodīts, bet sodi ir bargi un jau no pirmās minūtes. Un arī jāpiekrīt – lai uz ceļa kurā ir kaut kāda satiksme, noturētu VIDĒJO ātrumu pie legālā limita, ir “jāgāž” diezgan strauji...
 
Sistēmas burvība ir tajā, ka ir sagatavotas daudzas fotoaparātu “ligzdas” un jebkura no tām var būt gan posma sākums, gan beigas. Protams – lielāko tiesu tā ir vienkārši tukša “ligzda”. Braucējs var jau mēģināt bērnišķīgi riskēt, un posma ietvaros “atvilkt”, tad izkāpt “zaļajā pieturā” un cerēt kopsummā iekļausies laika limitā, attiecīgi - paliks nesodīts. Bet kopumā, kā paši itāļi atzīst – sistēma ir objektīva un disciplinējoša. Tā māca laika plānošanu un nesoda par straujāku apdzīšanu. Protams, atsevišķos melnajos punktos un remonta vietās Itālijā ir saglabāti klasiskie radari – skaidri un paredzami marķēti tie sasniedz savu uzdevumu – samazināt ātrumu konkrētajā vietā. Un cik sapratu no attieksmes, tāpat līdz 10 - 15 km virs normas neviens apgrūtināts netiek. Negribu mētāties ar diletantiskiem apgalvojumiem, bet tomēr - padomājam tehniski. Cik es sapratu no Vitronika sāgas – Dati grupa jau ir uztaisījuši OCR programmatūru, kura pazīst un “lasa” mūsu auto numurus. Atvērt fotoaparāta slēdzi, tad,  kad uz ceļa ir “objekts” arī nav nekāda “raķešu zinātne”. Uzveidot piemērotu, vandāļu un laika apstākļu drošu ietvaru var jebkurās ex-kolhoza mehāniskajās darbnīcās... Dārgākais būtu sabūvēt ietvaru vietas... Bet arī tas nav kritisks jautājums, jo fotoaparāts ir kompakts, to var pielikt pie viaduktiem, ceļa norādēm. Ko es ar šo gribēju teikt – sistēma ir līdz ļoti vienkārša, to mūsu inženieri [droši vien] var izveidot tepat Latvijā, nemaksājot nekādus miljonus ārzemniekiem. Un tā risina galvenos drošības jautājumus – “nomierina” plūsmu, soda masīvu, brutālu, ilgstošu ātru braukšanu. Mūsu varneši ir tik ļoti ieciklējušies uz fotoradariem, kā tādu panaceju visām lielceļu kaitēm, bet es aicinu paskatīties tālāk, kāds tad ir virsuzdevums ? Būtu interesanti dzirdēt mūsu speciālistu un "speciālistu" komentārus.”
 

Verners M. 

 
Visi komentāri
 
287522. viesis 15.oktobris 2012 8:30
0 0 Atbildēt

kas ir lēti un efektīvi braucējam, nav lēti un efektīvi slaucējam, bet uzstāda radarus slaucējs, ne braucējs

287527. viesis 15.oktobris 2012 11:22
0 0 Atbildēt

uzstādot šādu sistēmu sāks brēkt tie paši bāleliņi, kas brēc tagad - jao atkal pa koplietošanass ceļiem ir krietni apspiesta bezmaksas ātruma pārkāpšana... :D

un kaukšana jau nemainīsies, bet nomainīs tik vārdus - mani soda par ceļā pavadītyā laika optimizāciju, nelieši un izspiedēji... :D

287529. viesis 15.oktobris 2012 12:23
0 0 Atbildēt

Ietaupīsi laiku, nogriežot ceļu caur mežu un dabūsi vēl sodu, pisec stulbums...

287532. viesis 16.oktobris 2012 8:14
0 0 Atbildēt

287529

Ietaupīsi laiku, nogriežot ceļu caur mežu un dabūsi vēl sodu, pisec stulbums...

====================

Itālijā posmos, kuros mēra ceļā pavadīto laiku, NAV IESPĒJAS nekur

neko "nogriezt caur mežu" :-) Tā ka par to stulbumu ...ciešāk ieskaties

SEVĪ (drīkst spogulī!) :-) :-) :-)

287535. viesis 16.oktobris 2012 12:16
0 0 Atbildēt

Nu jā šis risinājums ļauj kritiskā situācijā palielināt ātrumu un izvairīties no problēmām, kur savukārt fotoradars sodīs par apdzīšanas (bīstamākā) manevra veikšanu ar +1

287540. viesis 16.oktobris 2012 15:42
0 0 Atbildēt

287529

Ja tu vari tikt līdz salacgrīvai pa mežu ātrāk, nekā pa A1, tad tev pienākās nobeļa prēmija un rallija čempiona tituls :)

Parādi man, kur ir vieta, kur nogriežot caur mežu būtu iespējams izbraukt ātrāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 3

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti