93% aptaujāto autovadītāju atzīst, ka pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu 21

DBS | 28.februāris 2015 13:53

Lielākā daļa respondentu atzīst, ka, vadot automašīnu, ir pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu, turklāt katrs ceturtais jeb 24% to dara regulāri, liecina SEB bankas, draugiem.lv, Valsts policijas un Drošas Braukšanas skolas (DBS) veiktais pētījums.

Tikai 7% no aptaujātajiem ir atbildējuši, ka nekad nav pārkāpuši atļauto braukšanas ātrumu. Vienlaikus, atbildot uz jautājumu, par cik kilometriem/stundā visbiežāk ir nācies pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, puse (51%) respondentu atzīst, ka to pārsniedz robežās no 11 līdz 20 km/stundā un 42% - līdz 10 km/stundā. Ievērojami mazāks ir lielāka ātruma pārkāpēju - 5% atzīst, ka nācies pārsniegt atļauto ātrumu 20 līdz 50 km/stundā robežās un tikai 1% pārsniedz atļauto ātrumu par vairāk nekā 50 km/stundā.

Foto: iAuto.lv

Satraucošs ir fakts, ka nepilna trešdaļa (33%) autovadītāju pirms auto vadīšanas ir kādreiz lietojuši alkoholu, narkotikas vai citas apreibinošās vielas, 7% no tiem, pārkāpjot likuma atļautās normas un 26% likuma atļautās normas robežās. 67% norāda, ka nekad nav braukuši reibumā.

Sniedzot atbildes uz jautājumiem, kas liecina par autovadītāja attieksmi pret drošības jostas lietošanu, 71% atzīst, ka vienmēr piesprādzē drošības jostu. 18% piesprādzējas tikai sēžot automašīnas priekšējā daļā - vadītāja vai blakussēdētāja krēslā, bet nesprādzējas atrodoties automašīnas aizmugurējos sēdekļos. 11% respondentu norāda, ka vispār nelieto drošības jostas. Savukārt, pārvadājot bērnus augumā līdz 150 cm ar automašīnu, lielākā daļa (64%) vienmēr lietojot bērnu sēdeklīšus vai speciālos paliktnīšus, atbilstoši bērna svaram un vecumam. Tomēr katrs trešais automašīnas vadītājs to nedara vai dara dažreiz.

SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova: „Smagie ceļa negadījumi ar traģiskām sekām pērn un šī gada sākumā, liek aizdomāties, kas notiek autovadītāju prātos? Tāpēc mēs ierosinājām šo aptauju, kura savā ziņā ir spoguļattēls notiekošajam uz ceļiem. 42% aptaujāto norāda, ka galvenais iemesls traģiskajām avārijām ir satiksmes dalībnieku attieksme, tanī skaitā attieksme pret automašīnas tehnisko stāvokli. Aptaujā vairāk nekā puse respondentu apliecina, ka ikdienā brauc ar automašīnām, kuru vecums pārsniedz 11 gadus, turklāt 20% respondentu, pērkot lietotus auto, nepārbauda to izcelsmi, kā rezultātā nevar būt pārliecināti, kā auto reaģēs neparedzētā situācijā. Tāpat katram automašīnas vadītājam regulāri būtu jāpārbauda automašīnas tehniskais stāvoklis – riepu atbilstība saķerei, gaismas un bremžu darbība, taču 18% respondentu atzīst, ka to veic reti, vai tikai dodoties uz tehnisko apskati.”

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis: “Vairāki pagājušajā gadā notikušie ceļu satiksmes negadījumi iezīmējuši būtisku tendenci – daudzos no tiem bojā gājuši tieši pasažieri, kuri nebija piesprādzējušies. Dažos īpaši traģiskos negadījumos secinājām, ja pasažieri būtu lietojuši drošības jostas, visticamāk tie nebūtu miruši. Aptaujas rezultātos redzams, ka nozīmīgs skaits respondentu drošības jostas nelieto vispār vai lieto tikai priekšējos sēdekļos, tomēr notikušie nelaimes gadījumi parādīja, cik būtiski jostas lietot arī pārējiem pasažieriem. Tas pats attiecas uz pareizu bērnu pārvadāšanu. Katrs trešais respondents ignorē šo normu, pakļaujot draudiem bērna veselību un reizēm pat dzīvību. Lai notiktu nelaime, nereti pietiek pat ar nelielu triecienu, taču no tā varam izvairīties, ievērojot šos noteikumus.”

* Aptauja par drošu braukšanu veikta sadarbībā ar draugiem.lv, Valsts policiju un DBS interneta vidē 2014. gada decembrī un 2015. gada janvārī. Atbildes snieguši 1842 respondenti vecumā no 20 līdz 65 gadiem. 

 
Visi komentāri
 
LMT 28.februāris 2015 15:37
3 1 Atbildēt

Pārējos 7% par melošanu uz sabiedrisko pie ušakoviešiem pārlikt!

Vernons 28.februāris 2015 16:45
2 13 Atbildēt

Latvijā maksimālais braukšans ātrums ir noteikts 80 km/h! Kaut gan varēja pieņemt 90 km/h smagajiem, jo tad nostrādā ātruma ierobežotājs! Šī 10 km/h starpība aiztaupītu daudziem kaudzi problēmas!

Ulmaņa gatvē 20 km/h starpība kā labā tika radīta? Kurš to izdomāja? Vieglie 70 km/h, smagie 50 km/h! Vai kāds padomāja kādas sekas tas rada?

Vernons 28.februāris 2015 16:39
2 18 Atbildēt

Krapsis varēja paklusēt! Krapsis ir šīs noziedzīgās politikas, ceļu satiksmē, upuris! Priekšgājējiem nepieleca ka CSDD ar saviem "caurajiem CSN" ceļu policiju zem ceļa ruļļa ir pametusi!

Kā var uzraudzīt "caurumotu Likumu" ceļu satiksmē''?

1.piemērs, CSN 70., 73. un 77. punkti nedarbojas ar policijas svētību!

2. piemērs, Bremzēšanas signāls nav brīdinājuma signāls no 1987. gada 1. jūlija! CSN 73.punkts!!!

3. piemērs, CSN ir satiksmi paralizējoši rotācijas aplī! Kā var atļaut rotēt pa apļa pirmo joslu 360 grādus rinķī apkārt?

4. piemērs, kā var izmest no CSN punktu, kurš aizliedz iebraukt joslā, kura nav brīva pietiekamā attālumā?

Es Krapša vietā izsauktu CSDD valdi, lai sniedz paskaidrojumus, kā tas gadījās!

LMT 28.februāris 2015 17:12
1 7 Atbildēt

CSDD valdi vajag ar negodu patriekt!

Ainis 28.februāris 2015 17:15
1 0 Atbildēt

Tapēc jau pārkāpj,ka pie mums ir pārāk daudz nevajadzīgu ierobežojumu.

Īstenībā kaut kāds absurds, jo tie kas brauc ar 70-80, bez redzama iemesla, nav pārkāpēji, bet +10-20km/h, ir.

Vernons 28.februāris 2015 17:23
3 15 Atbildēt

Man portugālis pajautāja, kāpēc Jums pie tik platiem un taisniem ceļiem ir tādi ātruma ierobežojumi.

Daudziem nav ne jausmas par CSN 118.3. eksistenci! Un tālāk nav poņa palaist garām aizmugurē uzvākto "asti"! Nu policija nav labāka!

GB12 28.februāris 2015 23:42
7 0 Atbildēt

Cik tad mums ir to plato un taisno ceļu?

Aigarcix 1.marts 2015 17:31
2 10 Atbildēt

Praktiski jebkura šoseja,jebkurš ceļš.Pabraukā pa mazajiem dienvidvalstu ceļiem,tad sapratīsi starpību un cik neaptēsti vadītāji šeit ir,ja apdzen ar vieglo tā itkā pakaļā būtu 12m piekabe.

kaspis 1.marts 2015 14:33
9 0 Atbildēt

es gan nepopularizēju to aklo skriešaun uz maksimāli atļauto, es arī saprotu ka katram atsevišķam šoferim var būt savādāks komforta ātrums, citam tas ir 105, citam 80kmh, tikai es nesaprotu tos, kas apzināti pārkāpj un tajā pašā laikā lamā tos, kuri nepārkāpj? Ja gribi skriet, nu tad skrien, BET NETRAUCĒ CITUS! Spilgts piemērs tas pats baltezers - nu kāda iksa pēc man, ejot plūsmā uz 60-63 būtu jāvācās malā un JĀBRAUC CAURI AUTOBUSU PIETURĀM (ja nemaldos, to var definēt kā neatļautu sab. transporta joslas lietošanu) tikai tādēļ ka kāds VĒLĀS PĀRKĀPT un aizplēst visai strīpai garām uz 70+?

Visi tikai īd ka salikti ierobežojumi, ka maksimālais par mazu, ka tos lēnos vajagot drāzt, ka pie 90kmh miegot ciet, nu jopcik, ja kāds braucot mieg ciet, tad varbūt vajag pie ārsta pārbaudīties?

P.S Par tiem bremžu signākliem - ir tas kur ierakstīts vai nav, bet tas ir signāls! Un viss iet tikai uz labu - nu jau daudzus gadus auto aprīkoti ar trešo bremžu lampu loga augšā (lai var redzēt cauri saloniem), tagad daļa jauno mašīnu aprīkotas ar "bremžu zibsni" - STRAUJI bremzējot, bremžu gaismas vispirms nozibsnī un tad turpina degt (kā uzsitot pa pedāli) tādējādi pievēršot papildus uzmanību - runā ka to arī ieviesīs obligāti.

P.P.S bet tauta ir stulba un autoindustrija to kultivē - redz, tagad pat NCAP nevar dabūt 5 zvaigznes ja nav sistēmas kas mēra distanci līdz priekšējam un piebremzē - ar nožēlu jāatzīst ka cilvēka acis un smadzenes jau pēc definīcijas tiek noteiktas par stulbām tādai funkcijai - ieturēt distanci... (te nu atkal sarkanā lupata vienam bullim ;-D )

eseris 28.februāris 2015 17:59
2 0 Atbildēt

" Tikai 7% no aptaujātajiem... "

Nelabojamu meļu procents.

kasinsh79 28.februāris 2015 18:18
6 3 Atbildēt

Stulbuma kalngals - ātruma ierobežojumi tādu paši kā padomju laikos, bet tehnika un infrastruktūra ir nesalīdzināmi! Absurdi ierobežojumi - vairākums tos pārkāpj.

Vai arī - vairākumam ir bijusi iespēja braukt ārpus Latvijas.

Kur ierobežojumi adekvātāki un atbilstosi iespējām.

atrabotka 28.februāris 2015 18:55
2 5 Atbildēt

Par tehniku piekrītu, par infrastruktūru - garām! Nu nav mums diži nekas mainījies no padomju laikiem. Tad mašīnu (un ceļu) bija mazāk, un nebija nepieciešamības pēc kaut kā advacētāka + ceļi bija kvalitatīvāki. Infrastruktūra mums ir vairāk līdzīga Krievijai, bet labi ka kaut kas ar laiku tiek arī sakārtots un uzlabots. Kaut vai tie paši krustojumi. Tomēr pietiek vietas, kur atliek tikai pabrīnīties par satiksmes organizāciju, ceļa zīmju un ierobežojumu izvietošanu.. Pabrauciet kāds pa Rietumeiropu un tad sapratīsiet par ko es runāju.

kastors 1.marts 2015 10:15
1 0 Atbildēt

Fizikas likumi un cilvēka psihofizioloģija, domāju, ir nemainīga - padomju laiki vai brīvvalsts demokrātija...

kasinsh79 28.februāris 2015 19:17
2 0 Atbildēt

Par to arī stāsts. Eiropā ir braukts ar auto krustu šķērsu un daudz. Ir, ar ko salīdzināt... Ja par ātrumu runāt.

Par infrastruktūru. Kaut nav globālu izmaiņu, ir jau arī pozitīvie momenti. Piemēram, Saulkrastu apvedceļš vai Tīnūžu šoseja.

Kanibaals 28.februāris 2015 20:38
6 0 Atbildēt

CSN uzliek par pienākumu ievērot ātrumu, bet nav noteikts kā. Spidometrs nav pietiekoši precīzs instruments, lai par to būtu drošs, tā kā aptaujas dalībnieki melo. Tas ka pēc spidometra braucu uz 100km/h nenozīmē ka pārkāpju ātrumu, reāli ātrums ir 90km/h.

atrabotka 1.marts 2015 14:03
6 0 Atbildēt

Ar cik vecu auto, vai kāda izmēra riepām tu brauc? Man ari samērā pavecs mersis un līdz kaut kur 80 km/h spidometrs nemelo vispār (ir salīdzināts), tālāk kaut kur par kādiem 2 - 3 km/h/ Piemēram, braucot uz 105 rāda kaut kur 102 km/h. Tālāk protams kļūda droši vien palielinās, bet es tik ātri nebraucu un nav vajadzības.

Aigarcix 1.marts 2015 17:51
1 0 Atbildēt

Nav būtiski ar kādām riepām utt,ja pārbauda ar GPS tad melo pa lielam visi,sevišķi virs 90,ari jaunie.Braucot ar nomas autiņiem ārzemēs vienmēr pārliecinos par starpību.precīzi sāka rādīt džips,kad parasto standarta ripuļu vietā uzliku 33" MT ripuļus.:)

sarashkins 1.marts 2015 9:27
10 0 Atbildēt

Tie 7% vēl nav tikuši pie sava auto un attiecīgi regulāras auto vadīšanas.

ak 2.marts 2015 15:33
0 0 Atbildēt

SEB līzinga "škura" domā, ka autobraucēji, kuri brauc ar 11 g un vecākiem auto, kaut kādā veidā apdraud satiksmi. Protams, ka ir skaidri redzams, kāpēc tā. Jo SEB līzinga bizness ir vistiešākajā veidā ieinteresēts, lai pirktu jaunus auto. Savādāk tulkojot - SEB līzinga amatpersona izsaka tiešu neuzticību CSDD, jo visi auto, kuri brauc pa ielām, kaut 30 gadus veci, ir izgājuši TA.

kasinsh79 2.marts 2015 15:58
0 0 Atbildēt

Nav jau tik vienpusīgi tas viss.

Ir ļoti liela daļa "turīgu" cilvēku auto, kuriem nav naudas vai žēl naudas adekvātu riepu iegādei, piemēram.

Turpretī lielai daļai "vecu un lētu" auto - pilnīgi pretēji.

Es gan esmu par to, lai tehnisko stāvokli kontrolē biežāk nekā tikai reizi gadā. Tikko ziemā ļoti svētīgas bija eksprespārbaudes apriepojumam, gaismām utt. Un klaju meatbilstību gadījumā - nost no trases bez žēlastības!

aansis 3.marts 2015 0:24
0 0 Atbildēt

Liekat pārbaudes kaut katru mēnesi, tikai diferencējat maksu. 3 vērtējums 200%, 2 - 100%, 1 - 0% un 0 kompensācija par zaudēto laiku proporcionāli īpašnieka oficiālajiem ienākumiem.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti