93% aptaujāto autovadītāju atzīst, ka pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu 21

DBS | 28.februāris 2015 13:53

Lielākā daļa respondentu atzīst, ka, vadot automašīnu, ir pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu, turklāt katrs ceturtais jeb 24% to dara regulāri, liecina SEB bankas, draugiem.lv, Valsts policijas un Drošas Braukšanas skolas (DBS) veiktais pētījums.

Tikai 7% no aptaujātajiem ir atbildējuši, ka nekad nav pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu. Vienlaikus, atbildot uz jautājumu, par cik kilometriem/stundā visbiežāk ir nācies pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, puse (51%) respondentu atzīst, ka to pārsniedz robežās no 11 līdz 20 km/stundā un 42% - līdz 10 km/stundā. Ievērojami mazāks ir lielāka ātruma pārkāpēju - 5% atzīst, ka nācies pārsniegt atļauto ātrumu 20 līdz 50 km/stundā robežās un tikai 1% pārsniedz atļauto ātrumu par vairāk nekā 50 km/stundā.

Foto: iAuto.lv

Satraucošs ir fakts, ka nepilna trešdaļa (33%) autovadītāju pirms auto vadīšanas ir kādreiz lietojuši alkoholu, narkotikas vai citas apreibinošās vielas, 7% no tiem, pārkāpjot likuma atļautās normas un 26% likuma atļautās normas robežās. 67% norāda, ka nekad nav braukuši reibumā.

Sniedzot atbildes uz jautājumiem, kas liecina par autovadītāja attieksmi pret drošības jostas lietošanu, 71% atzīst, ka vienmēr piesprādzē drošības jostu. 18% piesprādzējas tikai sēžot automašīnas priekšējā daļā - vadītāja vai blakussēdētāja krēslā, bet nesprādzējas atrodoties automašīnas aizmugurējos sēdekļos. 11% respondentu norāda, ka vispār nelieto drošības jostas. Savukārt, pārvadājot bērnus augumā līdz 150 cm ar automašīnu, lielākā daļa (64%) vienmēr lietojot bērnu sēdeklīšus vai speciālos paliktnīšus, atbilstoši bērna svaram un vecumam. Tomēr katrs trešais automašīnas vadītājs to nedara vai dara dažreiz.

SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova: „Smagie ceļa negadījumi ar traģiskām sekām pērn un šī gada sākumā, liek aizdomāties, kas notiek autovadītāju prātos? Tāpēc mēs ierosinājām šo aptauju, kura savā ziņā ir spoguļattēls notiekošajam uz ceļiem. 42% aptaujāto norāda, ka galvenais iemesls traģiskajām avārijām ir satiksmes dalībnieku attieksme, tanī skaitā attieksme pret automašīnas tehnisko stāvokli. Aptaujā vairāk nekā puse respondentu apliecina, ka ikdienā brauc ar automašīnām, kuru vecums pārsniedz 11 gadus, turklāt 20% respondentu, pērkot lietotus auto, nepārbauda to izcelsmi, kā rezultātā nevar būt pārliecināti, kā auto reaģēs neparedzētā situācijā. Tāpat katram automašīnas vadītājam regulāri būtu jāpārbauda automašīnas tehniskais stāvoklis – riepu atbilstība saķerei, gaismas un bremžu darbība, taču 18% respondentu atzīst, ka to veic reti, vai tikai dodoties uz tehnisko apskati.”

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis: “Vairāki pagājušajā gadā notikušie ceļu satiksmes negadījumi iezīmējuši būtisku tendenci – daudzos no tiem bojā gājuši tieši pasažieri, kuri nebija piesprādzējušies. Dažos īpaši traģiskos negadījumos secinājām, ja pasažieri būtu lietojuši drošības jostas, visticamāk tie nebūtu miruši. Aptaujas rezultātos redzams, ka nozīmīgs skaits respondentu drošības jostas nelieto vispār vai lieto tikai priekšējos sēdekļos, tomēr notikušie nelaimes gadījumi parādīja, cik būtiski jostas lietot arī pārējiem pasažieriem. Tas pats attiecas uz pareizu bērnu pārvadāšanu. Katrs trešais respondents ignorē šo normu, pakļaujot draudiem bērna veselību un reizēm pat dzīvību. Lai notiktu nelaime, nereti pietiek pat ar nelielu triecienu, taču no tā varam izvairīties, ievērojot šos noteikumus.”

* Aptauja par drošu braukšanu veikta sadarbībā ar draugiem.lv, Valsts policiju un DBS interneta vidē 2014. gada decembrī un 2015. gada janvārī. Atbildes snieguši 1842 respondenti vecumā no 20 līdz 65 gadiem. 

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
sarashkins 1.marts 2015 9:27
10 0 Atbildēt

Tie 7% vēl nav tikuši pie sava auto un attiecīgi regulāras auto vadīšanas.

kaspis 1.marts 2015 14:33
9 0 Atbildēt

es gan nepopularizēju to aklo skriešaun uz maksimāli atļauto, es arī saprotu ka katram atsevišķam šoferim var būt savādāks komforta ātrums, citam tas ir 105, citam 80kmh, tikai es nesaprotu tos, kas apzināti pārkāpj un tajā pašā laikā lamā tos, kuri nepārkāpj? Ja gribi skriet, nu tad skrien, BET NETRAUCĒ CITUS! Spilgts piemērs tas pats baltezers - nu kāda iksa pēc man, ejot plūsmā uz 60-63 būtu jāvācās malā un JĀBRAUC CAURI AUTOBUSU PIETURĀM (ja nemaldos, to var definēt kā neatļautu sab. transporta joslas lietošanu) tikai tādēļ ka kāds VĒLĀS PĀRKĀPT un aizplēst visai strīpai garām uz 70+?

Visi tikai īd ka salikti ierobežojumi, ka maksimālais par mazu, ka tos lēnos vajagot drāzt, ka pie 90kmh miegot ciet, nu jopcik, ja kāds braucot mieg ciet, tad varbūt vajag pie ārsta pārbaudīties?

P.S Par tiem bremžu signākliem - ir tas kur ierakstīts vai nav, bet tas ir signāls! Un viss iet tikai uz labu - nu jau daudzus gadus auto aprīkoti ar trešo bremžu lampu loga augšā (lai var redzēt cauri saloniem), tagad daļa jauno mašīnu aprīkotas ar "bremžu zibsni" - STRAUJI bremzējot, bremžu gaismas vispirms nozibsnī un tad turpina degt (kā uzsitot pa pedāli) tādējādi pievēršot papildus uzmanību - runā ka to arī ieviesīs obligāti.

P.P.S bet tauta ir stulba un autoindustrija to kultivē - redz, tagad pat NCAP nevar dabūt 5 zvaigznes ja nav sistēmas kas mēra distanci līdz priekšējam un piebremzē - ar nožēlu jāatzīst ka cilvēka acis un smadzenes jau pēc definīcijas tiek noteiktas par stulbām tādai funkcijai - ieturēt distanci... (te nu atkal sarkanā lupata vienam bullim ;-D )

GB12 28.februāris 2015 23:42
7 0 Atbildēt

Cik tad mums ir to plato un taisno ceļu?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krustojums Rīgā, kura vidēji 64 autovadītāji dienā brauc pie sarkanās gaismas 33

Braukšana pie luksofora aizliedzošā signāla kļuvusi par hronisku pārkāpumu, tāpēc vairākās vietās Latvijā uzstādītas ierīces, kas spēj to fiksēt. Lasīt vairāk

 

Lukašenko vajadzībām iepērk septiņus Mercedes-AMG GLE 53 krosoverus 6

Baltkrievijas Iekšlietu ministrija iegādājusies septiņus jaudīgus Mercedes krosoverus, kas tiks izmantoti valsts prezidenta Aleksandra Lukašenko transporta pavadīšanai. Lasīt vairāk

 

25.novembrī tiek aicināti autoeksperti uz forumu Auto 2020; Žana Toda uzruna (+ VIDEO) 6

Izdevniecība "Dienas Bizness", "Circle K", "CSDD" un "Latvijas Auto asociācija" aicina auto nozares līderus, uzņēmumu vadītājus, kā arī atbildīgo institūciju pārstāvjus tikties nozares forumā "Auto 2020". Lasīt vairāk

 

Avārijās Rīgā un Gulbenes novadā gājuši bojā divi cilvēki 7

Vakar Latvijā reģistrēti 149 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā divi, bet cieta vēl desmit cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk