Volvo iekaro Biķerniekus 28

 
4.marts 2002 0:11

Jau otro reizi šajā gadā Volvo dīleris Mūsa Motors rīkoja testa braucienus saviem jaunumiem S60, S80 ar jauno dīzeļdzinēju D5, kā arī S60 AWD. Šoreiz brauciens notika Biķernieku sporta bāzē pa mazo trasi.


Volvo S60 D5 un S80 D5
Bija domāts, ka šeit varēs ekstremālāk izmēģināt D5 dinamiskumu, bet tā kā uzsniga sniegs par interesantāko mašīnu kļuva S60 AWD.

Volvo S60 un S80 ar dīzeļdzinēju D5 kārtējo reizi mums atgādina, ka dīzelis vairs nav tas vecais, ko lika traktoros. Šim dīzeļdzinējam ir 163 Zs liela jauda, kas nevienam braucējam neliks justies slikti. Izbraucām vispirms ar šiem 'autiņiem'. Nekādus īpašos dinamikas pārbaudījumus jau nevarēja izmēģināt - trase bija apsnigusi.


Šoreiz karogs plīvo Biķerniekos

Atgādināšu svarīgākās ziņas par Volvo S60/S80 D5: kluss, 163 Zs, griezes moments 340 Nm pie 1750 rpm, patēriņš ~6,3 litri uz 100 km, īpaši viegls alumīnija dzinējs - 185 kg, otrās paaudzes Comon rail tehnoloģija, ieskrējienu no 0-100 km/h Volvo S60 veic 9,5 sekundēs, bet Volvo S80 to pašu veic tikai par trim sekundes desmitdaļām ilgāk.

Interesants ir ieskrējiens no 80 km/h līdz 120 km/h - mazāks par 10 sekundēm. Vēl varētu piebilst, ka Volvo D5 dzinējam ir viens no labākajiem jaudas pret tilpumu attiecība visā segmentā - 67,9 Zs uz 1000 cm3.


Volvo S80 D5

Volvo S60 AWD

Vēl sestdienas testu braucienos piedalījās cits Volvo lepnums: Volvo S60 AWD, kas šajos laika apstākļos labi varēja parādīt savas vadāmības īpašības.

No visa labā, kas atrodams Volvo S60 AWD ir trīs lietas: pilnpiedziņas sistēma, zemspiediena turbodzinējs, 5-pakāpju automātiskā ātrumkārba ar manuālo pārslēgšanas iespēju.

Normālas braukšanas gadījumā 90% spēka tiek novirzīts uz priekšējiem riteņiem un tikai 10% griež aizmugurējos. Ja priekšējie riteņi sāk buksēt, tad spēka sadalījums uz asīm tiek mainīts aizmugurējās ass virzienā līdz slīdēšana beidzas vai spēka sadalījums sasniedz 50% : 50%. Iznāk, jo sarežģītāki braukšanas apstākļi, jo S60 AWD kļūst ar lielāku pilnpiedziņu.

Kad pirms 2 nedēļām braucu ar AWD pa Ziemeļvidzemes ceļiem, AWD neko īpašu nespēja parādīt, ja nu vienīgi savu jaudu 200 Zs. Šeit, Biķerniekos, uz apsnigušas kartingu trases tas varēja izrādīt savu raksturu. Tā kā pats esmu pieradis pie 100% aizmugures piedziņas, sākumā mēģināju izraisīt sānslīdi. AWD ļoti pretojās. Nekādas sānslīdes - pat braukšana kļūst nedaudz neinteresanta...

Braucot ar AWD vairs nedarbojas visi kādreiz dzirdētie padomi par drošu braukšanu ar pilnpiedziņas auto: līkumā nekad neatlaid 'gāzi' pilnībā, pilnpiedziņa ir laba uz taisna ceļa, nevis līkumos, utt. Tie attiecas tikai uz cieto pilnpiedziņu, bet Volvo S60 AWD tā ir 'peldošā'. Braukšanas situācija mainās dinamiski, visu dara elektronika un nav iespējams saprast, kurā brīdī kādi riteņi velk vairāk... Ja mašīnai neliks veikt galīgi neloģiskas vai ļoti straujas darbības, tad var apgalvot: AWD ir paklausīgs kā meitene.

Ātrumkārba (Geartronic) gan šai mašīnai ir ļoti patīkama. Ja vēlies braukt 'bez rokām', ieslēdz D (drive) un brauc. Praktiski visos braukšanas režimos nav nekādas 'aizdomāšanās', kas raksturīga parastiem automātiem. Vienīgais izņēmums ir tad, ja nospiež līdz galam 'grīdā', tad gan auto itkā savācas spēkiem un tad izšauj... Bet to visu var apiet - nevajag spiest pedāli uzraiz līdz galam, bet gan pakāpeniski, tad gan 200 Zs nāk ārā ar visu savu spēku.

Katram ir savs braukšanas stils un katram ir sava auto marka vai ideoloģija. Citam patīk gudras mašīnas, kuras neļauj darīt uz ceļa neko nepareizu. Citam patīk 100% vadāmi auto, kas paši neko nedomā, bet viss jādara vadītājam. Tā ir mūsu izvēle. Jūsu izvēle.

iAuto

 
Visi komentāri
 
14451. viesis 3.marts 2002 20:22
0 0 Atbildēt

Nu, man arii ir naacies izbaudiit sho autinju. Ja taa, jaasaka, ka man labaak patiik "nepaklausiigas meitenes"... ;)

14499. viesis 4.marts 2002 10:14
0 0 Atbildēt

S60 AWD-nu nezinu un nesaprotu, kapēc jātaisa pilnpiedziņas auto, kurš uzvedas kā priekšpiedziņas? Braucot ar zemiem apgr. tam vispār tā pakaļa gandrīz vai neieslēdzas. Priekš kam sarežģīt lietas un tās sadārdzināt, ja jēgas tāpat nav?

14522. viesis 4.marts 2002 10:47
0 0 Atbildēt

aha, a audi quattro ir 50/50 ja nemaldos, vobshem, speeks sadalaas vienaadi visu laiku, un ja kaads no tiltiem izsliid jauda tiek novadiita uz otru... un tas bez visaadaam elektronikaam.

14526. viesis 4.marts 2002 11:01
0 0 Atbildēt

Autoreview bija interesants tests, kurā salīdzināja S60 AWD un pilnpiedziņas Passat. Izrādījās, ka Volvo "elastīgā" piedziņas kritiskos momentos ir pat bīstama, jo auto negaidīti maina uzvedību un vairs nav savācams. Toties Passat pat ļoti ātrā virāžā ar visu slīdēšanu bija gan prognozējams, gan, kas vēl svarīgāk, vadāms. Tad jau labāks ir Audi vai Subaru īstas pilnpiedziņas risinājums.

14535. viesis 4.marts 2002 11:30
0 0 Atbildēt

Pilniigi pareizs komentaars no viesa puses ar piemeeru no Avto revju!!!!

Bet šajā tekstā no redaktora ''visu dara elektronika un nav iespējams saprast, kurā brīdī kādi riteņi velk vairāk... '' ir izteikts viss negatiivais, kas var buut!!!! VOLVO ir un paliek opīšu auto!!!!

Kāpēc jāslavina tas,kas nav labs? Nu jā, apmašāta reklāma!!!!

14550. viesis 4.marts 2002 12:54
0 0 Atbildēt

Lieliski.

14561. viesis 4.marts 2002 13:23
0 0 Atbildēt

Piekrītu abiem viesiem par to Avto Revju...

Volvo ar savu AWD neteikšu ka ir galīgi #@%@#^, bet uz to pusi velk :)

14562. viesis 4.marts 2002 13:33
0 0 Atbildēt

Beidzot komentu vidū vienprātība!!!!!!!!!

14573. viesis 4.marts 2002 13:42
0 0 Atbildēt

:)

Redaktor, aizstaigā taču vienreiz uz MIKĀM :)

14575. viesis 4.marts 2002 13:43
0 0 Atbildēt

Ierāvuši auzās viņi ir ar to AWD sistēmu, tā iepriekšējā vispār bija galīgs sviests, parasti ieslēdzās tad, kad jau bija par vēlu!

14578. viesis 4.marts 2002 13:48
0 0 Atbildēt

Shii VOLVO sisteema ir liidziiga sisteema kaa dazhaam standartaa RWD mashiinaam - visu laiku ir RWD, bet kad saak sliideet tad pierubii arii priekshu, un tad vairs PILNIIGI nekas nevar liidzeet... tieshii shiis stulbaas iipashiibas deelj mans chomaks apmainiija savu jauno RWD + shii fiicha mashiinu pret tiiri RWD.

14601. viesis 4.marts 2002 15:03
0 0 Atbildēt

Bimmer, esi braucis ar s40??? droshi vien ka neesi. paprasi ugiasam,vish ir braucis. tas ir kruta. njem liikumu uz 140 un nejuuti, ka tas ir liikums. elektronika....

14606. viesis 4.marts 2002 15:08
0 0 Atbildēt

Man pietika, ka es iekš visiem jaunajiem Volveriem izsēdējos Ķīpenes izstādē, kā jau vienreiz teicu, tad daudzmaz ērti var justies tikai iekš S80. Sāku 'testu' ar S60, kā nekā, toriez pavisam jauns modelis, pēc tam pārkāpu tajā S40.... vadītāja vieta- "0", par aizmugurējo vispār nerunājot, apdare- lēta, par braukšanu gan nezinu :)

14744. viesis 4.marts 2002 23:10
0 0 Atbildēt

Ir braukts ar dažādiem auto, pieredze (gandrīz 20 darba gadi ar apmēram vidēji 150000 km nobraukumu gadā), es teikšu tā, ka elektronika ir tikai elektronika, kārtīgi izdrebina pa mūsu "līdzenajiem" ceļiem, un neviens kompjūters nespēj aizstāt cilvēku. Tā ka paļauties uz elektroniku, tas nozīmē, ka nezini kurā brīdī kas var notikt. Un galu galā nemaz nav interesanti vadīt tādu auto, kas neizslīd.

15014. viesis 6.marts 2002 9:34
0 0 Atbildēt

No kurienes tās muļķības par pilnpiedziņas derīgumu tikai taisnē:) Šķiet raksta autoram nav bijuši tie labākie padomdevēji.

Tikko uzzināju, ka Audisti taisījuši savu Drošo braukšanu kaut kur Gulbenes pusē uz ezera!? Vabūt vajadzēja doties turp un pārliecināties par īstās pilnpiedziņas izjūtām?:))

Redaktors 6.marts 2002 9:50
0 0 Atbildēt

Expert: vai Tu rakstu uzmanīgi lasīji? Tu gribi teikt, ka pirms 20 gadiem pilnpiedziņa nebija līdzvērtīga pašnāvībai?

15050. viesis 6.marts 2002 11:14
0 0 Atbildēt

Nepatīk man šie jaunie Volvo. Kaut kā pārāk radikālas atkāpes no pierastajām Volvo klasiskajām vizuālajām līnijām. Pat Zviedrijas opīši, kuri ar volviķiem braukuši no pēckara gadiem, ar bijību skatās uz jaunajiem modeļiem...un pēc skatīšanas nolemj ar saviem 240, 700 un 900 modeļiem braukt un braukt...

Gadu atpakaļ, viesojoties zviedrijas provincē /300 km no Stokholmas/, izplatītākais auto ,kuru mazpilsētiņā redzēju bija...vecais 900 Saabs. Un daži 700. Tiešām brīnījos.

Par Volvo fanu Latvij''a sevi uzskatīt nevaru. Tā sagadījies, ka kroņa auto ,kuru dažkārt izmantoju darbā, man ir 940 Volvo.

Īss raksturojums...ārēji elegants, liels un klasisks auto, salons it kā ērts, bet šķietami zemi griesti, salona apdare ar prastu melnu plastmasu, panelis - tas nu ir 2Golfa līmenis. Braukšana aptuveni tāda, kā kādreiz ar Volgu - asākos pagriezienos rodas sajūtas, it kā sanestos aizmugure. Motora jauda -2.3 motoram bez turbo, līdzīgi kā Volgai. Bleķi protams izturīgi ,rūsu nemana.

Secinājumi: Auto, kurš stipri līdzīgs zviedru izpildījuma volgai.

/ ikdienas viesis/

15079. viesis 6.marts 2002 12:31
0 0 Atbildēt

ja mūsu "cienījamā" valdība nelaistu ar voļvām, domāju, ka MūsaMotors vajadzētu izvēlēties citu auto marku, ko pārstāvēt.

15119. viesis 6.marts 2002 14:35
0 0 Atbildēt

Brīnos un nespēju nobrīnīties ,ko U.Vītols ir atradis tajos Volvo?

15673. viesis 10.marts 2002 20:47
0 0 Atbildēt

Redaktor: izlasīju vēlreiz:) Pilnīgi droši, ka pilnpiedziņa arī pirms 20 gadiem nebija "pašnāvība". Ierosinu nesamudžināt rakstus ar jēdzieniem "cietā pilnpiedziņa" un varbūt dot atsauces uz 20 gadus vecām rokasgrāmatām:)

18592. viesis 28.marts 2002 13:15
0 0 Atbildēt

18593. viesis 28.marts 2002 13:18
0 0 Atbildēt

VOLVO ir vienas no drošākajām automašīnām. J. Ūdris

22740. viesis 9.maijs 2002 15:26
0 0 Atbildēt

Jaunas klases liela ,ietilpīga mašīna ar lielu ekstru klāstu

52461. viesis 29.novembris 2002 18:41
0 0 Atbildēt

gde mo#no dostac AUDI 200 TURBO ?

65375. viesis 20.februāris 2003 10:20
0 0 Atbildēt

KOIMNO

76504. viesis 2.maijs 2003 12:43
0 0 Atbildēt

AUTO2003

198952. viesis 22.aprīlis 2006 23:16
0 0 Atbildēt

RWD labaakaa!!!!

210887. viesis 11.septembris 2006 15:47
0 0 Atbildēt

Piekrītu šeit rakstītajam tapēc tagad savu S60 2.4 vēlos mainīt pret D5. Jānis

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti