Rūtiņš: Autoparks Latvijā ir vecs un nolaists 12

Foto: Andris Vītols

Nozare.lv | 19.decembris 2016 9:58

Latvijas autoparks patlaban ir vecs un nolaists, intervijā aģentūrai LETA norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Tas ir viens no vecākajiem Eiropā. Vidējais auto vecums Latvijā ir 13 gadi, norāda Rūtiņš, piebilstot, ka līdzīga situācija ir arī Lietuvā un Igaunijā. Tiesa, salīdzinoši vecs autoparks ir, piemēram, Skandināvijas valstīs.

Taču Skandināvijas valstīs autoparka vecums ir sekas ārkārtīgi lielam nodokļu slogam jaunu automobiļu iegādei, nevis sabiedrības zemajai pirktspējai, kā tas ir Latvijā, atzīmē Auto asociācijas valdes loceklis.

"Tiesa, autoparka vecums pats par sevi vēl neko neliecina, jo var būt vecs autoparks, bet kopts, var būt jauns autoparks, bet nolaists. Latvijas gadījumā autoparks ir vecs un nolaists. Iemesli ir dažādi - finansiālās iespējas, domāšanas veids un attieksme, kas novērojams lielā sabiedrības daļā," skaidro Rūtiņš.

Ņemot vērā automašīnu kopējo stāvokli Latvijā, iecere, piemēram, veikt regulāro transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, šķiet nepamatota, piebilst Rūtiņš.

Kā ziņots, Saeima decembra sākumā nolēma uzdot parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai līdz 2017.gada 1.jūlijam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā izstrādāt grozījumus likumos, lai transportlīdzekļu tehniskās apskates Latvijā noteiktu reizi divos gados, līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā.

Iniciatīva "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši vairāk nekā 11 000 pilsoņi, Saeimā iesniegta šī gada augustā. Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ulass 19.decembris 2016 16:22
19 1 Atbildēt

Pilnīgi pareizi, kamēr netiks savesti kārtībā vietējās nozīmes grantsceļi. Lai ''umņiks'' Rūtiņš pabraukā ar savu mašīnu pa tiem tad mazāk runās, bet gan šļupstēs, jo braucot pa tiem, ne tikai vāģi lūzt, bet arī bez specaizsargiem zobus var izdauzīt!!!

Tedis 19.decembris 2016 10:25
15 3 Atbildēt

"Eksperts" Rūtiņa k-gs nemaskējoties pūš konkrētā stabulē... :)

bnits 20.decembris 2016 14:10
13 1 Atbildēt

Lieciet lielākus ceļa nodokļus ! Mazāk naudas paliks pāri par ko labot mašīnas ! Gudrīši !

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izgriež priekšā vilcienam (+ VIDEO) 1

Kravas auto šoferis nepārliecinās par to, ka arī no labās puses sliežu ceļš ir brīvs. Lasīt vairāk

 

Porsche Taycan elektriskā sporta auto saime pilnā sastāvā arī Latvijā (+ FOTO) 4

Pagājušā gada septembrī Porsche prezentēja savu pirmo elektrisko sporta auto Taycan, kas nu nonācis arī Latvijā. Porsche centrā Rīga no šīs nedēļas pieejami visi trīs Taycan sērijas modeļi – Taycan 4S, Taycan Turbo un Taycan Turbo S. Lasīt vairāk

 

Pagani Imola – 5 eksemplāri, 5 000 000 eiro (+ FOTO) 5

Viens no ekskluzīvākajiem varenauto ražotājiem pasaulē, Itālijas kompānija Pagani, prezentējusi jaunāko modeli Imola. Automašīna maksās piecus miljonus eiro un pavisam taps vien pieci eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa gados jauni vadītāji ar 16 - 20 gadus vecu spēkratu 1

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2019.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji, kas pārvietojas ar 16 - 20 gadus vecu spēkratu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti