Plānots palielināt vecuma cenzu mopēdistiem 14

18.maijs 2013 9:48

Plānots palielināt vecumu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību, šodien atklājot CSDD rīkoto ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts" pastāstīja Andris Lukstiņš.

Daļā sabiedrības pastāv uzskats, ka velosipēdi un mopēdi ir viena transportlīdzekļu grupa. Arī vecāki un bērni domā, ka mopēds "ir puiku braucamais", taču, pavērojot mopēdistu uzvedību uz ceļiem, automātiski rodas šaubas, "vai tie ir tie paši braucamie", klāstīja Lukstiņš.
"Mīts, ka tos var likt vienā grupā ar velosipēdiem, ir jālauž. Mopēdi ātri brauc un manevrē starp rindām. Mopēdu raksturo divi parametri - kubatūra tam ir ne lielāka par 50 kubikcentimetriem un maksimālais ātrums, ar kādu šie transportlīdzekļi var braukt, ir 45 kilometri stundā. Ja ar to brauc ātrāk par 45 kilometriem, tad pamatoti varam teikt, ka tas nav mopēds un nevar braukt ar mopēda apliecību," norādīja Lukstiņš.

Lai satiksmes drošību uzlabotu, CSDD sagatavojusi vairākus priekšlikumus attiecībā uz mopēdistiem. Pirmkārt, topošajiem mopēdistiem būs jākārto braukšanas eksāmens, tāpat plānots palielināt vecuma cenzu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību.
"Ko darīt? Mēs esam izdomājuši vairākas konkrētas lietas, ko vajadzētu mainīt. Pirmkārt, no nākamā gada 1.janvāra visiem, kas gribēs iegūt mopēda vadītāja apliecību, būs jākārto braukšanas eksāmens, jo braukšana pa ielām ir sarežģīta. Jākārto teorija un piedevām arī braukšanas eksāmens. Ir arī doma palielināt vecuma cenzu, jo pašlaik Eiropā ir tikai četras valstis, kur ar mopēdu ir atļauts braukt no 14 gadu vecuma - Igaunija, Latvija, Francija un Itālija. Pārējās pamatā var braukt no 16 gadu vecuma, bet dažās valstīs no 18 gadu vecuma, piemēram, Dānijā. Varētu būt diskusija par 15 gadiem, bet 14 gadi nepaliks, jo cilvēks vēl nav nobriedis, lai piedalīties ceļu satiksmē ar šo agregātu.

Ceļu satiksmes un drošības direkcija šodien atklāja ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts". Kampaņai sagatavotas vides reklāmas un īpaši videoklipi.
Kampaņu organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel&Retail Latvia" un apdrošināšanas sabiedrība "Ergo". Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.
Pagājušā gadā reģistrēts 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījums, kurā cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti. Šobrīd Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 23 tūkstoši mopēdu, kas ir par 25% vairāk nekā motociklu. Vienlaikus mopēdu vadītājiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.

Avots: Nozare.lv 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
290353. viesis 19.maijs 2013 22:20
2 1 Atbildēt

DekstersFF, Vajadzēja ievilkt tam īblim,ja vēl ar papucīti aizsedzas,varētu tam ar priekus sataisīt.A ja nu nejauši tā bija tava paziņa,nu itkā?A pie bodes varēja tā nejauši sagāzties tie skūteri.Tādus tirliņus tikai tā var pārmācīt,domā viņš spējīgs atcerēties tavu feisu,ne tak.Ja demokrātija,tad tā kārtīgi .:)))

290345. viesis 19.maijs 2013 8:13
1 0 Atbildēt

Tur gan darbs ir policijai un audzināšanai, to neatrisinās vecuma latiņas celšana.

Nevajadzētu aizmirst, ka jebkuram sabiedrības loceklim ir tiesības un pat pienākums debloīdam aizrādīt par tizlu uzvedību. Bet pa cik mums visiem uz visu ir pajāt, tad debloīdi uz ceļiem var izpildīties kā tīk.

Reiz braucu un redzēju,kā divi tergļi ,uz skūtera braucošie, iespēra meitenei,kura gāja pa ceļa malu. Iespēra diezgan spēcīgi. Es viņu noķēru to skūtersudistu, piespiedu apstāties un izteicu pretenzijas. Viņš man piedāvāja pa muti sadot ( sīks kvankšķis) un pēc tam pateica, ka tad man būs darīšana ar viņa tēvu un ka tā neesot mana darīšana,kam viņš sper.

Forši.

Pēc tam tas pats mēsls pie Mārupes viena no veikaliem savu sūda pļerduku novietoja tieši pie ieejas durvīm, tām priekšā. Atkal sanāca kašķis, bet iznāca no veikala tantuks, kas puķes tirgo un man aizrādīja '' ko jūs tāds liels un pieaudzis neļaujiet bērniem dzīvot un kasaties'' ?? ( baigais bērns, norijies hamburgerus ka ļum un uz 1,7m garš) Nez kāpēc sūds var nostāties pret durvīm, traucējot visiem ieiet un iziet, bet viņam neko pateikt nedrīkst. Cilvēki gāja ar iepirkumu maisiem, spraucoties garām tam skūterim, bet visiem pajāt.

Tāda tāmūsu sabiedrība...inerta un iegrimuši katrs savā pasaulītē.

290348. viesis 19.maijs 2013 12:34
1 0 Atbildēt

Kā minimums 16gadus vajag... Viņiem tak galvas galīgi tukšas un viņi domā , ka ir ''kruti'' nesoties pa ielām,raujot ratā , un ir pat daži idioti kuri uz braucoša rolleri ar kājām uz sēdekļa nostājās- '' ķip '' ''PRO'' Stunderi :D

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas taču nav iespējams - jeb tomēr? (+ VIDEO) 4

Vai blogerim izdosies apgriezt automašīnu vietā, kur "tas nav iespējams"? Lasīt vairāk

 

General Motors varētu atgriezties Eiropā ar elektromobiļiem 2

GM vadītāja Mērija Barra paziņojusi, ka uzņēmums varētu atgriezties Eiropas tirgū, taču nevis ar iekšdedzes motoru mašīnām, bet gan laikmetam vairāk atbilstošajiem elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

Bez derīgas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises satiksmē joprojām piedalās apmēram 1,3% transportlīdzekļu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" datiem. Lasīt vairāk

 

Valsts policija kopā ar CSDD veic transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi uz Vidzemes autoceļiem 1

Aizvadītajā nedēļā Valsts policija (VP) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) veica transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi un 13 anulētas tehniskās apskates. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti