31. decembrī Stāmerienā norisinājās 2003. gadā pēdējais un izšķirošākais rallija kausa 6. posms. Kaut arī daudziem šāds datums šķita nepieņemams, tomēr dalībnieku bija pietiekami...
Uz rallija 6. posmu bija ieradušies visi, kam bija teorētiskās iespējas iekļūt kausa sešiniekā. Protams, ka ne visi tajā iekļuva, bet tās tomēr ir sacensības...
Šoreiz rallijs notika pa samērā vienkārši izbraucamiem koplietošanas ceļiem, tikai, kā jau varēja sagaidīt, tie bija nedaudz apledojuši. Lai būtu mazāk problēmu ar rezultātu noteikšanu, rezultātiem tika pielietota pieļaujamā +/- 2 sekunžu kļūda.
LK0-LK1. Starts pie rallija bāzes. Distance ~ 50km. Vidējais ātrums ~66km/h. Ceļs daudzviet apledojis, vietām ved cauri apdzīvotām vietām. Pa ceļam novietoti 3 SL punkti, ar kuru atrašanu paveicās 12 dalībniekiekm. LK1 savā sekundē ieradās tikai viena ekipāža - Bomiks/Lasis ar Opel Ascona 1.8 GTi. Viena ekipāža - Nr. 11 ieleca grāvī, bet tas netraucēja pēc nelielas kavēšanās turpināt ceļu un veiksmīgi finišēt.
LK1-LK2. Šis posms notika bez apstāšanās, tomēr pilnīgi citos apstākļos. Vidējais ātrums - krietni mazāks (~40km/h), bet arī attālums starp orientieriem: no 60 līdz 200m. Laika norma 7 minūtes, distance ~5km. Ja šajā posmā tika sajaukti orientieri, "iedzīt laiku" kļuva tikpat kā neiespējami. Savā sekundē šeit nenokļuva neviens. Tā kā maršruts veda cauri PSRS spēku pamestajai Zeltiņu kodolraķešu bāzei, ceļš bija interesants, "jautrs" un samudžināts. Trīs ekipāžas novirzījās no leģendas un saņēma 400 soda punktus. Pēc LK2 finiša visu ekipāžu auto tika novietoti lielā armijas angārā.
LK2-LK3. Orientēšanās zona. Laika norma: 90 minūtes. (pieļaujamais kavējums 45 minūtes) Aptuvenā distance: 100km. Tikai minūti pirms starta dalībnieks saņem rajona karti un darba uzdevumu, kurā norādīts, kas kurā KP punktā būtu jādara. KP skaits - 12. Pirmais uzdevums - tikt ārā no karabāzes, jo šeit atbraukts ar leģendas palīdzību... Bija arī trīspadsmitais uzdevums - katrai ekipāžai vajadzēja atrast veikalu, lai ar čeku nopirktu šampanieti. To godam izpildīja visi. Šķiet, laika norma bija noteikta par lielu, jo daudzi spēja atgriezties bez kavējuma ar visiem atrastajiem punktiem. Vienai ekipāžai nepaveicās - uz ceļa izskrēja suns. Rezultātā sadauzīta mašīnas priekša, izsista lampa. Tomēr dalībnieki pat paspēja nomainīt to, lai uz finišu ierastos tehniskā kārtībā.
Tālāk sekoja rezultātu apkopošana, apbalvošana un iAuto rallija kausa 2003. gada pavadīšanas pasākums. Pirmo vietu 6.posmā ieguva Bomiks/Lasis, atstājot aiz sevis Kristiņu/Pēci un Finku/Rumbu. Tomēr kopvērtējums izveidojās nedaudz savādāks, kā to cerēja ieraudzīt posma uzvarētāji - iAuto rallija kausa 2003. lielākos kausus saņēma posma 2. vietas ieguvēji - 12. ekipāža.
6. posma rezultāti ir šeit »»
iAuto rallija kausa kopvērtējums ir šeit »»
Tieši pusnaktī debesīs tika izšauts pamatīgs salūts, ko palīdzēja sarūpēt pirotehnikas firma ODALUX. Pēc kārtīgas izpirtošanās un izgulēšanās, nākošās dienas pusdienlaikā visi devās mājās vai uz citām svinībām.
Fotogrāfijas skatamies šeit »»
Paldies visiem iAuto rallija kausa atbalstītājiem: Digitālās Drukas Centram (www.ddc.lv), TSC AUTO (www.tscauto.lv), žurnālam NEXT, autoservisam ERVO&CO, evakuācijas firmai GRIETA (www.grieta.lv), EBO PROJEKTI (www.bokarti.lv), žurnālam AUTOEURO.
iAuto rallija kausa direktors
Elmārs Biele
Bildes?