APDZĪT PIECUS ? 76

 
14.novembris 2012 11:10

Ap „Neapdzen krustojumā!” esam labi pačalojuši, viens otru paknābājuši, iespējams – kādu nākotnē derīgu atziņu savās programmās ierakstījuši. Bet Gunārs B. raksta – viņam esot kas piebilstams.

- Aizķēra viens zīmīgs komentāriņš. Viesis 287835. rakstīja - un kā tad ir ar vairāku auto apdzīšanu...
Nu – kā tad ir? Pēc kaut kā slikta šis manevrs ož? Noteikumus zinam? Atsvaidzinam?


Trīs ali no manis tam, kurš atradīs noteikumos šāda manevra aizliegumu. Gluži otrādi – jau pašā sākumā, vispārīgajā CSN daļā melns uz balta teikts – (p.1.2.) apdzīšana - braukšana garām vienam vai vairākiem braucošiem transportlīdzekļiem, iebraucot pretējā braukšanas joslā (brauktuves pusē) un atgriežoties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē). Tālāk variet meklēt 10. nodaļā (p.121. utt.) apdzīšanas aizliegumus. Ja atrodiet kaut ko par „vairākiem vienā paņēmienā” – atrakstiet. Tikai ne anonīmi – alu atdot nevarēšu...

Nesaku, ka šāds manevrs ir labs un ideāli drošs. Taču tas ir neizbēgams, jo normālu distanču ievērošana Latvijā nav modē. Starp citu – vai visi zina, kāda tad ir „normāla distance”? Eksāmenā būsiet pareizi atbildējis, ja teiksiet – puse no ātruma (tātad pie 90 km/h – 45 metri). Vai daudzi pie mums tā brauc? Un vai kāds vispār „uz aci” un kustībā var noteikt 45 metrus? Labāki ir angļu noteikumi, kuri prasa divu sekunžu atstarpi. Kas priekšējais brauc garām kādai atzīmei (stabam, ceļa zīmei), saki „viens”, tad „divi”. Un, ja šajā brīdī esi pie atzīmes, distance ir pareiza (arī pēc mūsu „pusātruma” rēķiniem). Varu vēlreiz derēt, ka līdz divi izskaitīs retais. Jo mēs braucam ar divreiz, četrreiz mazākām atstarpēm. Limitiem atbilstošā ātrumā, bet bīstami. (Par to neviens nav sodīts). Ja ātrums zem limita, ja izveidojies „vilcieniņš”, garām tam tikt citādi, kā apdzenot vairākus – kaut piecus vai 15 - vienā paņēmienā, nav iespējams. Un noteikumi to neaizliedz.

Grūtāk ir tikt garām vairākiem smagajiem reizē. Tie ir gari, tie ir augsti un aizsedz lielāku daļu no zonas, kuru es gribētu pārskatīt. Piedevām – šie brāļi laupītāji tiešām pārkāpj noteikumus, kuru p.120. skan – „Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268.punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie ransportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē. Šī prasība nav spēkā, ja transportlīdzekļa vadītājs gatavojas apdzīt, kā arī intensīvas ceļu satiksmes apstākļos.” Pārkāpj, vai arī ja kādus kilometrus septiņus „gatavojas apdzīt”. Un tu dīdies aiz viņa, CSN atkārtodams un naivi cerēdams, ka šis atkāpsies un varbūt pat labā pagrieziena signālu pamirkšķinās...

 

 
76 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
287877. viesis 14.novembris 2012 12:23
2 0 Atbildēt

Va vellos.... es līdz sim biju maldīgi domājis, ka apdzīt vairākus ar vienu reizi nedrīkst, bet izrādās, ka tas ir pilnīgi legāli pēc CSN ;) Jāpalasa uzmanīgāk.

287876. viesis 14.novembris 2012 11:47
1 1 Atbildēt

Atbalstu VWfanu. Kur problēma braukt lēnāk? Pakaļa deg? Ieliec kruīzā 85 un brauc. Ne reizi neesmu neko nokavējis un mašīna arī labāk saglabājās, nav jāmoca dzinējs. Degvielas ekonomija arī sanāk. Tā kā, lai tie skrējēji atdurās...

287890. viesis 15.novembris 2012 0:09
1 0 Atbildēt

Tie, kuri lien pakaļā, neievērojot distanci, ir savā attīstībā iestrēguši anālajā fāzē (apt. 6 gadu vecumā - pēc psihoanalītiķa Zigmunda Freida novērotā).

Pirmkārt, ja vajag steigties un gribi apdzīt, tad to vieglāk izdarīt, ja tu esi ieturējis distanci, līdz ar ko vari palielināt ātrumu, pirms izbrauc uz pretējās joslas (kur atrasties ir bīstami, tāpēc tajā tūļāties nevajadzētu).

Otrkārt, tu nevari zināt, ko darīs priekšā braucošais, tāpēc nav gudri riskēt sabojāt savu dienu ar to, ka ieskriesi strauji bremzējošajam auto pakaļā dēļ nepietiekamas distances.

Treškārt, citi autovadītāji tevi cienīs tad, ja tu ar cieņu attieksies pret citiem, piemēram, ļausi bez problēmām kādam tevi apdzīt un atgriezties savā joslā šā manevra laikā (nevis kā infantils, greizsirdīgs debiliķis samazināsi distanci, lai tikai citiem radītu grūtības apdzenot).

Ceturtkārt, lielāka distance samazinās to, cik daudz priekšā braucošā izplūdes gāzes tu elposi.

Piektkārt, lielāka distance tev dos kripatiņu vairāk iespēju izbaudīt arī ceļa apkārtni (nevis tikai priekšā braucošā auto pēcpusi skatīties), tai skaitā arī laikus pamanīt bedres uz ceļa, ko tu varētu apbraukt.

P.s. Man tiesības ir tikai pāris mēneši, t0mēr brīžiem šķiet, ka daudzi pieredzējušākie braucēji šādas lietas saprot sliktāk par mani. Dīvaini, pašam grūti noticēt.

Varbūt ilggadīga atrašanās pie stūres kaut kā destruktīvi ietekmē psihi??? Piemēram, uz vientuļa samērā šaura,l taču taisna ceļa caur mežu, kur nav nevienas citas mašīnas, es mierīgi bez vipendroniem apdzenu kravinieku, kas brauc ar apt. 80 km/h. Apdzīšanas brīdī viņš sagriež stūri uz kreiso pusi. Zajibis attieksme, ne.

Protams, šādus gadījumus nevar vispārināt. Tomēr reizēm gribās saprast, kas notiek galvā šādiem cilvēkiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 11

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti