Plānots palielināt vecumu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību, šodien atklājot CSDD rīkoto ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts" pastāstīja Andris Lukstiņš.
Daļā sabiedrības pastāv uzskats, ka velosipēdi un mopēdi ir viena transportlīdzekļu grupa. Arī vecāki un bērni domā, ka mopēds "ir puiku braucamais", taču, pavērojot mopēdistu uzvedību uz ceļiem, automātiski rodas šaubas, "vai tie ir tie paši braucamie", klāstīja Lukstiņš.
"Mīts, ka tos var likt vienā grupā ar velosipēdiem, ir jālauž. Mopēdi ātri brauc un manevrē starp rindām. Mopēdu raksturo divi parametri - kubatūra tam ir ne lielāka par 50 kubikcentimetriem un maksimālais ātrums, ar kādu šie transportlīdzekļi var braukt, ir 45 kilometri stundā. Ja ar to brauc ātrāk par 45 kilometriem, tad pamatoti varam teikt, ka tas nav mopēds un nevar braukt ar mopēda apliecību," norādīja Lukstiņš.
Lai satiksmes drošību uzlabotu, CSDD sagatavojusi vairākus priekšlikumus attiecībā uz mopēdistiem. Pirmkārt, topošajiem mopēdistiem būs jākārto braukšanas eksāmens, tāpat plānots palielināt vecuma cenzu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību.
"Ko darīt? Mēs esam izdomājuši vairākas konkrētas lietas, ko vajadzētu mainīt. Pirmkārt, no nākamā gada 1.janvāra visiem, kas gribēs iegūt mopēda vadītāja apliecību, būs jākārto braukšanas eksāmens, jo braukšana pa ielām ir sarežģīta. Jākārto teorija un piedevām arī braukšanas eksāmens. Ir arī doma palielināt vecuma cenzu, jo pašlaik Eiropā ir tikai četras valstis, kur ar mopēdu ir atļauts braukt no 14 gadu vecuma - Igaunija, Latvija, Francija un Itālija. Pārējās pamatā var braukt no 16 gadu vecuma, bet dažās valstīs no 18 gadu vecuma, piemēram, Dānijā. Varētu būt diskusija par 15 gadiem, bet 14 gadi nepaliks, jo cilvēks vēl nav nobriedis, lai piedalīties ceļu satiksmē ar šo agregātu.
Ceļu satiksmes un drošības direkcija šodien atklāja ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts". Kampaņai sagatavotas vides reklāmas un īpaši videoklipi.
Kampaņu organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel&Retail Latvia" un apdrošināšanas sabiedrība "Ergo". Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.
Pagājušā gadā reģistrēts 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījums, kurā cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti. Šobrīd Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 23 tūkstoši mopēdu, kas ir par 25% vairāk nekā motociklu. Vienlaikus mopēdu vadītājiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.
Avots: Nozare.lv
DekstersFF, Vajadzēja ievilkt tam īblim,ja vēl ar papucīti aizsedzas,varētu tam ar priekus sataisīt.A ja nu nejauši tā bija tava paziņa,nu itkā?A pie bodes varēja tā nejauši sagāzties tie skūteri.Tādus tirliņus tikai tā var pārmācīt,domā viņš spējīgs atcerēties tavu feisu,ne tak.Ja demokrātija,tad tā kārtīgi .:)))