Audi veiksmīgākais finanšu gads 6

 
20.marts 2008 8:22

2007. finanšu gadā AUDI AG kārtējo reizi sasniedza ražošanas, transportlīdzekļu pārdošanas, ienākumu un peļņas rekordskaitļus.

„Mēs atskatāmies uz visveiksmīgāko finanšu gadu uzņēmuma vēsturē: mēs esam sasnieguši divpadsmito rekordgadu pēc kārtas automobiļu tirdzniecībā, un esam spējuši palielināt galvenos finanšu rādītājus līdz jaunam rekordlīmenim - mēs to saucam par kvalitatīvo izaugsmi, jo tikai peļņu nesoša izaugsme var nodrošināt mūsu konkurētspēju ilgtermiņā,” ikgadējā preses konferencē Ingolštatē teica Ruperts Štādlers (Rupert Stadler), AUDI AG valdes priekšsēdētājs.

Ar 5,7 procentu automobiļu pārdošanas pieaugumu, Audi grupas uzņēmumu neto apgrozījums 2007. finanšu gadā sasniedza jaunu rekordu - €33,617 miljonus (€31,142)* - pieaugums par 7,9 procentiem. Ar €2,705 miljonu (€2,015) peļņu no saimnieciskās darbības uzņēmums ir uzrādījis nozīmīgu 34,2 procentu pieaugumu. „Tas iezīmē visaugstāko peļņu no saimnieciskās darbības uzņēmuma vēsturē, sniedzot pārliecinošus pierādījumus spēcīgai un ilgstošai Audi grupas uzņēmumu izaugsmei,” uzsvēra Aksels Štrotbeks (Axel Strotbek), AUDI AG finanšu un organizācijas valdes loceklis.



Šie panākumi it īpaši attiecināmi uz tālāku modeļu uzlabošanu, pateicoties augsti ekskluzīvu automobiļu, piemēram, Audi Q7, Audi TT, TT Roadster un TTS, Audi A5 un Audi R8 sporta automobiļa, pārdošanai.

Ar €2,915 miljoniem (€1,946) uzņēmums vēlreiz sasniedza jaunu labāko rezultātu - peļņai pirms nodokļu nomaksas. Tas nozīmē 49,8 procentu pieaugumu. Peļņa pēc nodokļu nomaksas bija €1,692 miljoni, (€1,343) par 26 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā.

Audi grupas uzņēmumu investīciju atdeve sasniedza ievērojamu 4,4 procentu pieaugumu – līdz 18,6 (14,2) procentiem. Uz straujo peļņas pieaugumu, ja salīdzina ar apgrozījumu, norāda arī rentabilitātes pieaugums no 6,2 līdz 8,7 procentiem. „Tas nozīmē, ka Audi ir viens no vispelnošākajiem uzņēmumiem starptautiskajā automobiļu rūpniecībā šodien,” tāds bija Štrotbeka vērtējums par attīstību.

Divpadsmit automobiļu pārdošanas rekorda gadi pēc kārtas

Audi pagājušajā gadā pārdeva 964 151 (905 188) automobiļus, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tas ir pieaugums par vairāk kā 6,5 procentiem. Četru gredzenu zīmols uzstādīja rekordrezultātus vairāk kā 50 tirgos.

Vācijā, kur kopējais tirgus šobrīd samazinās, Audi pārdeva 254 014 automobiļus (257 792, par 1,5 procentu mazāk kā iepriekšējā gadā). Ar rekorda tirgus daļu – 7,9 procenti – uzņēmums sasniedza labāko līmeni tā vēsturē nacionālajā konkurences vidē kā premium automobiļu ražotājs.



AUDI AG tā premium zīmola pozīciju tālāk attīstīja gan augošajos, gan stabilajos tirgos: uzņēmums pārdeva rekordskaitu automobiļu Rietumeiropā – 650 407 (631 380, par 3 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā). Apvienotā Karaliste sasniedza visaugstāko izaugsmi, ar 100 712 pārdotiem automobiļiem (par 17,1 procentu vairāk kā iepriekšējā gadā). Austrumeiropā transportlīdzekļu pārdošana palielinājās par vienu trešo daļu - līdz 36 073 (27 083) vienībām.

2007. gadā Latvijā un Lietuvā kopā Audi piegādāja 1166 automobiļus, jeb par 48 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā (2006. gadā: 786).

Latvijā 2007. gadā tika reģistrēts 671 jauns Audi. Tas veido 42 procentu pieaugumu, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu (2006. gadā: 473), un ir par 15 procentiem vairāk kā kopējais jaunu pasažieru auto pieaugums tirgū (27 procenti). Audi tirgus daļa Latvijā ir pieaugusi par 0,21 procentu, sasniedzot 2,06 procentu daļu (2006. gadā: 1,85 procenti).

Lietuvā 2007. gadā tika reģistrēti 495 jauni Audi. Tas veido 58 procentu pieaugumu, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu (2006. gadā:  313), un ir par 6 procentiem vairāk kā kopējais jaunu pasažieru auto pieaugums tirgū (52 procenti). Audi tirgus daļa Lietuvā ir pieaugusi par 0,1 procentu, sasniedzot 2,3 procentu daļu (2006. gadā: 2,2 procenti). Lietuvā 2007. gadā Audi ir Nr. 1 premium klases automobiļu segmentā.

Lielākais ārvalstu tirgus 2007. gadā bija Ķīna (ieskaitot Honkongu), ar 101 996 pārdotiem automobiļiem (81 708, par 24,8 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā). Ķīnā Audi joprojām ir premium klases automobiļu segmenta tirgus līderis ar ievērojamu distanci no konkurentiem. ASV Audi pārdeva 93 506 automobiļus (90 116, par 3,8 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā).
Uzņēmuma meitas uzņēmums Lamborghini reģistrēja 15 procentu pieaugumu, 2007. gadā pārdodot 2406 tā lieliskos sporta automobiļus.

2008. gada perspektīvas: ilgstoša, ienesīga pieauguma nodrošināšana

Audi ir piedzīvojis lielisku 2008. gada iesākumu: zīmols janvārī reģistrēja 4,7 procentu pārdošanas pieaugumu. Šī pozitīvā tendence turpinājās februārī ar 71 348 pārdotiem transportlīdzekļiem, pieaugums par 2,6 procentiem. Jaunais Audi A4 Avant, kas drīzumā nonāks Audi dīleru salonos, pozitīvi ietekmēs gan kvantitatīvo, gan kvalitatīvo šā gada pieaugumu. „Mēs šajā gadā esam ceļā uz miljonā Audi automobiļa pārdošanu,” teica Štādlers. Ar 2007. gadā sasniegtajiem rekordlīmeņiem Audi ir starp vispelnošākajiem uzņēmumiem starptautiskajā automobiļu rūpniecībā. „Tas sniedz finansiālu pamatu nākotnes izaugsmei, kas balstīta uz mūsu pašu spēku,” uzsvēra Štādlers.

Tāpat Audi pieņem automobiļu rūpniecības ārējos izaicinājumus. Uzņēmums jau sen apzinās tā atbildību pret vides aizsardzību: salīdzinot ar 1990. gadu, Audi automobiļiem tagad nepieciešams par 36 procentiem mazāk degvielas, lai radītu vienu kilovatu (1,36 ZS) jaudas. Un turpmāk autoražotājs piedāvās efektivitātes modeli katrā no tā liela apjoma modeļu līnijām. „Mēs turpināsim attīstīt mūsu iespējas samazinot automobiļu svaru, uzlabot aerodinamiku, līdz minimumam samazināt zudumus berzes dēļ un optimizēt elektroniskās sastāvdaļas,” tādas bija Audi valdes priekšsēdētāja prognozes.

Uzņēmums turpinās koncentrēties uz daudz un dažādiem pētījumiem, kā daļu no tā novatoriskās stratēģijas, un it īpaši uz dīzeļtehnoloģijām. „Mūsu TDI šogad kļūs par tīrāko dīzeļtehnoloģiju pasaulē, un tas tiks sasniegts pateicoties maksimāli zemajai emisiju sistēmai,” teica Štādlers. Tas samazinās slāpekļa oksīda emisijas par līdz pat 90 procentiem. „Ar šāda veida sistēmām mēs ieņemsim aktīvu lomu nākotnes automobiļu rūpniecības veidošanā.”

*) iekavās - iepriekšējā gada rezultāti
 
Visi komentāri
 
254609. viesis 20.marts 2008 10:10
0 0 Atbildēt

tik vien viņi pelna? tikai pāriti miljonu???

bomžu kantoris!!!

254624. viesis 20.marts 2008 12:45
0 0 Atbildēt

nu kaads ir ideaali paartulkojis jaa.

Sales rose 7.9 percent to a company record 33.6 billion euros ($51.6 billion) compared with 31.1 billion euros ($47.8 billion) in 2006.

tikai taads siikums ka billion ir miljards nevis miljons. domaat liidzi vajag :D

254651. viesis 20.marts 2008 20:29
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka Latvenergo un Lattelekom priekšā tāds audi nobāl ar nieka 33.6 miljonu apgrozījumu. www.iztulkotpareizi.lv

254652. viesis 20.marts 2008 21:50
0 0 Atbildēt

Par tulkiem viņiem strādā rumāņu viesstrādnieki....

254691. viesis 24.marts 2008 19:45
0 0 Atbildēt

uz rezerves daļām varās :D

254694. viesis 24.marts 2008 21:18
0 0 Atbildēt

Premium klase?!? No kuriem ta laikiem? Vēl jau tikai cenšas to sasniegt! Jāsaka padodas labi, bet nu kamēr nebūs mašīnas ar klasikas piedziņu uz Premium necerēt! :P

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti