Rīgā ir pasaulē otrais lielākais "Waze" lietotāju skaits, kāpēc? 43

Nozare.lv | 17.novembris 2014 13:03

Rīgā autovadītāju iecienītās aplikācijas "Waze" lietotāju skaits ir pasaulē otrais lielākais pēc Parīzes, aģentūra LETA apliecināja "Waze" līdzdibinātājs Uri Levina.

Pēc viņa teiktā, aplikācija Latvijā lejuplādēta pusmiljonu reižu.

Foto: Ekrānšāviņs no waze.com

Sākotnēji "Waze" esot labi veicies tikai Izraēlā, un kompānija 2010.gadā teju gadu esot stagnējusi ar ļoti nelielu lietotāju skaita pieaugumu, bet pēcāk, sasniedzot kritisko masu, lietotāju skaits esot sācis augt atsevišķās Eiropas pilsētās, arī Rīgā. Lietotāju skaita pieaugumu globāli Levins skaidro ar uzlabotu algoritmu, kas ļāva ātrāk izveidot lietojamas ceļu kartes.

Uz jautājumu, kāpēc Rīgā "Waze" ir veicies tik labi, Levinam uzreiz skaidras atbildes nebija, jo viņa kompānija parasti nekādu tirgus izpēti un mārketinga aktivitātes jaunajos tirgos neveic. Viņš pieļāva, ka par labu "Waze" izplatībai varēja nospēlēt tas, ka Rīga ir salīdzinoši neliela pilsēta un daudzi par aplikāciju uzzinājuši mutvārdu ceļā. Līdzīgu efektu viņš esot pieredzējis arī citās ziemeļu valstīs.

Ļoti ticams, ka "Waze" palīdzējis arī tas, ka šeit tai neesot bijuši nopietni konkurenti, kas pildītu līdzīgas funkcijas. Levins savā prezentācijā "TechHub Riga" pastāstīja, ka veiksmīga jaunuzņēmuma viena no pazīmēm esot tas, cik uzņēmumiem tas liks pamest biznesu. Pēc viņa teiktā, "Waze" izaugsmē esot apsteidzis pilnīgi visus auto navigācijas produktus. Īpaši viņš pieminēja navigācijas programmatūru "Navteq", ko 2004. gada februārī par 5,8 miljardiem eiro iegādājās "Nokia". Patlaban šī uzņēmuma cena nepārsniegšot kādu pusotru miljonu, par somu darījumu izteicās Levins.

Par aplikācijas nākotni Levins daudz nestāstīja, vienīgi norādot, ka ik pa laikam tajā tiekot izmēģinātas jaunas funkcijas. Tā, piemēram, izstrādātāji no "Waze" nesen bijuši spiesti izņemt luksoforu uzrādīšanu, kas, viņuprāt, esot bijusi lieka.

"Waze" tika izveidota kā divvirzienu datu apkopošanas lietotne - tā saņem partneru sniegto informāciju, piemēram, datu plūsmu no ceļu sensoriem, no "Waze" satiksmes platformas pievieno publiski pieejamos ziņojumus par negadījumiem un sniedz vienu pilnīgākajiem pārskatiem par ceļu pašreizējo stāvokli.

Bezmaksas lietotne reāllaikā analizē lietotāju GPS mikroshēmu sniegto informāciju un lietotāju preventīvos ziņojumus, kā arī saglabātos agrākos datus, lai ieteiktu ātrākos maršrutus, zemākās degvielas cenas un sniegtu citu informāciju.

Ar vairāk nekā 40 miljoniem aktīvu lietotāju pasaulē "Waze" tiek uzskatīta par veiksmīgāko ar lietotāju kopienas balstīto satiksmes plānošanas aplikāciju pasaulē. Aplikācija izveidota 2008.gadā.

Uzraksti, lūdzu komentāros vai Tu lieto "Waze" un kāpēc?

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
SV 17.novembris 2014 15:01
28 1 Atbildēt

Waze savu popularitāti rīgā iemantoja viena vienīga iemesla dēļ - ārprātīgi nepareizi uzsāktā fotoradaru ieviešana Latvijā.

Rīgā cilvēki ar smartfoniem ir gana daudz un internets pieejams. Waze internetu nerij kā traks un pie liela lietotāju skaita salīdzinoši precīzi ziņo par policiju un fotoradariem.

Ir jau kur piesieties arī waze, bet nu tik cik man nepieciešams ir gana derīga programma.

RT33 17.novembris 2014 16:17
14 1 Atbildēt

Man Waze izmantošana ir tikpat pašsaprotama un automātiska kā drošības jostas aizsprādzēšana pirms braukšanas uzsākšanas.

Waze lietošanas spēks ir tās lietotājos - kad tiek sasniegta kritiskā masa, Waze ir nepārspējams palīgs sastrēgumu pārvarēšanā.

Ikdienā to lietoju vienkārši braucot uz darbu un mājām. Visā pilnībā Waze funkcionalitāte parādās tikai tad, kad esi iestatījis galapunktu - tad gan ātrāk var nokļūt mērķī, gan arī būtiski ietaupīt degvielu. Sevišķi pēdējā laikā nācies pārliecināties, ka vajadzēja klausīt Waze un braukt pa šķietami dīvaino maršrutu, un tas tikai pārliecina par Waze noderību.

Un tāpēc nepiekrītu tam viedoklim, ka Waze ir noderīga tikai un vienīgi policijas "monitoringam". Man galvenā funkcija ir laika taupīšana. Tiesa, ja izbrauc ārpus Rīgas reģiona, Waze lietderība sāk līdzināties parastam navigatoram - vienkārši nav sastrēgumu :)

Taisnība ir par bateriju - resursi tiek patērēti ļoti. Bet šīe mīnusi ir nekas, salīdzinot ar to, ko dod šī aplikācija.

Patiesībā brīnos, kāpēc pilsētas neizmanto šo Waze ideju satiksmes sastrēgumu regulēšanai. Daudzos gadījumos tas dotu būtiskus efektus.

Reizē, kaitina tas, ka, uzsākot braukt, grūti saprast, kurā virzienā tev jābrauc. Kad sāc braukt vienā virzienā, pēkšņi saproti, ka vajadzēja braukt uz otru pusi :D Bet nu tad tūlīt pat maršruts tiek pārrēķināts. Vēl vajadzētu ieviest arī joslu elementus - šis bija jau vecajām nokias kartēm. Tas arī būtiski uzlabotu precizitāti.

RT33 17.novembris 2014 19:28
9 2 Atbildēt

Nepiekrītu, Rīgā Waze ir ideāla sastrēgumu apbraukšanai.

Waze priekšrocība ir lietotāju informācija, ko nepiedāvā parastās navigācijas programmas. Bet, ja tevi interesē policija (interesanti, kādēļ no tās jāizvairās?), tad, redzot, ka tavā maršrutā tā atrodas, saproti, ka tā mēdz arī pārvietoties, un gluži vienkārši nepārkāp noteikumus. Būs labi gan sašam, gan pašam.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen piesaka krosoveru Taos ASV tirgum

13.oktobrī pirmizrādi piedzīvos Volkswagen jaunais krosovers Taos, kas paredzēts ASV tirgum. Lasīt vairāk

 

Ford nodemonstrē pirmo elektriskā F-150 sērijas pikapa attēlu (+ VIDEO) 3

Ford publicējis pirmo F-150 elektriskās piedziņas pikapa attēlu, atklājot, ka uz konveijera tas stāsies 2022.gada vasarā, savukārt video redzami automašīnas testi ar tā saucamo mule prototipu. Lasīt vairāk

 

Garām visiem "kā stāvošiem" (+ VIDEO) 9

Autovadītājs "rāda klasi" apdzenot un apsteidzot visus pa labi un pa kreisi, taču izrādās, meistarība nav neko liela. Lasīt vairāk

 

Gudra un zaļa – vai Rīga kļūs par nākamo Eiropas viedpilsētu? 3

Pēc zinātnieku aplēsēm 2050. gadā par pilsētniekiem varētu kļūt jau ap 70% planētas iedzīvotāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti