Varētu atbalstīt vēl bargākus sodus par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu 29

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.maijs 2015 7:29

Valdošās koalīcijas partija kopumā atbalsta priekšlikumus grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK), kas paredz palielināt sodus par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu.

Koalīcijas partiju sanāksmē pirmdien izvērtēti Iekšlietu ministrijas (IeM) priekšlikumi grozījumiem APK uz trešo lasījumu, un koalīcijas pārstāvji vienojušies par atsevišķiem precizējumiem, bet kopumā ieceri atbalsta.

Par šiem priekšlikumiem vēl būs jālemj Saeimas Juridiskajai komisijai, kā arī visiem deputātiem, kad likumprojekts tiks izskatīts parlamenta sēdē galīgajā lasījumā.

Juridiskās komisijas vadītājs, nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš pēc koalīcijas sanāksmes norādīja, ka braukšanas ātruma pārkāpšana ir nopietna problēma, turklāt cietušo skaits uz ceļiem pieaug, tāpēc IeM rosina paaugstināt šos sodus.

Par šiem priekšlikumiem komisijā plānots diskutēt otrdien, pastāstīja Bērziņš. Paužot personīgo viedokli, viņš akcentēja, ka esošie sodi būtu jāpārskata, jo pašreizējā situācija ar braukšanas ātruma pārkāpumiem nav pieņemama. Arī Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) valdes loceklis Edgars Tavars sacīja, ka ZZS atbalsta IeM priekšlikumus.

IeM priekšlikumi paredz nedaudz bargākus sodus par ātruma pārkāpšanu, nekā tas bija paredzēts likumprojekta otrā lasījuma redakcijā. Par ātruma pārkāpumiem līdz desmit kilometriem stundā piedāvātais sods nemainās - tas ir brīdinājums vai atsevišķos gadījumos desmit eiro sods. Savukārt, sākot ar ātruma pārsniegšanu par 11 kilometriem stundā virs atļautā ātruma, IeM piedāvā lielākus sodus, nekā iepriekš bija paredzēts.

Iepriekš Saeimas otrajā lasījumā atbalstītās izmaiņas APK paredzēja sīkāk diferencēt naudas sodus par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Par nelielu ātruma pārsniegšanu sankcijas paredzēts samazināt, bet bargākus sodus noteikt par būtisku atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.

 
29 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 26.maijs 2015 10:07
59 5 Atbildēt

Ja kāds nav pamanījis, tad CSN nav noteikts minimālais atļautais kustības ātrums! Arī pasaulē tāda noteikšana netiek praktizēta, ar atsevišķiem izņēmumiem uz ātrgaitas ceļiem vai tuneļos (Latvijā nav ne viena ne otra). Tā kā vajadzētu beigt vienreiz gaudot par šo tēmu.

kaspis 26.maijs 2015 15:41
46 2 Atbildēt

tīnūžu šoseja ir ļoti spilgts piemērs, piekrītu! Tepat komentāros cik jau nav pārgudreļu kas uz skata ka tieši tie lēnie ir visa nelaimes sakne, a paši, kas tešās uz nosišanās robežas, nu paši jau tie baltie un pūkainie. Kad beidzot tauta sapratīs ka maksimālais atļautais NAV OBLIGĀTS vai kā daži te iedomājušies MINIMĀLAIS PLŪSMAS ĀTRUMS, tad arī beigsies tās neskaitāmo līķu kaudzes ik pārnedēļu...

Tie, kas īdēs ka braucot ar atļauto miegot ciet - ejiet nervus apārstēt.

P.S atbalstu soda celšanu tiem kas skrien. Pašam ar to problēmu nav, ja arī esmu pārkāpis, zinu cik tas maksā un neīdot nomaksāju. Bet parasti neskrienu. Dzīve ir sakārtota bez steigas, adrenalīnu ķeru slēgtās trasēs nevis gaiļu cīņās uz koplietošanas ceļiem.

xxx 26.maijs 2015 8:34
24 78 Atbildēt

ja sodu liek jau pa 11km/h parsniegšnu tad sodu tādu pašu vaidzetu arī tiem kas brauc lēnāk par tiem pašiem 11km/h, jo tie daudz vairāk čakarē satiksmi nekā tie kas brauc ātrāk

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti