Jau otro reizi šajā gadā Volvo dīleris Mūsa Motors rīkoja testa braucienus saviem jaunumiem S60, S80 ar jauno dīzeļdzinēju D5, kā arī S60 AWD. Šoreiz brauciens notika Biķernieku sporta bāzē pa mazo trasi.
Volvo S60 D5 un S80 D5
Bija domāts, ka šeit varēs ekstremālāk izmēģināt D5 dinamiskumu, bet tā kā uzsniga sniegs par interesantāko mašīnu kļuva S60 AWD.
Volvo S60 un S80 ar dīzeļdzinēju D5 kārtējo reizi mums atgādina, ka dīzelis vairs nav tas vecais, ko lika traktoros. Šim dīzeļdzinējam ir 163 Zs liela jauda, kas nevienam braucējam neliks justies slikti. Izbraucām vispirms ar šiem 'autiņiem'. Nekādus īpašos dinamikas pārbaudījumus jau nevarēja izmēģināt - trase bija apsnigusi.
Šoreiz karogs plīvo Biķerniekos
Atgādināšu svarīgākās ziņas par Volvo S60/S80 D5: kluss, 163 Zs, griezes moments 340 Nm pie 1750 rpm, patēriņš ~6,3 litri uz 100 km, īpaši viegls alumīnija dzinējs - 185 kg, otrās paaudzes Comon rail tehnoloģija, ieskrējienu no 0-100 km/h Volvo S60 veic 9,5 sekundēs, bet Volvo S80 to pašu veic tikai par trim sekundes desmitdaļām ilgāk.
Interesants ir ieskrējiens no 80 km/h līdz 120 km/h - mazāks par 10 sekundēm. Vēl varētu piebilst, ka Volvo D5 dzinējam ir viens no labākajiem jaudas pret tilpumu attiecība visā segmentā - 67,9 Zs uz 1000 cm3.
Volvo S80 D5
Volvo S60 AWD
Vēl sestdienas testu braucienos piedalījās cits Volvo lepnums: Volvo S60 AWD, kas šajos laika apstākļos labi varēja parādīt savas vadāmības īpašības.
No visa labā, kas atrodams Volvo S60 AWD ir trīs lietas: pilnpiedziņas sistēma, zemspiediena turbodzinējs, 5-pakāpju automātiskā ātrumkārba ar manuālo pārslēgšanas iespēju.
Normālas braukšanas gadījumā 90% spēka tiek novirzīts uz priekšējiem riteņiem un tikai 10% griež aizmugurējos. Ja priekšējie riteņi sāk buksēt, tad spēka sadalījums uz asīm tiek mainīts aizmugurējās ass virzienā līdz slīdēšana beidzas vai spēka sadalījums sasniedz 50% : 50%. Iznāk, jo sarežģītāki braukšanas apstākļi, jo S60 AWD kļūst ar lielāku pilnpiedziņu.
Kad pirms 2 nedēļām braucu ar AWD pa Ziemeļvidzemes ceļiem, AWD neko īpašu nespēja parādīt, ja nu vienīgi savu jaudu 200 Zs. Šeit, Biķerniekos, uz apsnigušas kartingu trases tas varēja izrādīt savu raksturu. Tā kā pats esmu pieradis pie 100% aizmugures piedziņas, sākumā mēģināju izraisīt sānslīdi. AWD ļoti pretojās. Nekādas sānslīdes - pat braukšana kļūst nedaudz neinteresanta...
Braucot ar AWD vairs nedarbojas visi kādreiz dzirdētie padomi par drošu braukšanu ar pilnpiedziņas auto: līkumā nekad neatlaid 'gāzi' pilnībā, pilnpiedziņa ir laba uz taisna ceļa, nevis līkumos, utt. Tie attiecas tikai uz cieto pilnpiedziņu, bet Volvo S60 AWD tā ir 'peldošā'. Braukšanas situācija mainās dinamiski, visu dara elektronika un nav iespējams saprast, kurā brīdī kādi riteņi velk vairāk... Ja mašīnai neliks veikt galīgi neloģiskas vai ļoti straujas darbības, tad var apgalvot: AWD ir paklausīgs kā meitene.
Ātrumkārba (Geartronic) gan šai mašīnai ir ļoti patīkama. Ja vēlies braukt 'bez rokām', ieslēdz D (drive) un brauc. Praktiski visos braukšanas režimos nav nekādas 'aizdomāšanās', kas raksturīga parastiem automātiem. Vienīgais izņēmums ir tad, ja nospiež līdz galam 'grīdā', tad gan auto itkā savācas spēkiem un tad izšauj... Bet to visu var apiet - nevajag spiest pedāli uzraiz līdz galam, bet gan pakāpeniski, tad gan 200 Zs nāk ārā ar visu savu spēku.
Katram ir savs braukšanas stils un katram ir sava auto marka vai ideoloģija. Citam patīk gudras mašīnas, kuras neļauj darīt uz ceļa neko nepareizu. Citam patīk 100% vadāmi auto, kas paši neko nedomā, bet viss jādara vadītājam. Tā ir mūsu izvēle. Jūsu izvēle.
iAuto
Nu, man arii ir naacies izbaudiit sho autinju. Ja taa, jaasaka, ka man labaak patiik "nepaklausiigas meitenes"... ;)