Autovadītāji Latvijā pieraduši apgalvot, ka mūsu valstī ir tādas bedres, kādas nevar redzēt nekur citur. Taču, kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) māsas kompāniju dati Lietuvā un Igaunijā, arī šajās valstīs bedres rada iespaidīgus zaudējumus.
Tāpat BALTA dati liecina, ka tās klientu automašīnas no bedrēm ir cietušas arī citās Eiropas valstīs.
Kā izrādās, šī gada sākumā izteikti vairāk negadījumu saistībā ar bedrēm piedzīvots ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā. Šī gada trijos mēnešos Igaunijā par iebraukšanu bedrēs BALTA māsas kompānija klientiem atlīdzinājusi zaudējumus 36 280 latu (46 500 eiro) vērtībā, bet pieteikto gadījumu skaits ir divas reizes lielāks nekā attiecīgajā periodā pērn.
Savukārt Lietuvā apdrošinātāja „Lietuvos Draudimas” dati liecina, ka pēc iebraukšanas bedrēs šogad līdz maijam cietušas 300 automašīnas, kas ir par 60% vairāk nekā tajā pašā laika posmā pērn. BALTA māsas kompānija prognozē, ka šogad Lietuvā kopējais atlīdzību apmērs par bedrēm sasniegs 81 600 latu (400 000 litu).
„Aplūkojot BALTA statistiku, esam saņēmuši mūsu klientu pieteikumus par bedrēs cietušiem auto Zviedrijā, Polijā, Ukrainā, Krievijā un citās valstīs. Apmēram 45% gadījumu, kas notikuši ārvalstīs, piedzīvoti Krievijā, tur reģistrēts arī lielākais negadījums, kad kravas vilcēja piekabei bedres radīja zaudējumus 4000 latu apmērā. Šī gada sākumā problēma ar bedrēm uz ceļiem bija nopietnāka nekā pērn, ko atzīmēja arī mūsu tuvākie kaimiņi lietuvieši un igauņi, atzīstot, ka pieteikumu skaits apdrošinātājiem šogad bijis lielāks,” skaidro BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Kā liecina BALTA dati, šogad par bedrēs bojātiem auto apdrošinātājs saņēmis 120 atlīdzību pieteikumu. Līdz šim BALTA šoferiem atlīdzinājusi zaudējumus 26 000 latu apmērā, bet plānots izmaksāt vēl 16 000 latu.
Kā ziņo BALTA kolēģi „Lietuvos Draudimas”, par gada dārgāko bedri Lietuvā šogad ir kļuvusi J.Jasinskio ielas bedre Viļņā. Iebraukšana šajā bedrē „Volkswagen” automašīnas vadītājam izmaksāja 3 468 latus (17 000 litu). Pērn par Lietuvā dārgāko kļuva kāda bedre Noreikiškės rajonā, kur „BMW” „X6” automašīnas remonts izmaksāja 2 244 latus (11 000 litu). Savukārt Latvijā pagājušajā gadā BALTA klientu vidū nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apjomā sarūpēja kāds šoferis ar „Volkswagen Tiguan”, kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja galva, kā arī ieguldīti ievērojami līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.
Kā liecina apdrošinātāju dati, tad visbiežāk, iebraucot bedrēs, tiek bojātas automašīnas riepas un diski, radot bojājumus automašīnu šasijām. Zemām luksusa vai sporta klases automašīnām zaudējumi tiek nodarīti biežāk, un to zaudējumi ir lielāki.
Mjā, tā nu tas ir - tie kuri gaudo, ka "Lietuvā un Igaunijā, lūk tur tik ir ceļi",
būtībā nekad nav nobraukuši no lielajām maģistrālēm. Kaut igauņu galvenais
ceļinieks pats raksturoja otršķirīgo un vietējo ceļu stāvokli kā "drausmīgu" :-)