Plānots palielināt vecuma cenzu mopēdistiem 14

 
18.maijs 2013 9:48

Plānots palielināt vecumu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību, šodien atklājot CSDD rīkoto ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts" pastāstīja Andris Lukstiņš.

Daļā sabiedrības pastāv uzskats, ka velosipēdi un mopēdi ir viena transportlīdzekļu grupa. Arī vecāki un bērni domā, ka mopēds "ir puiku braucamais", taču, pavērojot mopēdistu uzvedību uz ceļiem, automātiski rodas šaubas, "vai tie ir tie paši braucamie", klāstīja Lukstiņš.
"Mīts, ka tos var likt vienā grupā ar velosipēdiem, ir jālauž. Mopēdi ātri brauc un manevrē starp rindām. Mopēdu raksturo divi parametri - kubatūra tam ir ne lielāka par 50 kubikcentimetriem un maksimālais ātrums, ar kādu šie transportlīdzekļi var braukt, ir 45 kilometri stundā. Ja ar to brauc ātrāk par 45 kilometriem, tad pamatoti varam teikt, ka tas nav mopēds un nevar braukt ar mopēda apliecību," norādīja Lukstiņš.

Lai satiksmes drošību uzlabotu, CSDD sagatavojusi vairākus priekšlikumus attiecībā uz mopēdistiem. Pirmkārt, topošajiem mopēdistiem būs jākārto braukšanas eksāmens, tāpat plānots palielināt vecuma cenzu, no kura var pretendēt uz mopēda vadītāja apliecību.
"Ko darīt? Mēs esam izdomājuši vairākas konkrētas lietas, ko vajadzētu mainīt. Pirmkārt, no nākamā gada 1.janvāra visiem, kas gribēs iegūt mopēda vadītāja apliecību, būs jākārto braukšanas eksāmens, jo braukšana pa ielām ir sarežģīta. Jākārto teorija un piedevām arī braukšanas eksāmens. Ir arī doma palielināt vecuma cenzu, jo pašlaik Eiropā ir tikai četras valstis, kur ar mopēdu ir atļauts braukt no 14 gadu vecuma - Igaunija, Latvija, Francija un Itālija. Pārējās pamatā var braukt no 16 gadu vecuma, bet dažās valstīs no 18 gadu vecuma, piemēram, Dānijā. Varētu būt diskusija par 15 gadiem, bet 14 gadi nepaliks, jo cilvēks vēl nav nobriedis, lai piedalīties ceļu satiksmē ar šo agregātu.

Ceļu satiksmes un drošības direkcija šodien atklāja ceļu satiksmes drošības kampaņu "Mopēds - mazs un neaizsargāts". Kampaņai sagatavotas vides reklāmas un īpaši videoklipi.
Kampaņu organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel&Retail Latvia" un apdrošināšanas sabiedrība "Ergo". Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.
Pagājušā gadā reģistrēts 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījums, kurā cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti. Šobrīd Latvijā ir reģistrēti vairāk nekā 23 tūkstoši mopēdu, kas ir par 25% vairāk nekā motociklu. Vienlaikus mopēdu vadītājiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.

Avots: Nozare.lv 

 
Visi komentāri
 
290342. viesis 19.maijs 2013 0:18
0 0 Atbildēt

Vienlaikus mopēdu vadītājiem par pārkāpumiem ceļu satiksmē pērn sastādīts divas reizes vairāk protokolu nekā motociklu vadītājiem.

============================

Varbūt tas ir tapēc, ka motociklistus nevar (negrib) noķert???

290344. viesis 19.maijs 2013 8:01
0 0 Atbildēt

Vispār jau diez vai, ikdienā nākas redzēt tādas "mopēdistu" (rolleristu / skūteristu) izdarības, ka būtībā tur vēl labi jāpiedomā, lai kaut ko tādu

veiktu :-)

290345. viesis 19.maijs 2013 8:13
1 0 Atbildēt

Tur gan darbs ir policijai un audzināšanai, to neatrisinās vecuma latiņas celšana.

Nevajadzētu aizmirst, ka jebkuram sabiedrības loceklim ir tiesības un pat pienākums debloīdam aizrādīt par tizlu uzvedību. Bet pa cik mums visiem uz visu ir pajāt, tad debloīdi uz ceļiem var izpildīties kā tīk.

Reiz braucu un redzēju,kā divi tergļi ,uz skūtera braucošie, iespēra meitenei,kura gāja pa ceļa malu. Iespēra diezgan spēcīgi. Es viņu noķēru to skūtersudistu, piespiedu apstāties un izteicu pretenzijas. Viņš man piedāvāja pa muti sadot ( sīks kvankšķis) un pēc tam pateica, ka tad man būs darīšana ar viņa tēvu un ka tā neesot mana darīšana,kam viņš sper.

Forši.

Pēc tam tas pats mēsls pie Mārupes viena no veikaliem savu sūda pļerduku novietoja tieši pie ieejas durvīm, tām priekšā. Atkal sanāca kašķis, bet iznāca no veikala tantuks, kas puķes tirgo un man aizrādīja '' ko jūs tāds liels un pieaudzis neļaujiet bērniem dzīvot un kasaties'' ?? ( baigais bērns, norijies hamburgerus ka ļum un uz 1,7m garš) Nez kāpēc sūds var nostāties pret durvīm, traucējot visiem ieiet un iziet, bet viņam neko pateikt nedrīkst. Cilvēki gāja ar iepirkumu maisiem, spraucoties garām tam skūterim, bet visiem pajāt.

Tāda tāmūsu sabiedrība...inerta un iegrimuši katrs savā pasaulītē.

290348. viesis 19.maijs 2013 12:34
1 0 Atbildēt

Kā minimums 16gadus vajag... Viņiem tak galvas galīgi tukšas un viņi domā , ka ir ''kruti'' nesoties pa ielām,raujot ratā , un ir pat daži idioti kuri uz braucoša rolleri ar kājām uz sēdekļa nostājās- '' ķip '' ''PRO'' Stunderi :D

290353. viesis 19.maijs 2013 22:20
2 1 Atbildēt

DekstersFF, Vajadzēja ievilkt tam īblim,ja vēl ar papucīti aizsedzas,varētu tam ar priekus sataisīt.A ja nu nejauši tā bija tava paziņa,nu itkā?A pie bodes varēja tā nejauši sagāzties tie skūteri.Tādus tirliņus tikai tā var pārmācīt,domā viņš spējīgs atcerēties tavu feisu,ne tak.Ja demokrātija,tad tā kārtīgi .:)))

290356. viesis 20.maijs 2013 8:00
0 0 Atbildēt

Iesākumam vajag atdalīt mopēdus no motorolleriem - jā, pilsētās gan jau ka mopēdi ir izmiruši, bet vispār dažs labs vēl eksistē - galu galā, paši zinām kas ir mopēds. Varbūt vēl sadalīt pēc jaudas vai taktīm, jo galu galā 50 kubu divtaktnieku daudz vieglāk uztaisīt lielākai jaudai, saglabājot resursu - dažus gadus atpakaļ vēl sanāca izkost vienu līkumu ar pabrauktu ķīniešu četrtaktnieku - tur jau bezmaz bija jādomā, kas ātrāks - tas brīnums vai delta - pret vēju braucot bija jāpieliecas lai 40 sasniegtu... :D

P.N. 348. viesi - a kas tur tāds īpašs? Uzmini kur tos trikus saskatās. Princips jau tas pats, kas ar ļuļķēšanu - kur sīkie to saskatās? Pareizi, uz pieaugušajiem.

290357. viesis 20.maijs 2013 10:09
0 0 Atbildēt

Nu nezinu. Manā skatījumā, pie mums to mopedistu ar jaunās paaudzes 50kub. skuterīšiem vēl ir tik maz, ka viņi nav diez ko pamanāmi un satiksmi vēl neapdraud. Padomjlaikos tomēr pat Rīgā ikdienas brauceju ar Rīga 7 un deltām bija daudz vairāk. Pašlaik roller mopēdiem vēl ir salīdzinoši augstas cenas, kuras puišeļu vecāki nevar diez ko pavilkt. Laukos un ārpilsētās ierobežojums tāpat neviens nekad neievēros. Man autovadītāja praksē līdz šim ar m0pedistiem problemu nav bijis. Domāju, ka joprojām lielākas problēmas ir ar daudzajiem velosipedistiem, kurus nevaru paslavēt par korektu uzvedību - to braukšaanas līmenis joprojām ir apšaubāms. Pats jau arī brīvdienās pa retam esmu rollerists . Braucu gan reti - par 5 gadiem esmu nobraucis kādus 250 km...

290361. viesis 20.maijs 2013 12:16
0 0 Atbildēt

dažiem tiem ķiniešu rolleriem ir īstie suzuki 50kub. dvižoki. vot,tie ir labie. bišķi tos uzlabojot, 80km/h var dabūt bez probzām.

290375. viesis 21.maijs 2013 6:30
1 0 Atbildēt

361 viesi- tur jau tā lieta, ka prātiņa briedums netiek līdzi tiem 80km/h.

Bet Lukstiņš var šlupstēt cik tik uziet, kamēr netiks kontrolēts pienācīgi jau esošais likumdošanas prasījums, tikmēr var ieviest ko vien jaunu gribas.

Tas pats ar apskatēm. Tur pieprasa visu ideāli, bet uz ceļiem idiņi saliek savus henonus atpakaļ un žilbina, neviens to nekontrolē.

Pakazuhas Lukstiņš var iestumt sev....atvilktnē.

290377. viesis 21.maijs 2013 9:59
0 0 Atbildēt

Jā, audzināt un izglītot ir dārgi un ķēpīgi, turklāt arī nav, kam ar to nodarboties. Vieglāk uzlikt dažādus ierobežojumus un tostarp vēl iemanīties naudu nokāst (mopēdistiem būs braukšanas eksāmens).

Bez mērķtiecīgas izglītošanas tas jaunietis ne 15, ne 18, i ne 25 gados gudrāks un saprātīgāks nekļūs...

290378. viesis 21.maijs 2013 10:29
1 0 Atbildēt

Vairākās rietumvalstīs ,pat Polijā, itin popularas ir pārvietojamās TA iekārtas, kurās uz ceļa var veikt teju pilnu TA programmu. Pie mums ,diemžēl, likumdošana tml.procesu kā pēkšņa auto kontrolapskate, pat neparedz. Zināmi tikai gadījumi, kad auto atkārtoti tiek pārbaudīts, tūlīt pēc izbraukšanas no TA stacijas - tā dažkārt tiek kontrolēti paši TA darbinieki. Viens mans kolēģis ar nelegalajiem halogenlukturiem līdzīgi uzrāvās kontrolē Slovakijā - dabūja palielu sodu samaksāt. Pie mums tās latviešu tradicijas otram kaut ko aizdot arī nav tās labākās - bieži uz TA tiek aizdoti gan riepu komplekti, akumulatori, gan aptiecinas, trīsstūri ,dzēšamie aparāti, pat lukturu bloki....Un pēc tam, kad notiek CSN vai cita ķibele, visiem lielie brīnumi par auto atrašanos satiksmē . Labāk CSDD vīri būtu pagudrojuši par mobilajiem TA kontrolpunktiem, nekā štukojuši kā apkāst mopedistus, kuri jau vēsturiski ir vismazāk kontrolētā braucēju grupa.

290398. viesis 22.maijs 2013 15:40
0 0 Atbildēt

Luxtiš varēja pakontrolēt kādi tie mopēdi ir!

t.i. papīros un kādi realitātē!

290400. viesis 22.maijs 2013 17:50
0 0 Atbildēt

Viesi, a ko tev izmaina ja kādam kāds ir uz TA aizdevis aķi? Kā sūdīgs aķis ietekmē satiksmes drošību? :D

290419. viesis 23.maijs 2013 11:01
0 0 Atbildēt

msh: Vispār jau nederīgs aķis var satiksmes drošibu ietekmēt visai tieši. Piem.- auto ar bojāto aķi noslāpst uz vantinieka pika laikā....un sastrēguma aktivizēšanās jau ir notikusi. Līdz ar to arī satiksmes drošiba - papildus joslu maiņas citiem auto, savstarpēja sabremzēšanās satiksmes, intensitātes aizturēšana.... Reāli, ja TA laikā aķis "nosēžas", apskate netiek veiksmīgi pabeigta. Tādus gadījumus esmu jau novērojis. Tāpec, aķis ir viens no rekvizītiem, kas bieži tiek aizdots TA iziešanai.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti