Šī gada pirmajā ceturksnī Latvijā jaunu automašīnu reģistrāciju skaits ir pieaudzis par +24%, salīdzinot ar 2013.gada pirmo ceturksni. Trijos mēnešos reģistrēti 3451 jauni automobiļi - pasažieru un vieglais komerctransports (līdz 3,5t), tādejādi jau septīto mēnesi pēc kārtas iezīmējot jaunu auto tirdzniecības pieaugumu Latvijā. Pieprasījuma pieaugums pirmajā ceturksnī ir gan jauniem pasažieru automobiļiem, gan vieglajam komerctransportam, attiecīgi +21% un +39% attiecībā pret 2013.gada 1.ceturksni.
Foto: iAuto.lv
Izmantojot līzinga pakalpojumus, šī gada pirmajā ceturksnī iegādāti 1698 automobiļi jeb 49% no pārdoto automašīnu kopskaita. Privātpersonas šī gada pirmajos trijos mēnešos iegādājušās 699 auto jeb 20% no realizēto automobiļu kopskaita, no kurām vairāk kā puse (53%) jeb 371 iegādātas, izmantojot līzinga kompāniju finansējumu. Juridisko personu auto iegādē līzinga kompānijas saglabājušas tādu pašu līmeni kā pagājušā gada pirmajā ceturksnī.
Auto līzinga tirgus līderi arī šogad saglabājušies nemainīgi: SIA „Nordea Finance Latvia” ir finansējusi 534 auto (31%) iegādi, SIA „SEB Līzings” – 387 (34%), SIA „DNB Līzings” – 236 (14%) un SIA „Swedbank Līzings” – 219 (13%).
Korporatīvajām vajadzībām šogad piekto daļu (698) jeb 20% no visiem Latvijas tirgū realizētajiem vieglajiem automobiļiem ir iegādājušās valsts iestādes un privātie uzņēmumi, kas ir būtiski vairāk, salīdzinot ar 2012.gada pirmā ceturkšņa 16% (441).
2014.gada pirmajos trijos mēnešos pieprasītākās pasažieru auto markas joprojām ir Volkswagen (560), Toyota (474), Renault (282), Peugeot (262) un Skoda (255).
„Jāņem vērā, ka pagājušā gada sākums jaunu automobiļu tirdzniecībā bija ļoti lēns, ar izteikti lejupejošu tendenci salīdzinājumā ar 2012.gadu. Iepriecinoši, ka šī gada pirmais ceturksnis ir tādā pašā līmenī kā pagājušā gada pēdējais, kas liecina par salīdzinoši noturīgiem pircēju ieradumiem. Vairāk kā ceturtā daļa no apjoma pieauguma ir saistīta ar korporatīvo darījumu pieaugumu, pārsvarā uz vieglā komerctransporta rēķina. Šogad vislielākais auto skaits reģistrēts „Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam”, VAS „Latvijas dzelzceļam”, kā arī lielākajām pilna servisa nomas kompānijām SIA „ALD Automotive” un SIA „Transporent”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Vidējais CO2 izmešu apjoms pirmo reizi reģistrētām automašīnām 2014.gada pirmajā ceturksnī – 153g/km.
Par to tikai jāpriecājas. Šodien paiet gads, kopš mana meita tika pie jauna JUKE. Laiks skrien fiksi. Nobraukti jau vairāk nekā 10 000km. Pagaidām bez crachiem un sodiem. Auto viņai patīk , ir tikai nelielas sūdzības par jaudas trūkumu pie apdzīšanām uz šosejām. Nav jau arī nekāds brīnums, jo CVT kārbas neizceļas ar īpašu sportiskumu. BET, citādi auto labs.
Iesaku arī citiem iauto laītājiem reali padomāt par iespēju sev iegādāties pilnīgi JAUNU auto, nevis riskēt ar iespēju uzrauties uz nojātu friču šrotvāgenu vai leišu brīnumauto, kas atjaunots no 5 citiem auto....Šonedēl tieši autoizstāde, auto gribētājiem jāiet un kaut kas jānoskata. Atceros, ka savu Sonatu arī noskatīju 2005.gada Rīgas autoizstādē. Pirms izstādes biju jau sasapņojies par šrotaina lietota Volvo s-80 iegādi. Dies vien zina, kā man ar to veco volviķi būtu veicies- droši vien visus pēdējos 8 gadus būtu pa dārgiem servisiem braukājis. Ar Sonatu līdz šim gan tikai vēl tkai apkopes esmu apmeklējis.